صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۱
کد خبر: 2456
گزارشگر: 213
۱۸۳۱
۰
۰
۱
در ادامه واکنش های جهانی

اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان اعدام نوید افکاری را محکوم کردند

اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان اعدام نوید افکاری را محکوم کردند
واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، ادامه دارد و پس از اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان نیز این اقدام را محکوم کردند.
واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، همچنان ادامه دارد و به دنبال اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان نیز به طور مستقل این اقدام را محکوم کردند.

وزارت خارجه فرانسه فرانسه روز یکشنبه ۲۳ شهریور در بیانیه‌ای بر پایبندی خود به حق آزادی بیان و آزادی اعتراض مسالمت‌آمیز و همچنین حق برخورداری همگان از یک دادگاه منصفانه تاکید کرد و گفت که بر این اساس اعدام آقای افکاری را محکوم می‌کند.

نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت و به قتل یک مامور امنیتی متهم و به اعدام محکوم شد. او و خانواده‌اش اما به دفعات عنوان کردند اعترافاتی که در طول دوران بازداشت برای اقرار به مشارکت در قتل یک مامور امنیتی از آنها گرفته شده، زیر فشار مداوم شکنجه بوده است.

بیانیه وزارت خارجه فرانسه در ادامه بر مخالفت این کشور با مجازات اعدام در هر کجا و تحت هر شرایطی تاکید می‌کند و آن را غیرانسانی، ناعادلانه و بی‌تاثیر می‌داند.

از سویی سفارت آلمان در تهران نیز روز یکشنبه در توییتی اعدام نوید افکاری را غیرقابل پذیرش خواند./
https://www.asianews.ir/u/1IC
اخبار مرتبط
کمیته بین‌المللی المپیک اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، را «شوکه کننده» بیان کرد و وزیر خارجه سوئد نیز به این اقدام اعتراض کرد.
حکم اعدام نوید افکاری، نایب قهرمان کشتی نوجوانان ایران صبح امروز شنبه، ۲۲ شهریور، اجرا شده است.
فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در توییتی خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه روز گذشته از رهبران جمهوری اسلامی ایران خواسته است نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی و نایب قهرمان نوجوانان ایران را اعدام نکنند.
جمع پرتعدادی از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی المپیک و جهان، اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای یک کشتی‌گیر ایرانی ابراز کرده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید