صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۷
کد خبر: 2316
گزارشگر: 213
۹۷۳
۰
۰
۳
درباره مکانیزم ماشه

مذاکره اروپایی‎ها با آمریکا

مذاکره اروپایی‎ها با آمریکا
یک دیپلمات اروپایی گفت: تروئیکای اروپایی مذاکراتی با واشنگتن درباره سناریوهای پس از بازگشت مفروض تحریم‌ها علیه ایران داشته‌اند.

یک دیپلمات اروپایی روایتی از مذاکرات انگلیس، آلمان و فرانسه با دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سناریوهای پس از بازگشت مفروض تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده است.

این دیپلمات اروپایی در این باره گفته است: «مقام‌های آمریکایی ظاهراً هیچ اهمیتی برای حالتی که ایران به محدودیت‌های هسته‌ای پایبند نباشد قائل نیستند.»

وی اضافه کرد: «ما به آنها می‌گوییم اینکه شما در اسنپ‌بک (بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران) موفق شوید هیچ اهمیتی نخواهد داشت چون روسیه و چین آن را نادیده خواهند گرفت و شما در نهایت با وضعیت فروش سلاح به ایران از یک طرف و گام‌های هسته‌ای این کشور از طرف دیگر مواجه می‌شوید.»

به نقل از فارس، دیپلمات اروپایی درباره پاسخی که آمریکایی‌ها به این سئوال می‌دهند گفت: «جوابشان این است که "این موارد (که شما می‌گوئید) حالت‌های فرضی هستند و ما کاری به موارد فرضی نداریم."»

اظهارات این دیپلمات اروپایی به عنوان بخشی از گزارش مفصل «گروه بین‌المللی بحران» درباره کشمکش‌های میان طرف‌های مختلف بر سر تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منتشر شده است.


همچنین روز گذشته، سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرده است که باید تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگردانده شود و هر شخص و کشور یا نهادی که این مساله را نقض کند، تحریم خواهد شد.


این در حالی است که چند روز گذشته وزیر خارجه آمریکا از تاریخ بازگشت تحریم های بین المللی ایران در تاریخ 20 سپتامبر سال جاری میلادی خبر داده است./

https://www.asianews.ir/u/1Gv
اخبار مرتبط
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: دسترسی ایران به سلاح‌های پیشرفته، آینده صلح و ثبات در خاورمیانه را به دچار خطر می کند و ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران، تحریم خواهند شد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بدون صدمه زدن به برتری اسرائیل، به امارات سلاح می فروشیم.
کایلی مک انانی (Kayleigh McEnany) سخنگوی کاخ سفید گفت: مکانیزم ماشه و مکانیزم بازگشت تحریم ها فعال می شود.
برایان هوک، نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران گفت: برای بازگرداندن تحریم های ایران به اجازه کسی نیاز نداریم!
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست خبری درباره فعال کردن"مکانیسم ماشه" گفت: مجبوریم همه تحریم های تعلیق شده را برگردانیم و در غیر این صورت معلوم نیست ایران چه کشت و کشتاری راه می اندازد.
چند منبع خبری گزارش داده‌اند که دولت آمریکا درخواست رسمی برای راه‌اندازی ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» را به سازمان ملل ارائه داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید