صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۳
کد خبر: 2300
گزارشگر: 213
۳۲۰۴
۰
۰
۲
تشریح برخی مشکلات سهامداران

فروش سهام عدالت چه مشکلاتی دارد؟

فروش سهام عدالت چه مشکلاتی دارد؟
مشکل عمده ای که سهامداران سهام عدالت از ابتدا با آن مواجه بوده‌اند، پروسه کند فروش و واریز پول بیان شده است و در حالی که که 30 درصد دوم نیز مجاز به فروش است، هنوز برخی از سهامداران به پول 30 درصد نخست خود نرسیده‌اند.

کارگزاری‌های بانکی نیز همانند دیگر کارگزاری‌ها برای فروش سهام عدالت مشتریان خود اقدام می‌کنند، بخشی از این سهامداران در ابتدای خرداد ماه با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق برنامه‌ها و سایت بانک درخواست فروش 30 درصد اول خود را ثبت کرده‌اند.

همچنین از 18 مرداد ماه نیز امکان فروش 30 درصد دوم (فروش سهام تا سقف 60 درصد) فراهم شده است.

اما مشکلی که سهامداران از ابتدا با آن مواجه بوده‌اند، فرایند کند فروش و واریز پول سهام عدالت بود، حال که 30 درصد دوم نیز قابل فروش شده اما هنوز برخی از سهامداران به پول 30 درصد اول خود نرسیده‌اند.

در این بین برخی از آنها مدعی هستند که در روزهای ابتدایی خرداد ماه درخواست فروش را ثبت کرده‌اند اما دریغ از این که یک نوبت واریزی داشته باشند.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تجارت نیوز، مدیرعامل کارگزاری‌های مختلف بانکی و غیربانکی توضیحاتی در این باره داده‌اند، اما در خصوص کارگزاری بانک صادارت آخرین اظهارنظر به روز 17 تیر ماه برمی‌گردد که مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات گفت: ما پول سهام عدالت بیش از ۹۵ درصد از سهامداران را واریز کرده‌ایم و ممکن است در این بین برای تعدادی سهامداران به علت نقص اطلاعاتی مثل شماره ملی، حساب و شبا پرداختی نشده است.

از حدود 50 روز قبل کارگزاری بانک صادرات گزارش عملکردی نداده و پیگیری‌های تجارت‌نیوز از مدیرعامل این کارگزاری نیز بدون پاسخ باقی مانده است، مشتریان این کارگزاری از چه موضوعاتی گله‌مند و شاکی هستند؟

 

در بخش دیگر این گزارش، مشکلات برخی از سهامداران در خصوص عدم واریز پول فروش سهام، تاخیر در پرداخت آن و یا ایجاد اختلال در فروش 30 درصد دوم این سهام، از قول خود سهامداران آمده است که در ادامه می خوانید:

 

پول سهام واریز نمی‌شود

 

 «ارزش سهام من ۸۴۰ تومن هست.. تا حالا برام ۴ میلیون و ۵۰۰ ریختن. الان برای فروش سی درصد دوم بانک صادرات چیکار باید کنم فروخته نمیشه ؟»


«در بانک صادرات ۳۰ درصد در تیرماه فروختم و تا الان یه ریال واریز نداشته »

«بانک صادرات کی میخواد ۳۰ درصد سهام عدالت رو بریزه؟ الان دوماهه فروختیم.. بخدا خیلی لازمشون داریم اگه لازم نبودیم نمیفروختیم»

«بانک صادرات الان دو ماه شد پس کی دیگ ۳۰درصد و واریز میکنی؟؟؟»

«کارگزاری بانک صادرات سی درصد اول سهام عدالتی که فروختیم رو نمیدن؟ آخه تا کی؟ چرا واریزی ها اینقدر خرد خرد شده؟»

«من چهارم تیر ماه ۳۰ درصد از سهام رو فروختم و کارگزار صادرات هستش هنوز هیچ مبلغی اصلا برام واریز نکردن. من اگه نیاز به این پول نداشتم که سهام رو نگه می‌داشتم»

«سهام عدالت زنم و دخترم از ۱۸ چهار از کارگزاری بانک صادرات فروختیم.. سی درصد اول تا حالا دریغ از یک ریال»

«من  بیش از سه ماه هست سی درصد سهام عدالت را از طریق بانک صادرات ثبت فروش کردم، ولی متاسفانه تا این لحظه چیزی حدود شش هزار تومن ریختن .زنگ هم میزنی اصلا جوابگو نبستن.»

فروش بدون اجازه 30 درصد دوم

 

 «بانک صادرات بنظر اتومات داره ۳۰ درصد دومم میفروشه من اعتراض دارم»


«کارگزاری بانک صادرات اجازه نمی ده بفروشیم.. خودش ۳۰ درصد دوم را فروخته»

«متاسفانه سی درصد دوم و سرخود فروختن خودشان بدون اجازه»

«بانک صادرات به طور خودکار ۳۰ درصد دوم رو می فروشه و تعجب کردم که امروز هم ۳۱۴ تومن واریزی داشتم»

«۳۰درصد دوم به صورت خودکار داره فروش میره بانک صادرات و ملت و ملی مشکوک میزنه کارگزاریش»

 

عدم ثبت درخواست فروش 30 درصد دوم

 

 «بانک صادرات نه ۳۰ درصد اول رو درست واریز کردند و نه امکان فروش ۳۰ درصد دوم وجود دارد»

«امکان فروش ٣٠ درصد دوم نیست.. سایت کارگزاری بانک صادرات بسته شده»

«بانک صادرات سی درصد دوم و راه اندازی کنه برای خرید سهام هر کاری می‌کنیم میگه درخواست تکراریه یا مثل امروز دچار اختلال هست»

«من سی درصد اول رو به بانک صادرات فروختم حالا چکار کنم؟ سی درصد دوم رو نمیتونم بفروشم»

«تو بانک صادرات هنوز مشکل فروش سی درصد دوم دارن خیلی ها.. بانک هم که میگه به ما ربط نداره»

سه موضوعی که در بالا ذکر شد جزو پرتکرارترین درخواست‌های مشتریان کارگزاری بانک صادارت است که به نظر می‌رسد مسئولان کارگزاری باید به آن توجه کنند و توضیح ارائه دهند./

https://www.asianews.ir/u/1Gc
اخبار مرتبط
پرتفوی سهام عدالت تا پایان مرداد ماه ارزش ۱۶ میلیون تومان پیدا کرد
سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه ای درباره روش جدید کلاهبرداری و اخاذی با عنوان "تخصیص سهام عدالت به جاماندگان" هشدار داد.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: بیش از دو میلیون و 500 هزار دارنده سهام عدالت در ده سال گذشته فوت شده‌اند و واگذاری حتما باید به طور مکانیزه و الکترونیکی انجام شود.
اوضاع بازار بورس در سال های اخیر و ‌ارتباط آن با دیگر بازارها مانند دلار، طلا یا مسکن و مساله حبابی شدن بازار سرمایه و وضعیت سهام عدالت در بازار سرمایه، از موضوعاتی بود که درروزنامه آسیا با بهنام بهزاد فر، کارشناس ارشد بازار سرمایه ومدرس دانشگاه سازمان های بورس در میان گذاشتیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید