صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۶
کد خبر: 2515
گزارشگر: 213
۲۲۹۹
۰
۰
۱
جانشین فرمانده پلیس ایران خبر داد:

اجرای طرح «برخورد با بدحجابی» در پیاده‌روها و پاساژ‌ها

اجرای طرح «برخورد با بدحجابی» در پیاده‌روها و پاساژ‌ها
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، گفته است در طرح‌های ناظر ۳ و ۴ با کسانی که در تفرجگاه‌ها، پیاده‌روها و فضای مجازی حجاب را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد.
قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران، گفته است در طرح‌های ناظر ۳ و ۴ با کسانی که به گفته او، در تفرجگاه‌ها، پیاده‌روها و فضای مجازی حجاب را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

او که روز یک‌شنبه ۳۰ شهریور در شهر یاسوج سخن می‌گفت، اجرای این طرح‌ها را مرتبط با سیاست‌های کلان عفاف و حجاب دانست.

به گفته این فرمانده ارشد پلیس، نیروی انتظامی طرح چهار مرحله‌ای برای برخورد با افرادی که به گفته او «بد حجاب» هستند، دارد که در طرح ناظر یک «با افرادی که در خودرو حجاب را رعایت نکرده» و در «طرح ناظر ۲ » با افراد «بدحجاب و بی‌حجاب در پاساژ‌ها و فروشگاه‌های بزرگ» برخورد می‌شود.

او درباره مکانیسم اجرای طرح برخورد با عدم رعایت حجاب در فضای مجازی یا پیاده‌روها توضیح بیشتری نداده ولی در روزهای گذشته ارسال انبوه پیامک‌های مربوط به اجرای طرح ناظر یک که درباره رعایت حجاب در خودرو است، جنجال‌برانگیز شد.

شمار چشمگیری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و اینستاگرام روز ۲۳ شهریور از احضار خود به «پلیس امنیت اخلاقی» با ارسال پیامک معروف به «کشف حجاب در خودرو» خبر دادند.

در میان دریافت‌کنندگان این پیامک‌ها که به نظر می‌رسد به‌طور انبوه و تصادفی ارسال شده، کاربران محجبه چادری، چهره‌های مشهور و دست‌کم یک روحانی هم بود که از دریافت چنین پیامکی ابراز تعجب کرده بودند.

پس از بازتاب گسترده این موضوع در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه در نیروی انتظامی ایران دلیل ارسال حجم انبوهی از «پیامک‌ کشف حجاب در خودرو» به شهروندان فقط در یک روز، وجود نقص فنی در سامانه ارسال این پیامک‌ها بوده است.

این منبع همچنین تاکید کرد که به رغم اشکالی که اخیرا اتفاق افتاده، ارسال تک‌تک پیامک‌ها به درستی انجام گرفته و هیچ‌یک از موارد بی‌دلیل ارسال نشده است./

https://www.asianews.ir/u/1Jy
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید