صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۷
کد خبر: 2527
گزارشگر: 213
۲۰۲۸
۰
۰
۱
در جریان یک کنفرانس خبری در آمریکا اعلام شد

تحربم ده ها فرد و نهاد مرتبط با برنامه نظامی و هسته ای ایران

تحربم ده ها فرد و نهاد مرتبط با برنامه نظامی و هسته ای ایران
ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.
ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۳۱ شهریور تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.

جزییات این تحریم‌های تازه، در جریان یک کنفرانسی خبری با حضور مایک پومپئو، وزیر خارجه، مارک اسپر، وزیر دفاع، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری، ویلبور راس، وزیر بازرگانی، کلی کرفت، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام شد.

اعمال تحریم‌های تازه علیه وزارت دفاع ایران، برخی دانشمندان سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس‌جمهوری ونزوئلا که از سوی مقام‌های دولت آمریکا متهم به همکاری با حکومت ایران شده است، از مهم‌ترین بخش‌های این نشست خبری بود.

بر اساس فهرست اعلام شده از سوی مقام‌های دولت آمریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور، محمد قنادی مراغه، بهروز کمالوندی، جواد کریمی ثابت، رضا قدیریان،‌ حمیدرضا قدیریان، احمد اصغری شیوایی و پژمان رحیمیان از جمله افراد مرتبط با سازمان انرژی اتمی ایران هستند که به فهرست تحریم‌ها افزوده شده‌اند.

بهروز کمالوندی،‌ سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و جواد کریمی ثابت، محمد قنادی مراغه و پژمان رحیمیان، معاونان این سازمان هستند.

دولت آمریکا همچنین شرکت ماموت دیزل و گروه صنعتی ماموت را به فهرست تحریم‌ها افزوده است. علاوه بر این محمدرضا دزفولیان، بهزاد فردوس و مهرزاد فردوس هم به دلیل ارتباط با این گروه تحریم‌ شده‌اند.

در این نشست، استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان موادی که کاربرد دوگانه در تولید موشک‌های بالستیک دارند تحریم می‌شوند، گفت در همین راستا، دو شرکت «شهید همت» و «شهید حاج علی مودت» تحریم می‌شوند. ‎

سید میراحمد نوشین، محمد غلامی و اصغر اسماعیل‌پور نیز سه فردی هستند که در ارتباط با شرکت «شهید حاج علی مودت» به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند.

در فهرست تازه تحریم‌های دولت آمریکا نام دو شرکت شرکت فناوریهای پیشرفته ایران (IATC) و شرکت مصباح انرژی نیز به چشم می‌خورند./
https://www.asianews.ir/u/1JL
اخبار مرتبط
وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانی‌ها اجازه می‌داد چند هفته دیگر دوباره به مبادلات قاچاق سلاح دست بزنند.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.
بریتانیا، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام ، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته چندین شرکت و ده‌ها فرد مرتبط با وزارت اطلاعات ایران و حزب‌الله لبنان را تحریم کرد.
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور است چه اتفاقی در راه است که حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم گفته است با پیروزی ملت ایران همراه است.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید