صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۹
کد خبر: 2178
گزارشگر: 213
۵۹۱۷
۰
۰
۴
رمز و رازهای سلامتی به روایت سفیر غذای سالم

آویشن دارویی جادویی

آویشن دارویی جادویی
آویشن یک گیاه دارویی همیشه سبز از خانواده نعناع است و در طب سنتی ایران و اروپا کاربردهای بسیار دارویی دارد.

دکتر مهدی کریمی تفرشی:آویشن یک گیاه دارویی همیشه سبز از خانواده نعناع است. این گیاه در طب سنتی ایران و اروپا کاربرد دارویی دارد.آویشن یک ماده طعم دهنده و معطر بسیار محبوب در بسیاری از غذاها می باشد که به جلوگیری از فساد و آلودگی میکروبی غذا کمک می کند. چای یا دمنوش آویشن یک درمان رایج سنتی برای سرماخوردگی ، سرفه و برونشیت است . آویشن در انواع غذاها از جمله انواع پیتزا ، پاستا ، ماهی ، پنیر ، ذرت مکزیکی و سوپ ها ، خورش ها ، مرغ و جوجه ، انواع سس به ویژه سس پستو و سایر غذاها بسته به ذائقه مصرف می شود .

آویشن یک منبع عالی ویتامین C یک منبع بسیار خوب ویتامین A و یک منبع خوب آهن ، منگنز ، مس ، منیزیم و فیبر رژیمی است . محتوی انواع فلاونوئید ها و روغن اسانسی است.

افرایش چربی های سالم در اعضاء سلولی، آنتی اکسیدان قوی، ضد میکروبی، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرماخوردگی، سرفه ها ، برونشیت ها ، گرفتگی سینه، کاهش میزان ضربان قلب و فشار خون و کلسترول، بهبود فعالیت عصبی، درمان سیاه سرفه ، گلو درد ، قلنج ، آرتروز ، شکم درد ، ورم معده ، اسهال ، نفخ ، شب ادرای ، عفونت های کرم انگلی و مشکلات پوستی، ضد عفونی کردن ادرار، مسکن و ضد اسپاسم، خلط آور، ضد درد ، ضد آلرژی ، ضد آلزایمر ، ضد سلولیت ، ضد سرطان ، ضد التهاب ، ضد موتاژن ، ضد تب ، ضد زخم داخلی، قابض ، معرق، محرک اشتها از جمله خواص دارویی این گیاه جادویی می باشد.

آویشن با از بین بردن باکتری های که باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف میشوند ، در حفظ سلامت پوست کمک میکنند.روغن آویشن را میتوان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد.این یک تونر پوستی ملایم است و میتوان برای انواع پوست ها استفاده کرد.
مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد کمک میکند.گردش خون کف سر را افزایش میدهد.مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر بمالید که باعث رشد مو و سالم تر شدن براقی موها میشود.

چای آویشن به منظور تقویت هضم خوب و کاهش گاز و نفخ شناخته شده است. همچنین حاوی روغن های میباشد که می تواند زخم معده را درمان نکند.
خواص آنتی سپتیک و انتی بیوتیک آن ، یک درمان موثر برای مشکلات تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همچنین گلو درد و سر درد میباشد.شما میتوانید چای آن را مصرف کنید و برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید. مصرف منظم این چای برای سلامتی بسیار مفید است.

این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد از التهاب مزمن جلوگیری میکند که یکی از علل عمده بیماری های قلبی میباشد. رگ ها و شریان ها ، و فشار خون را کاهش میدهد و قلب را تقویت میکند.در کل یک تونیک بسیار عالی برای بهبود سلامت قلب میباشد ، زیرا قلب را قادر میسازد تا کارامد تر عمل کند.
عصاره این گیاه به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش مهمی دارد.
آویشن یک منبع عالی از ویتامین K ، آهن ، کلسیم ، و منگنز است.این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت ، رشد و تراکم مناسب استخوان ها و کاهش مشکلات استخوانی ایفا میکند.
آویشن غنی از ویتامین A میباشد که این ویتامین به از بین بردن بیماری های مربوط به چشم کمک میکند.

این گیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی باعث جلوگیری از عفونت و بیماری ها میشود. روغن موجود در آویشن با افزایش امگا3 ، در مغز به حفظ سلول های بدن و کاهش روند فرایند پیری کمک میکند.آویشن یک تونیک انرژی بزرگ برای بدن محسوب میشود.

مطالعات ثابت کردن که ترکیبات موجود در عصاره آویشن ممکن است از سرطان روده بزرگ محافظت کند. مصرف آویشن کوهی منجر به مرگ سلول های سرطانی پستان میشود.
محمد زکریای رازی در کتب خود نوشته است که آویشن نفخ شکن، موجب حرارت بدن و هضم غذا می باشد و جوشانده این گیاه برای درمان اسهال و پیچش روده بسیار اثر گذار است./

مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/1E3
اخبار مرتبط
شوک‌های ارزی مشکلات زیادی را برای بخش‌های مختلف اقتصادی و بخصوص بخش تولید بوجود آورده است؛ بطوریکه تولید‌کنندگان با توجه به نوسانات نرخ، امکان برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت برای نرخ ارز را ندارند؛ از این رو اقتصاد ایران در مسائل ارزی باید بر اساس یک بازار آزاد کنترل شود
هیات داوران پنج گانه پروژه سفیر حسن نیت بحران قرن جهان؛ مرکب از سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، نهضت بین المللی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر و نیز کمپین ایران همدل، مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران را به عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن برگزیدند
مهدی کریمی تفرشی که از سوی دفتر سازمان ملل متحد به عنوان سفیر حسن نیت قرن انتخاب شده، در مراسم معارفه ای که صبح امروز، شنبه برگزار شد، گفت: « در شرایطی که آمریکا و همپیمانانش جنگ اقتصادی عظیمی علیه ایران آغاز کردهاند و تمام قوای خود را برای تحت فشار قرار دادن و انزوای سیاسی کشورمان به کار گرفتهاند، درخشش جوانان ایرانی همچنان ادامه دارد.”
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید