صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
کد خبر: 2489
گزارشگر: 213
۷۹۰۴
۱
۰
۳
از گروه مالی سپهر صادرات:

عرضه اولیه هفته اول مهر و 30 شهریور یک میلیون تومان است؟

عرضه اولیه هفته اول مهر و 30 شهریور یک میلیون تومان است؟
روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می کند.

آسیانیوز: پروانه توکلی، با وجود وعده مسئولان برای هر هفته دو عرضه اولیه اما در چند وقت اخیر نظم برنامه عرضه اولیه‌ها مثل گذشته نبوده است. علاوه بر این، در چند عرضه اولیه اخیر نیز به دلیل پایین بودن رقم، خیلی از سهامداران گلایه‌هایی را مطرح کرده بودند.

در روزهایی که به نظر می‌رسد کمی شدت نوسانات بورس کاهش یافته همزمان با انتقادات برخی سهامداران مبنی بر پایبند نبودن مسئولان به وعده هر هفته دو عرضه اولیه، در اواخر هفته اخیر اعلام شد که یک عرضه اولیه یک میلیون تومانی در هفته آینده انجام خواهد شد.

قرار است روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس کند.

در عرضه اولیه وسپهر هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا 1010 تومان معادل یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان خریداری کند و در صورت استقبال پنج میلیون تا شش میلیون نفر، تعداد 900 تا 1080 سهم به هر کد (حدود 913 هزار تا یک میلیون و 96 هزار تومان) خواهد رسید.

در هفته اخیر همچنان رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهاراتی داشت که نشان از تداوم سیاست عرضه اولیه است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آماده‌سازی ورود ۱۲ بنگاه دیگر از جمله سه هلدینگ نیروگاهی در بورس خبر داده است.

علیرضا صالح با اشاره به آماده‌سازی شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه، اظهار کرده است: تا پایان سال، هر ماه عرضه اولیه در بورس خواهیم داشت.

در هفته اخیر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز اظهاراتی درباره عرضه اولیه جدید داشته و گفته است: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است طی سال جاری سه شرکت دیگر هلدینگ خلیج فارس وارد بازار سرمایه شوند.

همچنین شنبه 22 شهریور ماه امسال اعلام شد با انتشار گزارش جدید شرکت «توسعه بین‌الملل ایران مال» با نماد «وآیند۳» احتمال عرضه اولیه «ایران مال» جدی‌تر شده است.

با این حال عرضه اولیه بعد وسپهر احتمالا کدام نماد خواهد بود؟

به نقل از تجارت نیوز، طبق آخرین پیگیری‌ها، عرضه‌های اولیه محتمل شرکت توسعه عمران‌امید که در بخش املاک و مستغلات در فرابورس درج نماد شده، شرکت تامین‌سرمایه تمدن و همچنین شرکت صنایع غذایی کورش است. از بین این گزینه‌ها نیز شاید محتمل‌ترین، عرضه اولیه نماد غکورش است که بیش از یک ماه پیش قبل لغو شده بود. همچنین عرضه اولیه اوپال پارسیان سنگان هم از دیگر گزینه‌های محتمل دیگر است. با این حال هیچ کدام از این‌ها احتمالا از نظر رقم احتمالی اختصاص یافته به متقاضیان به مانند وسپهر نباشد./

پروانه توکلی

 


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1J9
اخبار مرتبط
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به 17.1 میلیون تومان رسید و کسانی که تاکنون 30 درصد این برگه‌های سهام عدالت را فروخته باشند می‌توانند منتظر دریافت 5.1 میلیون تومان باشند.
شروع معاملات امروز بازار یورس با رشد بیش از نیم درصدی شاخص کل همراه بود.
ثبت سفارش برای خرید عرضه اولیه ثامید از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است.
با شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بازار در نیم ساعت اولیه بیش از ۱٫۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۶۶۸ هزار واحد رسید، همچنین نمادهای خودرویی و شستا نیز به مدار مثبت بازگشتند
مشکل عمده ای که سهامداران سهام عدالت از ابتدا با آن مواجه بوده‌اند، پروسه کند فروش و واریز پول بیان شده است و در حالی که که 30 درصد دوم نیز مجاز به فروش است، هنوز برخی از سهامداران به پول 30 درصد نخست خود نرسیده‌اند.
امروز شاخص بورس با رشد ۴۲ هزار واحدی نماگر بورس در ۲۰ دقیقه آغازین معاملات همراه بود.
مدیرعامل شستا گفت: شستا تلاش می‌کند با رویکردی حرفه‌ای و هوشمندانه در روزهای سخت بازار، به «نقد شوندگی بازار» و جمع کردن صف‌های فروش کمک کند.
بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول بود با اتفاقاتی که از دو روز گذشته در بورس افتاد به نظر می رسدبا اتمام اصلاح قیمت ها و برگزاری مجامع عمومی برخی از شرکت های اثرگذار حقوقی در بورس و بازگشایی نمادهای متوقف شده، بار دیگر روند صعودی شاخص از سرگرفته خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
امیر
۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
0
0

سلام سطح ۶ کارگزاری آگاه هستم. با زدن کد معرف در باشگاه مشتریان آگاه میتونید تا ۳ ماه از مزیت سطح معرف استفاده کنید و ۴۰۰ امتیاز هم جایزه وارد کردن معرف دریافت کنید. هرکس دوست داره کد منو به عنوان معرف بزنه. یاعلی ( کد بآشگاه JT5236 ) خدمات این سطح شامل: 11٪ تخفیف کارمزد معاملات اوراق بهادار بصورت وجه نقد 11٪ تخفیف کارمزد معاملات آتی کالا بصورت وجه نقد 70٪ تخفیف خرید بسته مشاوره-تحلیلی 60٪ تخفیف خرید بسته‌های آموزشی ( کد بآشگاه JT5236 )


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید