صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۵
کد خبر: 2374
گزارشگر: 213
۱۰۶۴
۰
۰
۴
در پی بازگشایی مدارس

نمایندگان مجلس وزیر آموزش و پروش را تهدید به استیضاح کردند

نمایندگان مجلس وزیر آموزش و پروش را تهدید به استیضاح کردند
برخی از نمایندگان مجلس ایران با انتقاد شدید از بازگشایی مدارس در دوران شیوع کرونا، وزیر آموزش و پرورش را به استیضاح تهدید کرده‌اند.
برخی از نمایندگان مجلس ایران با انتقاد شدید از بازگشایی مدارس در دوران شیوع کرونا، وزیر آموزش و پرورش را به استیضاح تهدید کرده‌اند.

ولی اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس روز شنبه ۱۵ شهریور در توییتی در این زمینه بازگشایی مدارس را یک اقدام «شتاب‌زده» خواند و به وزیر آموزش گفت منتظر سوال و استیضاح باشد.

او همچنین با کنایه خطاب به مسئولان دولت نوشت بر خلاف «آقازاده‌های حضرات» که در ولنجک «غرق در بهترین امکانات‌اند؛ دانش آموزان مناطق محروم حتی آب برای شستن دست‌ ندارند».

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان را «شوخی» خوانده و گفته است: « از وزیر شنیدم که با روش‌های اروپا مدارس را بازگشایی می‌کنیم. این شبیه شوخی است که مدارس را به ویژه در مناطق محروم با اروپا مقایسه کنیم».

او با تاکید بر اینکه اگر اتفاقی برای دانش‌آموزان بیفتد، «ابتدا رئیس جمهور باید پاسخگو باشد بعد وزیر آموزش و پرورش»، گفته است: « اگر سلامت به خطر بیفتد ما برخورد خواهیم کرد. بسیاری خانواده‌ها توان خرید ماسک ندارند».

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفته است تصمیم درباره بازگشایی مدارس «شوخی» نیست و « اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت ۱۵.۵ میلیون معلم و دانش‌آموز، کار سختی است».

با وجود این انتقادات مراسم روز بازگشایی مدارس روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور حسن روحانی برگزار شد. رئیس‌جمهور ایران در این مدارس گفت «سلامت-آموزش» غلط است.

او همچنین خواستار اداره امور انضباطی مدارس به شیوه «پادگان‌های آموزشی نیروهای مسلح» شد تا دانش‌آموزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

علاوه بر نمایندگان مجلس، نحوه تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مدارس در استان‌های مختلف نیز توام با ابهام بوده و با انتقاداتی از سوی مقام‌های دولتی مواجه شده است.

در تازه‌ترین اظهارنظر، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از علت بازگشایی مدارس اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است این استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز است و ستاد استانی مبارزه با کرونا، بازگشایی مدارس در این استان را یک هفته به تاخیر انداخته است.

این اظهارنظر در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های وزارت آموزش و پرورش می‌گویند با اعتماد به مسئولان وزارت بهداشت اقدام به بازگشایی مدارس کرده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/1Hj
اخبار مرتبط
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود احتمال فرو ریختن اقتصاد نظام سلامت در کشور هشدار داده است و گفته است اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب‌آوری خدمتگزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود، اقتصادی برپا نخواهد ماند.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در واکنش به ادعای مضر بودن مصرف شیر و لبنیات که در یکی از شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد، ضمن رد این ادعا گفت: چنین اظهاراتی مغایر با سیاستهای نظام سلامت است و تضعیف سیاست‌های وزارت بهداشت برای سلامت مردم را سبب می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید