صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
کد خبر: 2505
گزارشگر: 213
۱۰۵۱
۰
۰
۳
از سوی مایک پومپئو اعلام شد:

آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد

آمریکا مکانیسم ماشه را فعال کرد
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.
آمریکا بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را اعلام کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه شنبه ساعاتی مانده به آغاز ۲۰ سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.

آمریکا پیش از این طرح بازگشت تحریم‌ها را به شورای امنیت ارائه کرد، اما ۱۳ عضو از ۱۵ عضو دائمی و غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل، در نامه‌هایی مخالفت خود را با این اقدام ایالات متحده اعلام کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه‌ اعلام کرد، همانطور که ماه گذشته به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود، اکنون مهلت ۳۰ روزه برای فعال کردن مکانیسم ماشه در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ به پایان رسیده است، بنابراین تمامی تحریم‌های تعلیق شده سازمان ملل علیه ایران بازگردانده می شود.

مایک پومپئو در این بیانیه تصریح کرده است: آمریکا انتظار دارد که تمامی اعضای سازمان ملل متحد کاملاً به تعهدات خود برای اجرای این اقدامات عمل کنند.علاوه بر تحریم تسلیحاتی، این اقدام شامل محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با غنی سازی و بازفرآوری مواد مرتبط و ممنوعیت آزمایش و توسعه موشکی بالیستیک ایران است.

وی هشدار داده است که اگر کشورهای عضو سازمان ملل متحد به تعهدات خود برای اجرای این تحریم ها عمل نکنند، ایالات متحده آماده است با استفاده از اختیارات داخلی خود، علیه آنها اقدام کند.

وی در ادامه گفته است که آمریکا می‌خواهد مطمئن شود که ایران از منافع فعالیت‌های ممنوع شده از سوی سازمان ملل متحد بهره مند نمی‌شود.

مایک پومپئو تصریح کرده است: در روزهای آینده ایالات متحده طیف وسیعی از اقدامات مضاعف را برای تقویت اجرای تحریم‌های سازمان ملل و پاسخگو کردن ناقضان (این تحریم ها) اعلام خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرده است که «کارزار فشار حداکثری» علیه حکومت ایران، تا زمان دستیابی به یک توافق جامع با ایران برای مهار تهدیدهای ناشی از تکثیر تسلیحات کشتار جمعی، توقف هرج و مرج، خشونت و خونریزی ادامه می یابد.

در حالی وزیر امور خارجه آمریکا از اجرایی شدن تحریم های سازمان ملل علیه ایران خبر داده است که روز گذشته سه کشور اروپایی حاضر توافق برجام اعلام کردند، معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل بعد از ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.

بریتانیا، فرانسه و آلمان گفتند که به تلاش بی وقفه خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهند.

این سه کشور اروپایی تاکید کرده‌اند که همچنان به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که سال ۱۳۹۴ در پیوند با توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی تصویب شد، پایبند هستند./
https://www.asianews.ir/u/1Jp
اخبار مرتبط
بریتانیا، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام ، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته چندین شرکت و ده‌ها فرد مرتبط با وزارت اطلاعات ایران و حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور است چه اتفاقی در راه است که حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم گفته است با پیروزی ملت ایران همراه است.
«ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده، قرار است امروز،۱۶ شهریور در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی و از جمله «کانال مالی انسان‌دوستانه سوئیس» مذاکره کند.
برایان هوک، نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران گفت: برای بازگرداندن تحریم های ایران به اجازه کسی نیاز نداریم!
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست خبری درباره فعال کردن"مکانیسم ماشه" گفت: مجبوریم همه تحریم های تعلیق شده را برگردانیم و در غیر این صورت معلوم نیست ایران چه کشت و کشتاری راه می اندازد.
چند منبع خبری گزارش داده‌اند که دولت آمریکا درخواست رسمی برای راه‌اندازی ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» را به سازمان ملل ارائه داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید