صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۸
کد خبر: 2451
گزارشگر: 213
۷۹۰
۰
۰
۲
یک نماینده مجلس:

تولید داخلی نیازمند حمایت است

تولید داخلی نیازمند حمایت است
یک نماینده مجلس گفت: قطعاً به هر میزان از تولید داخلی حمایت کنیم به همان میزان می‌توان در امر اشتغال‌زایی موفق باشیم.

حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قرار است بیش از ۷۰ میلیارد نخ سیگار و مواد دخانی در کشور مصرف شود، بهتر است که این مواد در داخل و با حمایت از شرکت دخانیات تولید و تأمین شود.

به گزارش بازار، حسینی‌کیا با بیان این مطلب گفت: قطعاً به هر میزان از تولید داخلی حمایت کنیم به همان میزان می‌توان در امر اشتغال‌زایی موفق باشیم کما اینکه امروز اشتغال‌زایی مورد توجه جدی شرکت دخانیات ایران است.

وی با بیان اینکه سالیانه حدود ۳۰ میلیارد نخ سیگار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، افزود: این حجم بالا از واردات قاچاق به کشور گردش مالی عظیمی را شامل می‌شود که دستگاه‌های متولی مقابله با قاچاق کالا و ارز باید این موضوع را جدی بگیرند.

نماینده سنقر در مجلس تأکید کرد: اگر قرار به مصرف بیش از ۷۰ میلیارد نخ سیگار و مواد دخانی در کشور داریم بهتر است که این عدد در داخل و با حمایت از شرکت دخانیات تولید و تأمین شود.

حسینی‌کیا با بیان اینکه دولت و مجلس باید با اقدام جهادی مانع از ورود سیگار قاچاق به کشور شوند، اظهار داشت: سیگار قاچاق ضربه جبران‌ناپذیری به تولیدات داخلی و ارزان‌قیمت می‌زند و موجب کاهش جدی توان اشتغال‌زایی در کشور می‌گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: لازم است که ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و قوه قضائیه به موضوع قاچاق سیگار به جد ورود کنند و مانع از این کار شوند.

وی بر ضرورت طبقه‌بندی بازار داخلی صنعت دخانیات کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت دخانیات ایران آمادگی این را دارد که سیگار مورد نیاز داخلی را تأمین کند لازم است قوانینی وضع شود که تنها در زمینه‌هایی که تکنولوژی لازم برای تولید داخلی فراهم نشده است از خارجی‌ها کمک گرفته شود.

نماینده سنقر در مجلس با بیان اینکه وزارت صمت نیز باید زمینه‌های لازم برای تولید ملی را فراهم کند، افزود: اگر نیازی هم وجود داشته باشد که از ظرفیت شرکت‌های خارجی استفاده شود باید ظرفیت‌ها به سمت ظرفیت‌های ملی سوق داده شود و ابتدا از توان مازاد شرکت دخانیات ایران استفاده شود./


https://www.asianews.ir/u/1Ix
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید