صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۸
کد خبر: 2448
گزارشگر: 213
۱۱۸۸
۱
۰
۲
نایب رییس پیشین فیفا در واکنش به اعدام نوید افکاری

ایران از همه مسابقات جهانی محروم شود

ایران از همه مسابقات جهانی محروم شود
نایب رئیس پیشین فیفا برای آسیا، خواستار محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از حضور در همه مسابقات بین‌المللی شد.
در واکنش به اعدام نوید افکاری از قهرمانان کشتی در ایران، نایب رئیس پیشین فیفا برای آسیا، خواستار محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از حضور در همه مسابقات بین‌المللی شد.

علی بن حسین، رئیس کنونی فدراسیون فوتبال اردن، امروز با اعلام این درخواست در صفحه توئیترش، نوشت: «اینکه نوید را بدون محاکمه شفاف و عادلانه به قتل رساندند، بسیار وحشتناک است».

این مقام عالی فیفا برای آسیا، در عین حال از نهادهایی چون فدراسیون جهانی فوتبال- فیفا، کمیته بین‌المللی المپیک، و فدراسیون جهانی کشتی خواست که با تحریم جمهوری اسلامی نسبت به این اعدام واکنش نشان دهند.

او از این نهادها خواسته است تا زمانی که جمهوری اسلامی حقوق اولیه بشری را رعایت نکند ایران را در هیچ مسابقه بین‌المللی راه ندهند.

پیش از این و در پی کشتن نوید افکاری، فدراسیون جهانی کشتی با انتشار بیانیه‌ای، این اعدام ناگهانی کشتی‌گیر جوان ایرانی را ویرانگر خوانده بود.

نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران که در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت شد، به اتهام قتل یک مامور امنیتی به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وحید و حبیب برادران او نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند. برادران افکاری در روزهای گذشته با انتشار چند فایل صوتی گفته بودند که اعترافاتی که در طول دوران بازداشت برای اقرار به مشارکت در قتل یک مامور امنیتی از آنها گرفته شده، زیر فشار مداوم شکنجه بوده است.

گزارش‌ها حاکی است که پیکر نوید افکاری که صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد «شبانه» و «تحت تدابیر شدید امنیتی» به خاک سپرده شد./

عفو بین الملل نیز در بیانیه‌ای گفته است، اعدام نوید افکاری «تمسخر عدالت» بود./
https://www.asianews.ir/u/1Iu
اخبار مرتبط
کمیته بین‌المللی المپیک اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، را «شوکه کننده» بیان کرد و وزیر خارجه سوئد نیز به این اقدام اعتراض کرد.
حکم اعدام نوید افکاری، نایب قهرمان کشتی نوجوانان ایران صبح امروز شنبه، ۲۲ شهریور، اجرا شده است.
فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در توییتی خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه روز گذشته از رهبران جمهوری اسلامی ایران خواسته است نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی و نایب قهرمان نوجوانان ایران را اعدام نکنند.
جمع پرتعدادی از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی المپیک و جهان، اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای یک کشتی‌گیر ایرانی ابراز کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
0

به اونا چه ربطی داره ما خودمون میخوایم اینجوری زندگی کنیم بقیه رو هم باید بکشن


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید