صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
کد خبر: 2491
گزارشگر: 213
۱۱۰۳
۰
۰
۳
از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده:

تحریم افراد وزارت اطلاعات ایران و حزب‌الله لبنان

تحریم افراد وزارت اطلاعات ایران و حزب‌الله لبنان
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته چندین شرکت و ده‌ها فرد مرتبط با وزارت اطلاعات ایران و حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا در وبسایت خود جزئیات این تصمیم خود را منتشر کرده است که نشان می‌دهد در مجموع ۴۵ شهروند و یک شرکت ایرانی همراه دو شرکت لبنانی مشمول تحریم‌ها شده‌اند.

نام یک گروه سایبری و یک شهروند لبنانی نیز در این فهرست دیده می‌شود.

همچنین گروه سایبری «تهدید پیشرفته مدام ۳۹» (Advanced Persistent Threat 39) و شرکت محاسبات هوشمند رانا از ایران، همراه شرکت‌های توسعه و مهندسی معمار و شرکت مشاوره آرش از کشور لبنان به لیست سیاه آمریکا اضافه شده‌اند.

وبسایت این وزارتخانه اظهارات استیون منوچین، وزیر خرانه‌داری آمریکا را نیز بازتاب داده است که می‌گوید، دولت ایران وزارت اطلاعات را ابزاری برای هدف قرار دادن شرکت‌ها و افراد قرار داده و اهداف بی‌ثبات‌کننده خود در جهان را دنبال می‌کند.

 منوچین تاکید کرده که آمریکا مصمم به مقابله با کارزارهای سایبری تهاجمی برای به خطر انداختن امنیت و وارد کردن خسارت بر بخش مسافرتی بین‌المللی است.

بر اساس گزارش خزانه‌داری آمریکا، گروه سایبری «تهدید پیشرفته مدام ۳۹» تحت مالکیت یا کنترل شرکت رانا است که در سال ۲۰۱۲ نیز در رابطه با تروریسم و نقض حقوق بشر به لیست سیاه آمریکا اضافه شده بود.

خزانه‌داری آمریکا با انتشار نام ۴۵ ایرانی مرتبط با شرکت رانا که شامل برنامه‌نویسان، هکرها و مدیران هستند، گفته است بعد از تحقیقات طولانی‌مدت توانسته است هویت آنها را مشخص کند.

به گفته این وزارتخانه، افراد تحریم‌شده به شرکت رانا و وزارت اطلاعات ایران کمک کرده‌اند تا حملات اینترنتی علیه شرکت‌های تجاری، سازمان‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ترتیب دهند.

بر اساس این اطلاعیه، گروه سایبری مورد اشاره همچنین نهادهای آکادمیک ایرانی، شرکت‌های خصوصی و مراکز بین‌المللی زبان فارسی و فرهنگی را هدف قرار داده‌اند.

برآورد وزارت خزانه‌داری و پلیس فدرال آمریکا حاکی از آن است که گروه رانا دست‌کم ۱۵ کشور در خاورمیانه و آفریقا را هدف قرار داده است./

https://www.asianews.ir/u/1Jb
اخبار مرتبط
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور است چه اتفاقی در راه است که حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم گفته است با پیروزی ملت ایران همراه است.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
رئیس‌ جمهور آمریکا گفت: هر حمله ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر بزرگتر پاسخ داده خواهد شد.
در نشست روز پنج شنبه فرانسه بریتانیا و آلمان اعلام کردند که با هر گونه فعالیت و توسعه ساختن بمب هسته ای در ایران مخالف هستند.
وزیر خارجه انگلیس در نشست پارلمان این کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران منبع بی ثباتی است، درباره مکانیسم ماشه، پرونده محکومان امنیتی دوتابعیتی در ایران و بدهی لندن به تهران درباره با خریدهای تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی ایران صحبت کرد.
وزیر خارجه سوییس عصر امروز بعد از دیدارش با محمدجواد ظریف در یک پیام توئیتری نوشت که آقای پومپئو پیش از این سفر، در خصوص «کانال مالی انسان‌دوستانه» با او صحبت کرده است و سفر او ربطی به مسائل روابط و مذاکره ایران و آمریکا ندارد.
وزیر خارجه سوئیس روز شنبه به تهران می آید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید