صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۰
کد خبر: 20
گزارشگر: 1
۴۹۸
۰
۰
۰

وزیر آموزش و پرورش از گردش مالی ۶ هزار میلیاردی بازار لوازم التحریر در ایران خبر داد

ممنوعیت استفاده از لوازم التحریر خارجی در مدارس
وزیر آموزش و پرورش به بحث آثار اقتصادی استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: عنوان می‌شود گردش مالی بازار لوازم التحریر ۴ هزار میلیارد تومان است البته حدس بنده بازار ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل را ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ششمین نمایشگاه ایران نوشت امروز با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.
بطحایی در این مراسم به بحث آثار اقتصادی استفاده از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: عنوان می‌شود گردش مالی بازار لوازم التحریر ۴ هزار میلیارد تومان است البته حدس بنده بازار ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل را ایجاد می‌کند؛ این عدد بزرگی است و نباید به سادگی از کنار آن بگذریم
وی با بیان اینکه یکی از عوامل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به بیکاری باز می‌گردد، افزود: عنوان می‌شود سهم تولیدکنندگان داخلی از این بازار لوازم التحریر، ۱۰ تا درصد است.
بطحایی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش خود را مکلف به حضور در این عرصه می‌داند، به این دلیل است که بازار ۶ هزار میلیارد تومانی دارد که می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل ایجاد کند و این فرصت شغلی به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.
وی به بار فرهنگی لوازم التحریر اشاره کرد و افزود: بار فرهنگی لوازم التحریر برای ما بیشتر اهمیت دارد زیرا لوازم التحریر حامل بار فرهنگی برای دانش‌آموزان است حتی ترکیب رنگ‌ها آثار مثبت و منفی دارد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کشور ما بیش از هر کشوری دارای قهرمان در عرصه‌های مختلف است و ما نیاز به الگوسازی از سوی کشورهای خارجی نداریم.
وی ادامه داد: این دو بخش با بخش سلامت موجب شد که مسؤولانه‌تر وارد حوزه فرهنگی شویم و همه ما در بخش‌های مختلف مسؤولیم؛  در سال‌های اول انقلاب، استفاده از کالای ایرانی یک فضیلت بود و آنهایی که کالای خارجی داشتند در انباری گذاشته بودند ولی کم‌کم کالاهای تجملی تبدیل به فضیلت شد.
بطحایی افزود:  ۱۴ میلیون دانش‌آموز داریم و ۳۰ میلیون نفر  از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش دارند و اقدامات فرهنگی موثری می‌توانیم در آموزش و پرورش انجام دهیم.
وی به اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه انجام می‌دهد، گفت: استفاده از کالای ایرانی در بوفه مدارس و فروشگاه ‌های مرتبط با آموزش و پرورش از اقدامات است و ما اعلام کردیم به هیچ عنوان در فروشگاه ‌های مرتبط با آموزش و پرورش است نباید کالای خارجی عرضه شود.
وزیر آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از کالاهای خارجی که دارای نماد خارجی باشند در مدارس تأکید کرد و افزود: به عنوان مثال دانش‌آموزان نباید از کوله‌پشتی‌ها و لوازم التحریری استفاده کنند که نماد خارجی را تبلیغ می‌کنند و در این مسیر به کمک والدین نیاز داریم.
وی تصریح کرد: توجیه دانش آموزان و والدین در استفاده از کالای ایرانی از دیگر اقدامات است به طوری که رغبت به خرید لوازم التحریر ایرانی بیشتر شود.
بطحایی به ایجاد سامانه‌‌ای برای معرفی کالای با کیفیت و استاندارد ایرانی به خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: باید نمایشگاه دائمی در آموزش و پرورش داشته باشیم زیرا دسترسی به کالای ایرانی سخت است اما کالای خارجی به وفور مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: رقابت ناجوانمردانه بین کالای ایرانی و خارجی وجود دارد و ما نیازمند کمک  بخش‌های دولتی هستیم؛ باید به کالای ایرانی رانت دهیم تا بتوانند این فاصله را کاهش دهند و باید از کالای ایرانی حمایت شود و فرصت بهتر ‌و بیشتر فراهم شود.
 
https://www.asianews.ir/u/1AU
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید