صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۵
کد خبر: 2404
گزارشگر: 2
۳۲۶۲
۳
۰
۵
اعتبار جذب نمایید ؛

چگونه از ویکی پدیا لینک دریافت کنیم ؟

چگونه از ویکی پدیا لینک دریافت کنیم ؟
لینک سازی در ویکی پدیا آن هم به عنوان سایتی که هر روز میلیون‌ها بازدید کننده دارد به نظر یک روش‌ وسوسه کننده برای متخصصین سئو خواهد بود.

روش‌های زیادی برای بک لینک گرفتن پیشنهاد می‌شود. روش‌هایی مانند استفاده از خدمات رپورتاژ آگهی در مجموعه تسمینو، استفاده از فروم‌های رایگان و پست‌های مهمان و.... اما در کنار همه این‌ها لینک سازی در ویکی پدیا به عنوان یک وبسایت قدرتمند نیز یک روش کاملا سودمند سئو آف پیج و بک لینک رایگان برای وبسایت محسوب می شود. از این رو ما در ادامه به شما خواهیم آموخت که به صورت کم ریسک در ویکی پدیا برای وبسایت خود بک لینک رایگان به دست آورید و اعتبار جذب نمایید. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

لینک سازی در ویکی پدیا چقدر ارزش دارد؟

ویکی پدیا یک دانشنامه آزاد است و از پربازدیدترین سایت‌های دنیا محسوب می‌شود؛ به طوری که روزانه میلیون‌ها نفر بازدید کننده دارد. اما چه شد که ویکی پدیا تا به این حد محبوب و معروف شد؛ به طوری که شما هر عبارتی را جستجو کنید به طور حتم ویکی پدیا در لیست صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت. این وبسایت محبوب با یک ایده اولیه ساده شکل گرفت: دسترسی رایگان و راحت به اطلاعات برای همه افراد که برای توسعه هرچه بیشتر آن هر بازدیدکننده می‌تواند یک نویسنده نیز باشد. و این دلیلی شد بر اینکه ویکی پدیا به وبسایتی تبدیل شد که بیش از 2 میلیون صفحه با محتوای ایندکس شده در گوگل داشته باشد. این یعنی شما با وبسایتی رو به رو هستید که سئو داخلی فوق‌العاده‌ای دارد.

در کنار سئو داخلی قدرتمند، ویکی دارای تعداد بسیار زیادی بک لینک خارجی است. روزی نیست که ویکی پدیا هزاران لینک به شکل سوشیال سیگنال از شبکه‌های اجتماعی، UGC ها و وبسایت‌ها دریافت نکند و همانطور که می‌دانید دریافت بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای سئو خارجی سایت است.

ویکی پدیا تنها محبوب کاربران نیست، بلکه برای گوگل نیز بسیار با ارزش است. اهمیت بک لینک رایگان در ویکی پدیا آنجا مشخص می‌شود که بدانید دامین اتوریتی ویکی فارسی برابر 90 است. شما با لینک گرفتن از سایتی با چنین اعتبار دامنه‌‌ای ارزش و اعتبار و قدرت زیادی دریافت خواهید کرد.

در کنار این‌ها جستجوی ویکی پدیا با نام برند، نرخ کلیک بالا و همچنین محتوای کپی شده و یا در صورت کپی با لینک معتبر همه و همه باعث شده که دریافت لینک از این وبسایت ارزش بالایی را به سایت شما انتقال دهد.

Wiki 1

مراحل لینک سازی در ویکی پدیا به صورت گام به گام

حالا که به خوبی ارزش بک لینک رایگان در ویکی پدیا را دریافتیم در ادامه قصد داریم لینک سازی در ویکی پدیا را به صورت گام به گام شرح دهیم. این مراحل بسیار ساده و قابل اجرا هستند پس در ادامه همراه ما باشید:

مرحله اول: ابتدا به صفحه ویکی پدیا رفته و یک حساب کاربری شخصی برای خود ایجاد کنید.

مرحله دوم: حساب کاربری خود را به کاربر تایید شده ارتقا دهید. در ابتدای ورود با پیام "به ارتقا ویکی پدیا کمک کنید" رو به رو می‌شوید که در کنار آن لینکی نیز برای ویرایش مقاله وجود دارد. برای این کار لازم است در طی 4 روز حداقل 10 مقاله را ویرایش کنید. ویرایش ها شامل حذف، محتوا نویسی، رفرنس دهی و... می‌شود.

مرحله سوم: برای مدتی به ویرایش مقالات قدیمی ویکی پدیا پرداخته و به آن‌ها محتوا اضافه کنید. این کار برای اعتماد این وبسایت به حساب کاربری شما لازم است.

مرحله چهارم: به مرور می‌توانید برای لینک سازی در ویکی پدیا برای برند و وبسایت خود اقدام کنید. این کار را می توانید به چهار روش کلی که بی خطر نیز هستند انجام دهید:

تولید محتوی برای صفحاتی که با کمبود محتوا مواجه هستند
. به روزرسانی مطالب قدیمی
. لینک سازی برای صفحاتی که نیاز به تاییدپذیری دارند
. رفرنس دهی بجای لینک‌های 404 موجود در صفحه ویکی پدیا

تولید محتوی برای صفحاتی که با کمبود محتوا مواجه هستند:

به این مقالات، مقالات خرد نیز گفته می‌شود. با اضافه کردن 500 تا 600 کلمه به هر یک از این صفحات می‌توانید در انتها رفرنس خود را اضافه کنید.

به روزرسانی مطالب قدیمی در ویکی:

در این روش لینک سازی در ویکی پدیا باید صفحاتی که در حوزه مورد نظر شما نیاز به رفرنس دهی دارند را پیدا کنید و سپس پس از به روزرسانی مطلب و اضافه کردن محتوا به آن، لینک مورد نظر خود را در صفحه قرار دهید. با جستجوی عبارت زیر در گوگل می‌توانید آن را پیدا کنید:

Site: Wikipedia.org “کلمه کلیدی مورد نظر” “citation needed”

لینک سازی برای صفحاتی که نیاز به تاییدپذیری دارند:

لینک سازی در ویکی پدیا را می‌توانید از صفحاتی شروع کنید که نیاز به تاییدپذیری دارند. این صفحات بی‌خطرترین صفحات برای لینک سازی در ویکی پدیا هستند زیرا خود وبسایت از شما درخواست منبع و رفرنس کرده است. بنابراین احتمال حذف کردن شما صفر است.

Wiki 2

رفرنس دهی به جای لینک‌های 404 موجود در صفحه ویکی پدیا: پیدا کردن لینک‌های 404 و ویرایش آن‌ها نیز یکی از روش‌های بی‌خطر برای لینک سازی در ویکی محسوب می‌شود. برای یافتن لینک‌های مرده ویکی پدیا می‌توانید از ابزار wikigrabber استفاده کنید. در قسمت کادر جستجو می‌توانید کلمه کلیدی خود را وارد کنید تا نتایج لینک‌های شکسته برای شما نمایش داده شود. پس از آن شما نیاز به صفحات جایگزین دارید که با استفاده از ابزار Wayback Machine می‌توانید با وارد کردن لینک مرده در قسمت جستجوی آن محتوا لینک را قبل از آسیب دیدن ببینید. سپس باید در وبسایت خود محتوایی با موضوع مشابه تولید کرده و سپس به عنوان مرجع به ویراستاران ویکی پدیا لینک وبسایت خود را پیشنهاد دهید.

برای مشاهده مقاله جامع در زمینه لینک سازی در ویکی پدیا پیشنهاد میکنیم مقاله لینک سازی در ویکی پدیا سایت تسمینو را مطالعه نمایید

نکات مهمی که باید برای لینک سازی در ویکی پدیا رعایت کنید

Wiki 3

. اولین چیزی که برای لینک سازی در ویکی پدیا باید در نظر داشته باشید، این است که نباید تنها لینک سازی انجام دهید. شما موظف هستید که در ویکی پدیا محتوا اضافه کرده و سپس به محتوای خود مرجع اضافه کنید که این فرایند به عنوان لینک سازی شناخته می‌شود.
. همانطور که می‌دانید لینک‌های دریافتی از ویکی پدیا به صورت نوفالو هستند اما این چیزی از ارزش لینک‌های دریافتی از این وبسایت معتبر کم نخواهد کرد. ویکی پدیا آنقدر قدرتمند است که حتی بک لینک نوفالو از آن نیز می‌تواند به وبسایت شما اعتبار ببخشد.
. سعی نکنید در ویرایش‌های مستمر برای سایت خود لینک‌ سازی انجام دهید. در این صورت امکان دارد وارد لیست سیاه ویکی پدیا شوید.
. در لینک سازی‌ها فقط به وبسایت خود لینک ندهید، بلکه منابع مختلف را در موضوعات متفاوت به عنوان مرجع معرفی کنید.
. استفاده از لینک سازی در ویکی پدیا در کنار بک لینک گرفتن از روش‌هایی چون خرید رپورتاژ آگهی از تسمینو، پست مهمان و... می‌تواند مفید باشد.
. ویکی پدیا یک مرجع معتبر برای آگاهی رسانی رایگان به همه افراد است. نباید برای اهداف شخصی محیط آن را آلوده نمود. بنابراین سعی کنید اطلاعات دقیق و بی طرفی را به آن وارد کنید.

کلام آخر

لینک سازی خارجی به روش‌های مختلفی چون درج رپورتاژ آگهی از مراجع معتبری چون تیم تسمینو نیز امکان پذیر است. اما در کنار همه این‌ها بک لینک رایگان از یک مرجع معتبر چون ویکی پدیا نیز یک روش ارزشمند برای شما و برندتان خواهد بود. توصیه می‌کنیم در این راه به طبیعی‌ترین شکل ممکن رفتار کنید. لینک‌های پی در پی به وبسایت‌تان می‌تواند خیلی سریع شما را در لیست سیاه ویکی قرار دهد. سعی کنید ارزشی را به صورت محتوا به دانشنامه ویکی پدیا اضافه کنید و در ابتدا از این طریق اعتمادسازی انجام دهید و سپس به مرور به لینک سازی در این مرجع معتبر اقدام نمایید.

منبع : پلتفرم توزیع و انتشار رپورتاژ آگهی تسمینو (tesmino.com)

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1HN
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
پوریا ازین پور
۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
0

سلام مقاله خیلی خوبی بود چرا وقتی میخوام لینک بسازم بعد از چند روز لینک ها حذف میشه ؟ مقاله ویکی پدیا سایت تسمینو هم مطالعه کردم البته ولی ننوشته بودن

مدیر سایت
۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
0

سلام و سپاس ؛
به راهنمای ویکی پدیا مراجعه کنید...


جواد
۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
1

سلام متشکر از مقاله خوبتون در ای کاش در مورد لینک گرفتن از سایت معتبر با دامین اتوریتی بالا توضیح بیشتر میدادید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید