صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۶
کد خبر: 2474
گزارشگر: 213
۱۲۶۰
۰
۰
۱
با غلامرضا عطاران؛ فعال برجسته بازاریابی شبکه ای در ایران

بازاریابی شبکه ای؛ کالای با کیفیت، صرفه جویی و ارتباط انسانی

بازاریابی شبکه ای؛ کالای با کیفیت، صرفه جویی و ارتباط انسانی
موضوع فروش و بازاریابی شبکه ای، مساله ای قابل توجه در عصر امروز به شمار می آید؛ چرا که فروش در تولید اهمیت بالایی دارد و تولیدکنندگانی هستند که قادر به فروش کالاهایشان نیستند. به همین بهانه با غلامرضا عطاران که سال هاست در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران فعالیت مستمر دارد و به گونه ای به «پدر» بازاریابی شبکه ای شهرت یافته است ، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

شما سال هاست در عرصه بازاریابی فعالید و از سال ۱۳۹۰ در ایران شرکتی دارید که بازاریابی شبکه ای را اداره می کند و ظاهرا کم رقیب هستید..بازاریابی شبکه ای چیست و چه ارجحیتی نسبت به فروش های دیگر دارد؟

ما تنها نیستیم و حدود ۳۰ شرکت در ایران فعالیت داشت که ۱۲ تای آنها بسته شده و در حال حاضر ۱۸ شرکت در کشور در حال فعالیتند.. بازاریابی شبکه ای از قدیمی ترین مدل های تجارت است که بر پایه روابط بین انسان ها بنا نهاده شده است. نسخه جدید آن که امروزه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، بر پایه نوعی فروش است که به آن فروش مستقیم یا direct selling می گویند؛ یعنی کالا از تولید کننده بدون واسطه در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و طبیعی است که در این حالت و‌ بدون واسطه و دلال کاهش هزینه های توزیع را به همراه دارد.

یعنی ارزان تر است؟

  بله، ارزان تر. با حذف واسطه و دلال..ولی بازاریابی شبکه ای به روش مدرن در دنیا تاریخچه ۷۰ ساله دارد و ما در ایران حدود ۱۰ سال است که در این حوزه فعالیم..مصرف کننده ای هم که عضو شبکه ما هست، چون قیمت ها مناسبت تر و ارزان تر است، به گونه ای می تواند پس انداز داشته باشد..به عنوان مثال شما در طول یک ماه برای منزل باید لوازم مصرفی بخرید و اگر مقداری از پول در قالب پورسانت، تخفیف یا کمیسیون به شما در خرید برگشت داده شود، کالای ارزان تری دریافت خواهید کرد و قدرت خریدتان بالاتر خواهد رفت...این تعریف ساده برای بازاریابی شبکه ای است...

این موضوع حسن دیگری هم باید داشته باشد .. اینکه شما در حوزه تولید مواد غذایی بهداشتی و آرایشی کار تولیدی را هم آغاز کرده اید و‌ ظاهرا این شبکه سبب شد شما دست به تولید هم بزنید و از تولید کنندگان بنام شوید .. درست است؟

در کشور تولید کنندگان بسیاری وجود دارند..ولی ما وقتی بخواهیم برای مشتریان وفادار خودمان کالا تولید کنیم، باید کالایمان با دیگر کالاها تفاوت داشته باشد.. به عنوان مثال در تولید عسل ما certificate داریم و اعلام می کنیم که این عسل دارای ساکارز زیر ۲ است؛ یعنی افراد دیابتی هم می توانند از آن عسل در روز به مقدار کم استفاده کنند و مصرف کننده با خیال راحت از تولید کننده با برند مطمئن خرید کرده و حتی می توانند آن را آزمایش کنند که اگر ساکارز بیش از ۲ بود، ما جریمه هم پرداخت می کنیم ..

و شما محصولات جدیدتری هم مانند سیر سیاه تولید کرده اید..که از ابتدای امسال توزیع شد..

بله مشتریان ما مانند اعضای خانواده مان هستند و ما کالا را با بهترین کیفیت به آنها عرضه می کنیم.. از این رو سفرهایی به کشورهای پیشرفته دنیا در صنایع غذایی از جمله ژاپن داشتیم و مطالعاتی انجام دادیم که محصولی با نام black garlic همان سیر سیاه دارند و یک سال زحمت کشیدیم که ماشین آلات تولید را وارد کنیم به کشور و توانستیم از ابتدای سال ۹۹ که حتی تولید متوقف بود در کشور به دلیل کرونا، تولید داشته باشیم و سیر سیاه را وارد کشور کردیم..از محصولات دیگر هم می توانم به قهوه گانودرما اشاره کنم و قارچ گانودرما که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.. همچنین سبوس برنج و محصولات دیگر که برای استفاده مردم عزیز کشورمان تولید می کنیم./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1IV
اخبار مرتبط
شیرین نوری؛ اقتصاددان و پژوهشگر، درباره دلایل تصمیم دولت مبنی بر پیش فروش اوراق نفتی و تبعات آن به موضوعاتی اشاره کرده است و عدم هماهنگی میان شورای عالی اقتصادی را نیز از اشتباهات دیگر چنین تصمیمی برشمرد.
دلبر نیروشک، متخصص مدیریت و تحول منابع انسانی و تنها ارزیاب و راه انداز مراکز توسعه و ارزیابی است. او که فارغ التحصیل مدرک دکترای روانشناسی بالینی با رویکرد تغییر و تحول از آمریکا است، درباره شیوه ای در حوزه مهارت های مدیریتی با عنوان «لیدر شیپ کوچینگ» سخن گفت. گفت و‌گوی ما با او درباره اختصاصات و فوائد این موضوع را بخوانید:
نوسانات قیمت طلا و بازار سکه و جواهر در ایام اخیر سبب شد تا با دکتر هومن زنگنه، عضو هیات رییسه اتحادیه انجمن طلا و جواهر کشور گفت و گویی کوتاه در روزنامه آسیا داشته باشیم. زنگنه با توضیحاتی اختصاصی درباره وضعیت کسب و کار طلا و جواهر، از خبرهای خوبی درباره این صنف در چند ماه آینده صحبت کرد که در ادامه می خوانیم:
مساله افرایش خط فقر در کشور، با توجه به وضعیت تولید در ایران، موضوعی بود که در خصوص آن با یزدان حیدری، از مدیران اقتصادی کشور، دانش آموخته صنایع لاستیک از کشور ژاپن و آلمان و رشته شیمی از دانشگاه تهران، در آسیا به گفت و‌گو نشستیم. حیدری برای نخستین بار خط تولید نوارهای آب بندی با تکنولوژی ترموپلاستیک را راه اندازی کرده است. او اذعان دارد که مسایل اقتصادی و آماری را در نسبت با اوضاع تولید رصد می کند و درباره وضعیت خط فقر در ایران حرف هایی دارد. این گفت و گو را بخوانید:
از مسایل این روزها درباره تولید زعفران، این است که کشورهایی مانند امارات و اسپانیا، زعفران ایران را به طور فله ای خریداری و با بسته بندی خود صادر می کنند..درباره تولید و صادرات زعفران علی شریعتی مقدم، بازرگان زعفران، صحبت هایی دارد..او همچنین در نظر دارد با تولید غذا و نوشیدنی، با شمایل خاص زعفرانی، برای استفاده و شناخت بیشتر مردم از این محصول باارزش ملی، فرهنگ سازی کند.. گفت و گو‌ با شریعتی مقدم، موسس «گروه بین المللی نوین زعفران» را در ادامه بخوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید