صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۴ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۰۲:۱۱
کد خبر: 2057
گزارشگر: 2
۷۵۸۶
۰
۰
۹
چهار هفته پیش از پایان لیگ برتر فوتبال ایران؛

پرسپولیس تهران، قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد

پرسپولیس تهران، قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد
تیم فوتبال پرسپولیس تهران چهار هفته پیش از پایان فصل لیگ برتر ایران با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم و با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل نفت مسجدسلیمان، برای چهارمین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد و به اصطلاح پوکر کرد.

در هفته بیست‌وششم لیگ برتر ایران، جمعه ۳ مرداد ماه، تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در ورزشگاه «شهید بهنام محمدی» به مصاف هم رفتند.
در این دیدار که با نتیجه ۲-۱ به سود پرسپولیس به پایان رسید، علی علیپور در دقیقه ۳۹ و مهدی عبدی در دقیقه ۵۸ گل‌های تیم پرسپولیس را وارد دروازه حریف کردند و تک گل تیم نفت مسجدسلیمان را حسین ابراهیمی در دقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.
از آنجا که سپاهان اصفهان و تراکتورسازی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان پرسپولیس در جدول، چهار هفته به پایان لیگ ۱۷ امتیاز کمتر از این تیم دارند، پرسپولیس عملا قهرمان زودهنگام دوره نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران شده است. تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی در این دیدار ۶۲ امتیازی شد و توانست برای چهارمین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود، در حالیکه چهار هفته تا پایان لیگ قهرمانی ایران زمان باقی مانده است و این قهرمانی، زودترین قهرمانی پرسپولیس به شمار می‌آید. این نخستین بار است که یک تیم در فوتبال ایران و در لیگ‌های سراسری، چهار دوره پیاپی به قهرمانی می‌رسد. رکوردی که هواداران و رسانه‌های ورزشی از آن با عنوان پوکر یاد می‌کنند. با پیروزی پرسپولیس در مسجدسلیمان، چهار بازی باقی مانده این تیم برایشان جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

۳قهرمانی با برانکو ایوانکوویچ به دست آمد. این فصل هم ابتدا گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس بود و سپس یحیی گل‌محمدی جای او را گرفت. سرخپوشان در امتداد فصل هم مدیرعامل‌شان تغییر کرد و هم سرمربی. ضمن اینکه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم نیز پیش از قطعیت قهرمانی، روانه بلژیک شد.
پرسپولیس تاکنون سیزده بار صاحب جام قهرمانی در لیگ‌های سراسری ایران شده و از این حیث پیشتاز است. سه سرمربی خارجی، سه سرمربی داخلی و یک سرمربی ایرانی-آمریکایی طی ۵۰ سال موفق به کسب این ۱۳ جام شده‌اند.
پرسپولیس در طول فصل بارها دچار تغییر مدیریت باشگاه شد، اما آن تغییرات و آسیب‌هایش نتوانست پرسپولیس را از جام دور کند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1Bj
اخبار مرتبط
عزیزی در گفت‌وگوی خود با سایت "اعتمادآنلاین" تاکید کرده است که در جمهوری اسلامی هم "مباحث اعتقادی" وجود دارد و هم "مباحث ورزشی". به باور او، در صورت تقابل بین این دو، ارجحیت با "مباحث اعتقادی" است.
رئیس اتاق تعاون ایران با بیان این که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در قالب شرکت‌های تعاونی سهامی عام واگذار می‌شوند، گفت: واگذاری سرخابی‌ها زمینه شفاف سازی و پاسخگویی هر چه بیشتر باشگاه‌ها را فراهم می‌کند.‌
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید