صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 2439
گزارشگر: 213
۴۷۶۶
۱
۳
۶
محبوبه مظاهری/یادداشت

از تفکیک جنسیتی تا انحراف جنسی

از تفکیک جنسیتی تا انحراف جنسی
تفکیک جنسیتی در محیط عمومی، در دوران کودکی و نوجوانی سبب دور شدن دو جنس زن و مرد از یکدیگر و عدم شناخت آنها از شباهت ها و تفاوت های یکدیگر می شود و زمینه انحرافات جنسی را در آینده را فراهم می کند.

طبق پژوهش های انجام شده، عدم آموزش جنسی به کودکان ( سن 5-12 سال) زمینه رفتارهای جنسی ناآگاهانه و انحرافات جنسی در دوران نوجوانی را افزایش می دهد. تفکیک جنسیتی در محیط عمومی، در دوران کودکی و نوجوانی باعث دور شدن دو جنس زن و مرد از یکدیگر و عدم شناخت آنها از شباهتها و تفاوتهای یکدیگر شده و زمینه انحرافات جنسی (از کم تا زیاد) را در آینده فراهم می کند.

پیشنهاد می شود که اگر فرهنگ رایج جامعه اجازه نمی دهد که مدارس بصورت مختلط برگزار شود و امکانات لازم برای آموزش دختران و پسران در دبیرستان وجود ندارد. کلاس های آموزشی مکمل در آموزشگاه ها که شاگردان کمتری نسبت به مدارس دارند بصورت مختلط برگزار شود تا زمینه آموزش و یادگیری با جنس مختلط در محیط آموزشی سالم فراهم شود. در زیر تعدادی از معایب تفکیک جنسیتی ذکر شده است:

عدم شناخت از جنس مخالف

  وقتی از سنین کودکی دختر و پسر از هم جدا می شوند و ارتباطی با هم ندارند و بعد از 18 سالگی و پایان دبیرستان به یکباره وارد جامعه شده و در دانشگاه یا محل کار و محافل عمومی با موجود عجیبی به نام جنس مخالف روبرو می شوند. این عدم شناخت موجب افزایش هیجان جنسی و آزمایش و خطاهایی برای شناخت جنس مخالف می شود که عموما به روان فرد صدمه زده و موجبات درونگرایی، جمع گریزی و عدم اعتماد به جنس مخالف را ایجاد می کند.

شکست در رابطه عاطفی

  نوجوانان در دوران دبیرستان در یک محیط سالم ، ارتباطات عاطفی سالم را ب تدریج می آموزند. یاد می گیرند که زن و مرد برابر هستند و قبل از رابطه جنسی، رابطه عاطفی باید شکل بگیرد. با ایجاد دوستی های سالم به رشد یکدیگر کمک می کنند و زمینه ایجاد رابطه عاطفی سالم و ازدواج در آینده، در آنها شکل می گیرد. اما در مدارسی که تفکیک جنسیتی وجود دارد و ارتباط دختر و پسر در محیط های عمومی نهي می شود. بخاطر عدم تجربه تدریجی و شناخت دو طرف از همدیگر، بعد از اتمام دبیرستان و در محیط جامعه رابطه با جنس مخالف بدون طی دوران شکل گیری رابطه عاطفی به یکباره و با سرعت بیشتری به سمت رابطه جنسی و تجربه شکستهای عاطفی متعدد سوق پیدا می کند.

بالا رفتن سن ازدواج

  بر خلاف دیدگاه عمومی تفکیک جنیستی باعث بالارفتن سن ازدواج می شود. زیرا نوجوان تازه از سن 18-20 سالگی شروع به ارتباط و شناخت جنس مخالف کرده و تا این اعتماد و خودآگاهی جنسی ثبات پیدا کند و فرد برای ازدواج آماده شود، فرد سال هایی را برای زندگی زناشویی دست می دهد.

افزایش طلاق

  فردی که از دوران کودکی با تفکیک جنسیتی و عدم شناخت از جنس مخالف بزرگ شده است و تمام دوران نوجوانی را با ناآگاهی وتخیلات جنسی گذرانده است و به یک باره بدون آموزش و خودآگاهی از سن 18 سالگی و پایان دبیرستان از بین جمع نوجوانان به داخل گروه بزرگسالان سوق داده می شود و بدون آموزش ازدواج می کند. اکثرا بعد از ازدواج در روابط جنسی، زناشویی، ارتباطات کلامی و رفتاری با همسر خود دچار مشکلات زیادی شده که احتمال طلاق در آینده نزدیک را افزایش میدهد.

کاهش خلاقیت و کاهش ایده ها

  مردو زن از بخش های مختلف مغز خود استفاده می کنند و تفکیک جنسیتی باعث می شود که افراد یک کلاس درس تک وجهی رشد کرده و سطح خلاقیت و نوآوری و ایده پروری در محیط کلاس درس کاهش یابد. تحقیق ها ثابت کرده است که حضور دختر و پسر در کلاس درس باعث افزایش رقابت سالم و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان می شود.

افزایش ارتباطات در خیابانها و مکانهای ناامن

  شناخت از جنس مخالف و ارتباط سالم با جنس مخالف جزو نیازهای اساسی نوجوان می باشد. تفکیک جنسیتی در مدارس و مهمانیهای خانوادگی باعث می شود که نوجوانان برای شناخت از یکدیگر در مکانها ناامن مانند پشت بام، زیرزمین، خیابان یا منزل خالی دوستان تمایل پیدا کرده و بخاطر نداشتن آگاه و شناخت از خود و هیجانات جنسی نوجوانی، آسیبهای روانی و جنسی افزایش پیدا کند.

کنترل نکردن هیجانات جنسی

  حضور جنس مخالف در کلاس درس و محافل عمومی و مراوده نوجوانان دختر و پسر با یکدیگر باعث می شود که از همدیگر بعنوان یک انسان، یک زن و یک مرد شناخت پیدا کرده و تعاملات سالم و سازنده بین آنها شکل بگیرد. این تعاملات کنترل شده و مفید در محیط سالم باعث کاهش هیجان جنسی نوجوان شده و انرژی جنسی بجای رابطه جنسی به سوی گفتگو، ورزش، ارتباطات دوستانه و جمع های دوستانه سوق داده شود.

افزایش تجاوزات جنسی نوجوان به کودکان

  نوجوانی که در سن بلوغ جنسی و جسمی قراردارد ( حدودا از 12 تا 16 سالگی براساس ژنتیک فرد) و هیچ شناختی از بدن جنسی خود و جنس مخالف خود ندارد و برای این شناخت به سمت کودکان اطراف خود تمایل پیدا می کند. از لمس های ساده و تا تجاوز کامل را بدون آگاهی و صرفا از روی هیجان جنسی و تخلیه روانی و جنسی انجام می دهد. که این عمل هم آینده زندگی جنسی کودک قربانی را تخریب می کند و هم خود نوجوان بخاطر انجام رفتاری که درون او آن را نمی پذیرد در سنین بزرگسالی دچار اختلالت روانی می گردد. در صورتیکه از سنین کودکی به فرد آموزش بدن جنسی و خطوط قرمز برای کودک مشخص و آموزش داده شود، کودکان دختر و پسر در محیط سالم و کنترل شده با هم در ارتباط باشند، در سنین بلوغ، نوجوان بخاطر کنجکاویهای جنسی به سمت رفتارهای جنسی ناآگاهانه تمایل پیدا نمی کند.

انحرافات جنسی
نبود جنس مخالف و عدم شناخت از هویت جنسی در زمان مناسب و هنگام بلوغ جنسی، در نوجوان باعث می شود که او کنجکاوی های جنسی، هیجان جنسی و نیاز جنسی خود را از ابزار و امکانات در دسترس خود برآورده کرده و به انحرافات جنسی تمایل پیدا کند؛ مانند یادگیری رفتار جنسی نادرست و فانتزی های جنسی از طریق دیدن فیلمهای پورن، خواندن داستانهای تخیلی، تخیلات فردی جنسی، گوش دادن به خاطرات بزرگسالان، خواندن اخبار و حوادث و ../


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1Io
اخبار مرتبط
انگیزش به دلیل یا چرایى رفتار و اعمال اشاره دارد و روان شناسان بر این باورند که «انگیزه» عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می کند و راهنمای او برای گزینش کوششی از میان کوشش های ارادی است.
سالهاست که در کشورهای پیشرفته از شرایط دورکاری، انعطاف پذیری ساعات اداری، فراهم کردن ابزار کار در منزل برای کارمندان، روانشناس، کوچ وپزشک سازمانی، تهویه هوای مناسب، دستگاه های پاک کننده و ضدعفونی کننده هوا در «فصل زمستان » یا «بیماری کارکنان» استفاده می شود.
کارزار آزار جنسی و آسیب های روانی ناشی از آن، سبب شده تا توجه مردان نیز به این موضوع جلب شود و مردان اغلب شاید این تصور را داشتند که تجاوز جنسی و آزار جسمی زن بعد از مدتی فراموش می شود؛ در حالی که این زخم ناجوانمردانه و اثرات روانی آن تا آخر عمر با زن باقی می ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
سید
۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
0
0

دکتر باقری شماره بچه های خودتم بزار ببینیم میتونیم باهاشون ارتباط بگیریم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید