صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۵
کد خبر: 2395
گزارشگر: 213
۱۱۹۹
۰
۰
۱
محبوبه مظاهری/یادداشت

بروز بیماری های کارمندان در دورکاری/ضرورت مدیریت بحران و انعطاف پذیری

بروز بیماری های کارمندان در دورکاری/ضرورت مدیریت بحران و انعطاف پذیری
سالهاست که در کشورهای پیشرفته از شرایط دورکاری، انعطاف پذیری ساعات اداری، فراهم کردن ابزار کار در منزل برای کارمندان، روانشناس، کوچ وپزشک سازمانی، تهویه هوای مناسب، دستگاه های پاک کننده و ضدعفونی کننده هوا در «فصل زمستان » یا «بیماری کارکنان» استفاده می شود.

روز پنجشنبه در یک همایش مدیریت منابع انسانی شرکت کردم که بیشتر شرکت کنندگان مدیران شرکتهای بزرگ یا بین المللی بودند ( که بنظر میرسید با مدیریت در شرکتهای کوچک آشنایی ندارند) که با لباسهای شیک و رضایت کامل از خود، در مورد دور کاری، مدیریت کارکنان و ایجاد بستر آی تی در سازمان صحبت می کردند و نگرانی شان این بود که چگونه در زمان دورکاری کارمندان را ارزیابی کنند تا گزارش خوبی به مدیران ارشد ارایه دهند!

این موارد فرایندهای عادی و روزانه و وطایف شغلی مدیر منابع انسانی است و انتظار داشتم در بحران کرونا در مورد مورد مطالب جدیدی صحبت کنند.
مانند :
همدلی-مدیریت استرس-مدیریت بحران- آموزش های مهارتهای فردی به کارکنان- آموزش کمک های اولیه- تغییرات محیطی در ساختمان شرکت - بهبود شرایط فیزیکی و تهویه محیط کار- خوابگاه برای کارمندان شیفتی؛ در حالی که این افراد کوچکترین اطلاعاتی در مورد مقالات جدید منابع انسانی در بحران کرونا نداشتند و در طول 9 ساعت همایش !!! ایده ای در مورد بهبود محیط کار برای حضور کارمندان ارایه ندادند!!!

برای حل مشکل جدید باید راه حل جدیدی پیدا کرد و مسیر و دیدگاه قبلی و قدیمی کارساز نخواهد بود. سالهاست که در کشورهای پیشرفته از شرایط دورکاری، انعطاف پذیری ساعات اداری، فراهم کردن ابزار کار در منزل برای کارمندان، روانشناس، کوچ و پزشک سازمانی، تهویه هوای مناسب، دستگاه های پاک کننده و ضدعفونی کننده هوا در «فصل زمستان » یا «بیماری کارکنان» استفاده می شود.

در شرایط بحران کرونا مدیر منابع انسانی باید با یک متخصص ویروس شناسی برای ایجاد تغییرات لازم در ساختمان شرکت صحبت کنید و از متخصص HSE برای ایمنی و بهداشت ساختمان کمک بگیرد..

اصلاح فرایندهای سازمانی بسیار لازم و ضروری است که نبود فرایندهای منابع انسانی در حالت عادی سازمان را دچار مشکل می کند و در شرایط بحران سازمان را با فاجعه روبراه می سازد. ولی هر بحرانی متخصص خود را برای یافتن راهکار مناسب می طلبد./

https://www.asianews.ir/u/1HC
اخبار مرتبط
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود احتمال فرو ریختن اقتصاد نظام سلامت در کشور هشدار داده است و گفته است اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب‌آوری خدمتگزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود، اقتصادی برپا نخواهد ماند.
وزیر بهداشت در اینستاگرام خود نوشت: ای کاش توانی، اختیاری، ابزاری یا مددی فراتر از تمنا و خواهش و التماس داشتم تا با این ترددهای بی رویه برای روزهای سخت خیز مجدد بیماری و زحمت و گرفتاری همکارانم مضطرب نمی‌شدم و تا این حد از مظلومیت، خستگی و بردباری‌شان شرمسار نمی‌گشتم.
اعلام یکطرفه شدن جاده‌های هراز و کندوان در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط راهنمائی و رانندگی کشور، با تأکیدهای مکرر مسئولین ستاد مقابله با کرونا مبنی بر خودداری مردم از سفر به مازندران در تضاد است.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ساسکس گفت: کرونا برای اغنیا فرصت خلوت کردن با خود است. فرصت با خانواده نشستن و احتمالاً تفریحات شیکی مثل یوگا اما برای کارگران نیروی مرگ مضاعف است. شما اگر در روز صد دلار درآمد داشته باشید، می‌توانید با نصف آن و احتمالاً کم کردن خودکار مخارجی چون سینما و مراکز خرید؛ زندگی متوسط و آرامتان را ادامه دهید، اما با روزی یک دلار مجیورید بر سر جانتان و سلامتی خودتان قمار کنید.
رئیس پلیس راهور تهران گفت: اجرای طرح ترافیک در شهر تهران از روز شنبه به حالت قبل بر می گردد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید