صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۵
کد خبر: 2529
گزارشگر: 213
۷۹۰
۰
۰
۱
درخواست اتحادیه اروپا:

نقض تعهدات برجامی ایران متوقف شود

نقض تعهدات برجامی ایران متوقف شود
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته، دوشنبه ۳۱ شهریور اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود در مورد تداوم غنی‌سازی اورانیوم که ناقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی است اظهار نگرانی کرد. آندرئاس فایخت، یکی از مقام‌های ارشد وزارت اقتصاد آلمان، بیانیه اتحادیه اروپا را به جلسه سالانه هیات رئیسه (شورای حکام) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر وین تسلیم کرد.

دولت آمریکا اعلام کرد که روند موسوم به مکانیسم ماشه برای از سرگیری تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است. این تحریم‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی لغو شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری آلمان: آندرئاس فایخت در پیام ویدئویی خود خطاب به نشست شورای حکام آژانس افزود: اتحادیه اروپا از ایران می‌خواهد که بلادرنگ به اجرای کامل تمامی تعهدات خود در قبال برجام بازگردد.

اتحادیه اروپا در عین حال از تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران عمیقا اظهار تاسف و تاکید کرده که این اتحادیه هنوز از برجام حمایت می‌کند.

دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا که از امضاء‌کنندگان برجام هستند با از سرگیری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مخالفند و تاکید می‌کنند که دولت آمریکا پس از خروج از برجام در سال ۹۷ از نظر حقوقی نمی‌تواند مکانیسم‌های پیش بینی شده در این توافق را فعال کند.

حکومت ایران در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا در چارچوب سیاست موسوم به فشار حداکثری اجرای بخشی از تعهدات خود در قبال برجام از جمله حد نصاب‌های پیش بینی شده در مورد حجم و درصد غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کرده است.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در نشست شورای حکام ضمن اشاره به رد درخواست آمریکا از سوی شورای امنیت سازمان ملل و توافق اخیر تهران و آژانس برای بازرسی از مراکز هسته‌ای اعلام نشده در ایران گفت: با وجود فضای سیاسی تیره و تار امروزی همکاری و امید به تفاهم وجود دارد./
https://www.asianews.ir/u/1JN
اخبار مرتبط
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.
بریتانیا، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام ، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.
وزیر نفت گفت: برای دور زدن تحریم‌ها تلاش زیادی کرده است و از قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه و نیروهای امنیتی خواسته تا برای صادرات نفت کمک کنند.
براساس گزارش روزنامه بیلد سفر وزیر خارجه ایران به اروپا لغو شده است و آلمان اولین مقصد سفر وی به اروپا بود.
در نشست روز پنج شنبه فرانسه بریتانیا و آلمان اعلام کردند که با هر گونه فعالیت و توسعه ساختن بمب هسته ای در ایران مخالف هستند.
وزیر خارجه آمریکا امروز به افزایش ذخایر اورانیوم ایران واکنش نشان داد و از کشورهای جهان خواست که برای اعمال تحریم‌های شدید به ایالات متحده بپیوندند.
«ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس که به ایران سفر کرده، قرار است امروز،۱۶ شهریور در تهران با مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی و از جمله «کانال مالی انسان‌دوستانه سوئیس» مذاکره کند.
وزیر خارجه سوئیس روز شنبه به تهران می آید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید