صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 2077
گزارشگر: 213
۹۵۸
۰
۰
۲
معاون مسکن وزارت راه خبر داد:

معرفی واجدین شرایط دریافت وام اجاره به بانکها تا 20 مرداد

معرفی واجدین شرایط دریافت وام اجاره به بانکها تا 20 مرداد
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اسامی واجدان شرایط دریافت وام اجاره تا 20 مردادماه از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک های عامل اعلام می شود.

محمود محمودزاده، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: 19 بانک از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط تعیین شدند که تلاش وزارت راه معرفی واجدین دریافت تسهیلات تا قبل از 20 مردادماه به بانک است.

 

وی، با بیان اینکه حدود 2 میلیون و 220 هزار نفر متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبتنام کردند، گفت: از روز گذشته پالایش اطلاعات متقاضیان دریافت وام ودیعه آغاز شده است و از آنجایی که تعداد زیادی از متقاضیان صاحب بیش از چند سیم کارت هستند و کدملی سرپرستان خانواده دفعات زیادی پیامک شده است احتمال ریزش تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در تهران 50 میلیون تومان است، گفت: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیبدیده کرونا است و 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک ها برای اعطای این وام قرار گرفته است. این وام به قراردادهای اجارهای که از 4 مرداد ماه به بعد منعقد شده است تعلق میگیرد و در صورت تامین اعتبار مجدد برای قراردادهای قبل از این تاریخ نیز تصمیم گیری می شود. تسهیلات مذکور با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت میشود و در دوره قرارداد، صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد، با این حال جزییات نحوه پرداخت این وام قرار است با تصمیم شورای فقهی بانک مرکزی به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.

 

تاکید می شود که متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره 300073640 ثبت نام اولیه داشتند و سپس در زمانبندی اعلامی میبایست در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir اقدام به تکمیل اطلاعات ثبت نام کنند.

 

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند. این شرایط عبارتند از: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا. هم چنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

 

گروههای مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های 5 نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند./

https://www.asianews.ir/u/1BX
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید