صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 2113
گزارشگر: 213
۲۳۸۵
۰
۰
۲
تاکنون 17 نفر از تیم پزشکی مشهد شهید خدمت شده اند

ابتلای نیمی از پزشکان متخصص مشهد به کرونا

ابتلای نیمی از پزشکان متخصص مشهد به کرونا
مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از پزشکان متخصص عضو گروه عفونی این دانشگاه حین خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به این بیماری مبتلا شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به نقل از دکتر حمید رضا نادری گزارش داد: اساتید و دستیاران تخصصی این گروه از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا حضور صددرصدی در مراکز درمانی ویژه کرونا در مشهد داشته‌اند و این تلاش شبانه روزی در خدمات رسانی به بیماران ستودنی است.
وی افزود: از هشت متخصص عضو گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که همانند دیگر مدافعان سلامت جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حال متخصصان مبتلا به کرونا در مشهد خوب است اما در برخی روزهای سخت با ۵۰ درصد ظرفیت هر نفر معادل دو نفر فعالیت دارد تا جای خالی نیروهای مبتلا احساس نشود.

وی گفت: با وجود هشدارهای ارائه شده باز هم برخی از مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند در حالی که مردم تا زمان مهار قطعی و کنترل ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از ایرنا، نادری افزود: مردم باید به فکر حال مدافعان سلامت که ۶ ماه بطور شبانه روزی و دور از خانواده از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، باشند و از خانه‌نشینی خسته نشوند زیرا خستگی حضور مستمر و بی‌وقفه در بیمارستان آن هم با لباس خاص به‌مراتب سخت تر و بیشتر است.
هم اکنون ۲ بیمارستان امام رضا (ع) و شریعتی در مشهد به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است. تاکنون ۱۷ نفر از کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، کارشناس اتاق عمل، کارشناس بینایی‌سنجی و دیگر گروههای پزشکی در مشهد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا "شهید خدمت" شده‌اند.
۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در سطح ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/1CY
اخبار مرتبط
نماینده سرپرست وزارت صمت در اصناف کشور در خصوص توافق مالیاتی اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی پیرامون تعیین مالیات عملکرد ۹۸ مودیان صنفی گفت: طی جلسات کارشناسی با هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در خصوص مفاد این توافق، با توجه به شرایط رکود، سیل و در نهایت بحران کرونا، مقرر شد تا شرایط اصناف در این توافق کاملا لحاظ شود
هیات داوران پنج گانه پروژه سفیر حسن نیت بحران قرن جهان؛ مرکب از سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، نهضت بین المللی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر و نیز کمپین ایران همدل، مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران را به عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن برگزیدند
تحلیل ها یا برداشت های شاید گفته نشده ای درباره بیماری کرونا، بهانه ای شد تا پای صحبت های دکتر شکور امیدی، فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی و رییس و بنیانگذار انجمن دیابت کشور بنشینیم. روایت این پزشک از کرونا متفاوت و مرتبط با ضعف سیستم ایمنی بدن و وجود استرس و نگرانی های زندگی در جامعه فعلی ایران است. گفت وگوی ما را در روزنامه آسیا با وی در ادامه بخوانید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید