صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۶
کد خبر: 2523
گزارشگر: 213
۱۹۵۹
۰
۰
۳
محبوبه مظاهری/کسب و کار خانگی(قسمت نخست)/یادداشت

چطور با ترس و ناامیدی روزگار کرونایی مقابله کنیم؟

چطور با ترس و ناامیدی روزگار کرونایی مقابله کنیم؟
افرادی که شرایط خانوادگی طبیعی و مناسب و ارتباطات خانوادگی دوستانه و سازنده دارند، خانه نشینی اجباری و دور شدن از محیط کار، دوستان، تفریح و معاشرت ها سخت است و انتخاب مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی برای گذران وقت و کسب درآمد و حفظ ارتباطات اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.

محبوبه مظاهری؛ مربی مسیرشغلی و کسب و کار: بخش اول

با شروع پاندمیک کرونا بسیار از کارمندان تصمیم گرفتند که برای حفظ سلامتی خود و خانواده محل کار را ترک کرده و خانه نشین بشوند و تعدادی هم بخاطر وضعیت نا بسامان اقتصادی مجبور شدند که خانه نشین بشوند.

 

از آنجا که هر دو گروه به کار کردن در محیط بیرون از خانه علاقمند هستند، خانه نشینی بر روی روان برخی از آنها تاثیر منفی گذاشته و دچار تلاطمات روحی مانند استرس بیش از حد برای آینده، افسردگی خفیف، خشم پنهان از وضعیت موجود شده ، احساس تنهایی یا طرد شدن از جامعه، احساس مفید و موثر نبودن، انواع ترس ها مانند ترس از تنهایی، ترس از بیمار شدن، ترس از دست دادن دوستان و... می شوند و ناخودآگاه واکنش های رفتاری هیجانی مانند پرخاشگری یا گوشه نشینی یا کار کردن بیش از حد در خانه و تمیز کردن وسواس گونه وسایل خانه، گذر وقت بیش از اندازه در شبکه های اجتماعی- افزایش گفتگوی تلفنی و طولانی مدت، پرسه زدن در خیابان برای فرو نشاندن اضطراب ، تیک های عصبی، عزلت طلبی و.....انجام می دهند.


ترس از آینده، بی پولی، تنهایی، فقر فشار زیادی بر روان فرد وارد کرده و بتدریج بیماریهای روان تنی را ایجاد می کند و در بعضی خانواده ها ، ترس و اضطراب و معاشرت بیش از اندازه افراد خانواده با یکدیگر زمینه تنش های خانوادگی، دعواها و خشونت خانوادگی را فراهم می کند. و بهترین راه حل برای کاهش ارتباط افراد خانواده با یکدیگر در زمان قرنطینه خانگی، مشغولیت مفید و موثر هر فرد به یک موضوع هدفمند مانند کسب و کار خانگی یا آموزش فردی می باشد.

 
برای افرادی که شرایط خانوادگی طبیعی و مناسبی دارند و ارتباطات خانوادگ دوستانه و سازنده است، خانه نشینی اجباری و دور شدن از محیط کار، دوستان، تفریح و معاشرتها سخت است و انتخاب مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی برای گذران وقت و کسب درآمد و حفظ ارتباطات اجتماعی بسیار مفید می باشد.

لازم بذکر است که دورکاری جزو مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی محسوب نمی شود؛ زیرا فرد تحت نظر یک مدیر ارشد و طبق قوانین سازمانی فعالیت می کند. اما در مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی، مدیریت شغل یا کسب و کار و تمام عوامل و ابزار مرتبط با آن بر عهده خود فرد یا تیم کاری زیر نظر او است. بنابراین هر شخصی قبل از اینکه بصورت مستقل و به تنهایی در خانه فعالیتی را شروع کند، باید با خود خلوت نموده و تصمیم بگیرد که آیا به تنهایی می تواند مدیریت کسب و کار یا برنامه ریزی شغلی را در خانه انجام بدهد یا به همراهی یک فرد دیگر بعنوان منتور یا مشارکت با یک همکار نیاز دارد./

 

روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1JH
اخبار مرتبط
یک ارزش در صد سال گذشته براساس شرایط آن زمان ارزش محسوب می شده است و اکنون در زمان حال ممکن است یک ضد ارزش محسوب شود زیرا به جان و روان انسانها صدمه می زند.
تفکیک جنسیتی در محیط عمومی، در دوران کودکی و نوجوانی سبب دور شدن دو جنس زن و مرد از یکدیگر و عدم شناخت آنها از شباهت ها و تفاوت های یکدیگر می شود و زمینه انحرافات جنسی را در آینده را فراهم می کند.
انگیزش به دلیل یا چرایى رفتار و اعمال اشاره دارد و روان شناسان بر این باورند که «انگیزه» عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می کند و راهنمای او برای گزینش کوششی از میان کوشش های ارادی است.
سالهاست که در کشورهای پیشرفته از شرایط دورکاری، انعطاف پذیری ساعات اداری، فراهم کردن ابزار کار در منزل برای کارمندان، روانشناس، کوچ وپزشک سازمانی، تهویه هوای مناسب، دستگاه های پاک کننده و ضدعفونی کننده هوا در «فصل زمستان » یا «بیماری کارکنان» استفاده می شود.
کارزار آزار جنسی و آسیب های روانی ناشی از آن، سبب شده تا توجه مردان نیز به این موضوع جلب شود و مردان اغلب شاید این تصور را داشتند که تجاوز جنسی و آزار جسمی زن بعد از مدتی فراموش می شود؛ در حالی که این زخم ناجوانمردانه و اثرات روانی آن تا آخر عمر با زن باقی می ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید