صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۳
کد خبر: 2490
گزارشگر: 213
۹۶۱۷
۲
۱
۴
در روستای سنگر:

محل دفن نوید افکاری گلباران شد/مردم شعار «نوید قهرمان» سر دادند

محل دفن نوید افکاری گلباران شد/مردم شعار «نوید قهرمان» سر دادند
اعضای خانواده و آشنایان نوید افکاری با تجمع در محل دفن او واقع در روستای سنگر از توابع شهرستان سپیدان در استان فارس،‌ اقدام به گلباران محل دفن او کردند و حاضران در محل شعار «نوید قهرمان» سر دادند.

به گزارش آسیانیوز، اعضای خانواده و آشنایان نوید افکاری با تجمع در محل دفن او واقع در روستای سنگر از توابع شهرستان سپیدان در استان فارس،‌ اقدام به گلباران محل دفن او کردند.

بر اساس ویدئویی که از این مراسم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ده‌ها نفر از حاضران در مراسم شعار «نوید قهرمان» سر می‌دهند

 

نوید افکاری به اتهام شرکت در اعتراض‌های مرداد ۹۷ شیراز و همچنین «قتل یک نیروی امنیتی وابسته به حراست شرکت آبفا» به نام حسن ترکمان در روز دوم مرداد ۷۷، به اعدام محکوم و حکم اعدام او روز ۲۲ شهریور اجرا شد.

 

نوید افکاری، پیش از اجرای حکم، در چند فایل صوتی که از زندان ارسال شد، بارها ضمن رد اتهام قتل گفت که تحت شکنجه از او اعتراف گرفته‌اند.

 

بهیه نامجو، مادر نوید افکاری، نیز روز ۹ شهریور در یک فایل ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد،‌ گفت نوید افکاری و دو برادر دیگرش به شدت شکنجه شده‌اند تا علیه یکدیگر اعتراف کنند.

 

بر اساس حکم دادگاه، وحید افکاری به ۵۴ سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و سه ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1Ja
اخبار مرتبط
وزیر خارجه آمریکا در پی اعدام نوید افکاری از رهبران جهان خواست با ظریف دیدار نکنند.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران با انتقاد شدید از واکنش برخی کشورهای اروپایی به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، خواستار رعایت آنچه «ادب دیپلماتیک» خواند، شد و گفت فشارهای خارجی تأثیری بر عملکرد قوه قضائیه نخواهد گذاشت.
براساس گزارش روزنامه بیلد سفر وزیر خارجه ایران به اروپا لغو شده است و آلمان اولین مقصد سفر وی به اروپا بود.
واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، ادامه دارد و پس از اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان نیز این اقدام را محکوم کردند.
نایب رئیس پیشین فیفا برای آسیا، خواستار محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از حضور در همه مسابقات بین‌المللی شد.
کمیته بین‌المللی المپیک اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، را «شوکه کننده» بیان کرد و وزیر خارجه سوئد نیز به این اقدام اعتراض کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه روز گذشته از رهبران جمهوری اسلامی ایران خواسته است نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی و نایب قهرمان نوجوانان ایران را اعدام نکنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حسین
۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
0

حقش بود هر کس جنایت میکند باید اعدام بشود لکم فی القصاص الحیات

رضایی
۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
0

خداوند لعنتش کنه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید