صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
کد خبر: 2484
گزارشگر: 213
۹۷۷
۰
۰
۱
هشدار معاون کل وزارت بهداشت ایران:

بیمارستان ته خط کرونا است

بیمارستان ته خط کرونا است
معاون کل وزارت بهداشت ایران،به مردم هشدار داد که بیمارستان جای مقابله با ویروس کرونا نیست، بلکه بیمارستان ته خط و انتهای رودخانه است.
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۱۷۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. در همین مدت، ۲۸۱۵ بیمار دیگر مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند.

به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با احتساب این آمار، شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر و شمار مبتلایان به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسید.

از میان ۲۸۱۵ بیمار شناسایی‌شده ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۲۸ نفر در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری شده‌اند.

به گفته سیما لاری، همچنین ۳۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ایران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی وضعیت استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین را قرمز قرار اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

آن ‌طور که سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده، موارد ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور افزایش یافته و در هفته جاری، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز از ۸۸ به ۱۰۹ شهرستان افزایش یافته و شهرستان‌های با وضعیت هشدار از ۹۰ به ۱۰۸ شهرستان رسیده است.

در همین حال ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران، نیز به مردم هشدار داد که بیمارستان جای مقابله با ویروس کرونا نیست، بلکه بیمارستان ته خط و انتهای رودخانه است

به گزارش ایلنا، وی با بیان این که «احتمال مرگ و میر در بیمارستان بسیار بالا است، اضافه کرد: مردم روی این موضوع حساب نکنند که سفر و دورهمی‌هایشان را برگزار کنند و به عروسی بروند، بعد اگر مبتلا شدند برای درمان به بیمارستان می‌روند چون بیمارستان جای مقابله با ویروس نیست.

حریرچی در ادامه گفت که آمادگی‌های فیزیکی در مراکز درمانی برای فصل پاییز افزایش یافته، اما در عین حال در مورد فرسودگی کادر درمان هشدار داد.

با آن که میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایران بسیار بالا است و در جایگاه نخست خاورمیانه قرار دارد، حسن روحانی امروز ابراز امیدواری کرده که «ماه‌های پرخطر» در پیش «با افتخار» بگذرد./
https://www.asianews.ir/u/1J4
اخبار مرتبط
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود احتمال فرو ریختن اقتصاد نظام سلامت در کشور هشدار داده است و گفته است اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب‌آوری خدمتگزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود، اقتصادی برپا نخواهد ماند.
چه مقدار پول حاضرید دریافت کنید تا حدود ۲۰۰ روز خانواده‌تان را نبینید؟ بدون شک کمتر کسی این کار را انجام می دهد و دوری از خانواده را به هر موضوع دیگری مثل پول ترجیح دهد اما پرستاران کشورمان بیش از ۲۰۰ روز است که برای حفظ جان هم میهنانشان لباس رزم به تن کرد‌ه‌ و به جنگ با بیماری کرونا رفته‌اند، آن هم با حقوق های پایین و قراردادهایی عجیب وغریب!
وزیر بهداشت در اینستاگرام خود نوشت: ای کاش توانی، اختیاری، ابزاری یا مددی فراتر از تمنا و خواهش و التماس داشتم تا با این ترددهای بی رویه برای روزهای سخت خیز مجدد بیماری و زحمت و گرفتاری همکارانم مضطرب نمی‌شدم و تا این حد از مظلومیت، خستگی و بردباری‌شان شرمسار نمی‌گشتم.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ساسکس گفت: کرونا برای اغنیا فرصت خلوت کردن با خود است. فرصت با خانواده نشستن و احتمالاً تفریحات شیکی مثل یوگا اما برای کارگران نیروی مرگ مضاعف است. شما اگر در روز صد دلار درآمد داشته باشید، می‌توانید با نصف آن و احتمالاً کم کردن خودکار مخارجی چون سینما و مراکز خرید؛ زندگی متوسط و آرامتان را ادامه دهید، اما با روزی یک دلار مجیورید بر سر جانتان و سلامتی خودتان قمار کنید.
داوطلب 19 ساله کنکور که امیدوار بوده در کنکور ریاضی موفق شود، وقتی از آزمون احساس رضایت نداشته، تصمیم گرفته تا به زندگی‌اش پایان بدهد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید