صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
کد خبر: 2497
گزارشگر: 213
۷۹۵
۰
۰
۱
در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس صدرنشین لیگ شد

پرسپولیس صدرنشین لیگ شد
تیم فوتبال پرسپولیس با تکرار پیروزی مقابل نماینده عربستان، به صدر جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

سرخپوشان با دو پیروزی ۱-۰ که در فاصله چهار روز رقم خورده است، بالاتر از التعاون عربستان، الدحیل قطر و شارجه امارات در صدر گروه‌شان ایستاده‌اند.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پس از هفت ماه وقفه به خاطر ویروس کرونا، به صورت متمرکز و با رعایت پروتکل سختگیرانه بهداشتی در قطر برگزار می‌شود.

پرسپولیس در دیدار نخست خود با گل شجاع خلیل‌زاده برنده شد و این بار با گل بشار رسن از روی نقطه پنالتی از سد التعاون گذشت.

با وجود پیوستن شش بازیکن جدید به پرسپولیس که برای نخستین بار این تیم را همراهی می‌کنند، هنوز گلی از خط دروازه این تیم نگذشته است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی ۷ امتیازی شده‌اند. التعاون و الدحیل ۶ امتیاز دارند و شارجه ۴ امتیاز اندوخته است.

به این ترتیب در گروه C هر چهار تیم از فرصت صعود برخوردارند. سرنوشت پرسپولیس دست خودش است و برای راهیابی به مرحله حذفی، دیدار بسیار حساسی با الدحیل خواهد داشت.

پیروزی پرسپولیس در برابر نماینده کشور میزبان، صعود این تیم را قطعی خواهد کرد. رامین رضاییان بازیکن سابق پرسپولیس اینک عضو تیم الدحیل است و مقابل همبازیان سابقش به زمین خواهد آمد.

برای پرسپولیس در برابر التعاون عربستان حامد لک، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، بشار رسن (امید عالیشاه) احسان پهلوان (احمد نوراللهی) وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (آرمان رمضانی) بازی کردند.

در نیمه نخست شوت سنگین آل‌کثیر که از صنعت نفت آبادان به پرسپولیس پیوسته، از پشت محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه التعاون خورد و با بد اقبالی او وارد چارچوب نشد. همین بازیکن در نیمه دوم توانست برای تیمش پنالتی بگیرد.

احمد نوراللهی هافبک ملی‌پوش پرسپولیس در دقیقه ۹۱ به زمین آمد. گل‌محمدی درباره نیمکت نشینی نوراللهی گفت به او برای بازی حساس با الدحیل استراحت داده.

پاتریس کارترون سرمربی التعاون که برای نخستین بار روی نیمکت این تیم می‌نشست، گفت: خیلی بد بازی کردیم و ناهماهنگ بودیم. حتی یک موقعیت هم نتوانستیم خلق کنیم. پرسپولیس سزاوار پیروزی بود.

یحیی گل‌محمدی درباره اخراج مهدی بن عطیه ستاره الدحیل و غیبت این بازیکن در دیدار با پرسپولیس گفت: «در اینکه بن‌عطیه بازیکن خوبی است شکی وجود ندارد اما با تیم بزرگی بازی داریم که بازیکنان جایگزین خوبی دارد».

در گروه چهارم، النصر عربستان پیروزی ۲-۰ خود مقابل سپاهان اصفهان را تکرار کرد تا ۱۰ امتیازی شده و در صدر جدول باقی بماند.

به این ترتیب محرم نویدکیا سرمربی سپاهان مانند مهدی رحمتی در شهر خودرو، در مجموع طی ۴ بازی ۴ شکست را به جا گذاشته‌اند و تیم‌هایشان هنوز گل نزده‌اند.

در این گروه السد قطر با سرمربیگری ژاوی و با ۸ امتیاز در جایگاه دوم است. سپاهان سه امتیاز دارد که در دوران سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به دست آمده. العین امارات هم فقط یک امتیاز دارد.

بخت سپاهان برای صعود بسیار کم است. طلایی پوشان باید هر دو دیدار خود مقابل السد و العین را ببرند. از طرفی امیدوار باشند السد به النصر ببازد.

در این رقابت‌ها الهلال عربستان با ۱۰ بازیکن مبتلا به ویروس کرونا، شرایطی ناگوار را سپری می‌کند. هر دو دروازه‌بان این تیم مبتلا شده‌اند و AFC اجازه داده دروازه‌بان جوانان الهلال در فهرست قرار بگیرد.

الهلال با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه ب است و در دیدار بعدی خود ناگزیر است بدون ۱۰ بازیکن کرونایی به مصاف شهر خودرو برود./
https://www.asianews.ir/u/1Jh
اخبار مرتبط
رییس کمیته نقل و انتقال سازمان لیگ گفت: استراماچونی اگر بخواهد به استقلال بیاید ملزم به امضای قرارداد جدید است که براساس مصوبات ما امکان پذیر نیست چون هم عمل فسخ صورت گرفته و هم سرمربی جدید به جای او آمده است.
اخباری ضد و نقیض مبنی بر احتمال بازگشت استراماچونی، سرمربی سابق استقلال به این تیم در برخی رسانه ها منتشر شده است.
پرسپولیس تنها 24 ساعت برای پرداخت بدهی برانکو فرصت دارد، ولی چنین پولی در حساب باشگاه موجود نیست، در غیر این صورت طبق مفاد آیین‌نامه‌ای فیفا این باشگاه را محکوم خواهد کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید