صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
کد خبر: 2386
گزارشگر: 213
۱۱۷۱
۰
۰
۱
با شروع معاملات

یک و نیم درصد رشد در بازار سرمایه؛ 16 شهریور

یک و نیم درصد رشد در بازار سرمایه؛ 16 شهریور
با شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بازار در نیم ساعت اولیه بیش از ۱٫۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۶۶۸ هزار واحد رسید، همچنین نمادهای خودرویی و شستا نیز به مدار مثبت بازگشتند

با شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بازار در نیم ساعت اولیه بیش از ۱٫۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۶۶۸ هزار واحد رسید، همچنین نمادهای خودرویی و شستا نیز به مدار مثبت بازگشتند

پس از اعلام حمایت حقوقی‌ها از بازار و جمع کردن صف‌های فروش توسط آن‌ها امروز بازار سهام در نیم ساعت اولیه شروع معاملات با قشار تقاضا در سهم‌های بنیادین همراه بود و شاخص کل با رشد 1.5 درصدی به یک میلیون و 669 هزار واحد رسید.
بهبود روند در کلیت بازار شده است.

در گروه فلزات اساسی بیشترین حجم تقاضا و خرید به چشم می‌خورد و در نمادهای بانکی دو نماد وبصادر و وتجارت صف خرید طولانی تشکیل داده‌اند.

همچنین در پیش گشایش امروز شستا با قیمت 4005 تومان تقاضای خرید بیش از 40 میلیونی داشت.

به نقل از تجارت نیوز، در بازار امروز نمادهای فارس، فولاد و فملی به ترتیب با 5162، 5012 و 4512 بیشترین تاثیر مثبت بر بازار را داشتند، اما از طرفی نماد حکشتی بیشترین تاثیر منفی را روی بازار داشته است.

همچنین علی صحرایی مدیر عامل شرکت بورس، طی سخنانی به دنیای اقتصاد گفت: مشکل فعلی ما نقد شوندگی بازار است. این خبر خوش را به سهامداران می‌ دهیم، که طی روزهای آینده حمایت از سایر صنایع که تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته‌ اند، در دستور کار بورس خواهد بود./

https://www.asianews.ir/u/1Ht
اخبار مرتبط
متقاضیان با خرید "پالایشی یکم" نیز به عنوان دومین ETF دولت به بازار سرمایه می توانند در چهار پالایشگاه سهیم باشند و برای خرید آن مانند دارایکم فعلا نیازی به کد بورسی نیست و خرید با ارایه کد ملی امکان پذیر است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز گفت: مشکلاتی ایجاد شد که عوامل واقعی، روانی و یک مقدار هیجانات صورت گرفته در پی این عوامل، نوسانات بورس را زیاد کرد.
بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول بود با اتفاقاتی که از دو روز گذشته در بورس افتاد به نظر می رسدبا اتمام اصلاح قیمت ها و برگزاری مجامع عمومی برخی از شرکت های اثرگذار حقوقی در بورس و بازگشایی نمادهای متوقف شده، بار دیگر روند صعودی شاخص از سرگرفته خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید