صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۱ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۰۱:۲۲
کد خبر: 2226
گزارشگر: 213
۹۵۷
۰
۰
۳
وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری درباره فعال کردن "مکانیسم ماشه":

"مکانیسم ماشه" قطعا فعال می شود/تحریم های ایران برداشته نخواهند شد

"مکانیسم ماشه" قطعا فعال می شود/تحریم های ایران برداشته نخواهند شد
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست خبری درباره فعال کردن"مکانیسم ماشه" گفت: مجبوریم همه تحریم های تعلیق شده را برگردانیم و در غیر این صورت معلوم نیست ایران چه کشت و کشتاری راه می اندازد.

پومپئو بامداد امروز، 31 مرداد، در نشست خبری درباره فعال کردن "مکانیسم ماشه": گفت: این قطعنامه قطعا عملی می شود؛ چرا که عدم تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران اشتباه وحشتناکی است.

وی افزود: همه می دانند ایران از 1985 اقدامات قتل و ترور و هواپیما ربایی انجام داده و همین امسال یک هواپیمای مسافربری را ساقط کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه و پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران توضیح داد: ما اطمینان داریم که این تحریم ها برداشته نمی شود. زمانی که تحریم های سازمان ملل بخواهند نقض شوند، ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم و به عنوان عضو سازمان ملل باید این تحریم ها را اعمال کنیم و سازمان ملل واقعا پیش نویس ها را خوب تهیه می کند.

پومپئو اضافه کرد: هر کشوری که می بیند ایران به تعهدش عمل نمی کند، می تواند چنین کاری انجام دهد و قطعنامه 2231 به تمام کشورها این امکان را می دهد که بدون پیش شرط بتوانند وارد عمل شوند. الان وقت خشم نیست و باید قطعنامه شورای امنیت اجرا شود.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما آماده توافق با ایران بودیم که البته بعید است که در این 30 روز چنین اتفاقی صورت بگیرد.

پومپئو گفت: به دلیل این اقدام از سوی بسیاری کشورها از ما تشکر شد./

https://www.asianews.ir/u/1EY
اخبار مرتبط
الجزیره نوشت: مایک پامپئو از ایران بابت «نقض توافق هسته‌ای» شکایت می‌کند
مبادله زندانیان ایرانی و امریکایی مایکل وایت شهروند امریکایی بعد از آزادی از زندان در ایران به سوییس رفت تا به امریکا برود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید