صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
کد خبر: 2116
گزارشگر: 213
۱۷۹۸
۰
۰
۲
گفت و گو با دلبر نیروشک، متخصص مدیریت و تحول منابع انسانی

«لیدر شیپ کوچینگ»؛ یعنی تبدیل تهدید به فرصت

«لیدر شیپ کوچینگ»؛ یعنی تبدیل تهدید به فرصت
دلبر نیروشک، متخصص مدیریت و تحول منابع انسانی و تنها ارزیاب و راه انداز مراکز توسعه و ارزیابی است. او که فارغ التحصیل مدرک دکترای روانشناسی بالینی با رویکرد تغییر و تحول از آمریکا است، درباره شیوه ای در حوزه مهارت های مدیریتی با عنوان «لیدر شیپ کوچینگ» سخن گفت. گفت و‌گوی ما با او درباره اختصاصات و فوائد این موضوع را بخوانید:

خانم دکتر، "لیدر شیپ کوچینگ" چیست و چه فوائدی دارد؟

از بزرگ‌ترین مشکلات ما در کسب و کار، عملکرد است و بسیاری از افراد به‌ دنبال این هستند که این موضوع را بهبود ببخشند، اما یک سری موانع، محدودیت ها و یک سری سدهای ذهنی وجود دارد که سبب می شود در بیشتر مواقع آدم ها نتوانند بهترین خود را در کار بالا بیاورند و نتوانند به موقع و به جا و متناسب با حل مشکلاتشان تصمیم بگیرند، لیدر شیپ کوچینگ آمد و بازوی اجرایی رهبران و مدیران سازمانی و متولیان کسب و کار ما شد . البته منظور از کسب و کار یعنی صنایع سنگین؛ مانند فولاد، نفت، پتروشیمی، حوزه تله کام و بانک..یا حتی کسب و کار کوچک..فرقی نمی کند.. و همه را شامل می شود. مزیت لیدر شیپ کوچینگ این است که در مواقع بحرانی در کنار آن رهبر یا مجموعه کمک کننده است و گزینه ها و آپشن های متفاوت را به مردم می دهد و به مدیر یاد می دهد در مواقع بحرانی بتواند از بیشترین و بهترین عملکرد خودش خروجی متناسب تری در بیاورد؛ یعنی تبدیل تهدید به فرصت را ما عینی و عملیاتی یاد می گیریم. چون دغدغه همه آدم ها این است که وقتی مشکلی پیش می آید، به این می اندیشند که چطور نیروی انسانی را سازماندهی کنم و چطور می توانم ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری داشته باشم و آدم های من خودجوش بار بیایند.

شما برخی جاها به عنوان مشاورهم هستید..چه ویژگی دارید که هم به عنوان مدرس و هم مشاور به شما پیشنهاد می شود؟ تخصص شما در این حوزه چیست؟

حوزه تخصصی من روانشناسی بالینی با رویکرد تغییر و تحول است و من در آمریکا تحصیل کردم. دومین حوزه که به من کمک کرد تا فضای کسب و کار را ملموس بفهمم و بتوانم در کنار مدیران و تصمیم سازان قدم به قدم موانع را یکی پس از دیگری برداریم، حوزه مشاوره منابع انسانی است؛ چون من مربی بین المللی هستم و حداقل نماینده ۳ مجموعه بین المللی در انگلستان، استرالیا و کانادا و کلا در منطقه.. و بسیاری از تجربه های آموزشی، پژوهشی من فقط در ایران نیست؛ بلکه خیلی از حوزه های کسب و کار موفق را ما در منطقه؛ در قطر، عمان، کویت و دبی داشتیم و دوستان هم به این دلیل محبت دارند؛ چون می دانند در حوزه ای که من نیروشک وارد می شوم، «نه» به عنوان یک کلمه، تعریف نشده است و قطعا ما یک راهکار در جهت رشد و توسعه کسب و کار مدیران عزیز داریم./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1D2
اخبار مرتبط
از مسایل این روزها درباره تولید زعفران، این است که کشورهایی مانند امارات و اسپانیا، زعفران ایران را به طور فله ای خریداری و با بسته بندی خود صادر می کنند..درباره تولید و صادرات زعفران علی شریعتی مقدم، بازرگان زعفران، صحبت هایی دارد..او همچنین در نظر دارد با تولید غذا و نوشیدنی، با شمایل خاص زعفرانی، برای استفاده و شناخت بیشتر مردم از این محصول باارزش ملی، فرهنگ سازی کند.. گفت و گو‌ با شریعتی مقدم، موسس «گروه بین المللی نوین زعفران» را در ادامه بخوانید:
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و فعال باسابقه بازار زعفران معتقد است که دولت می تواند حمایت خود از فعالان بازار زعفران را در قالب یک طرح جامع با در نظر گرفتن همه جوانب به خصوص مباحث مربوط به توسعه مصرف و ساماندهی بازارهای هدف عملیاتی کند.
بورس کالا اعلام کرد: ۵۷ میلیون و ۴۱۶ هزار گواهی سپرده کالایی معامله شده بر پایه دارایی‌های زعفران نگین، زعفران پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و سکه بهار آزادی صادر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید