صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۵
کد خبر: 2542
گزارشگر: 213
۹۲۰
۰
۰
۱
برپایی مجمع عمومی سازمان ملل در حال و هوای کرونایی

سخنرانی مجازی رهبران کشورها چه از جهان می خواهد؟

سخنرانی مجازی رهبران کشورها چه از جهان می خواهد؟
خواسته برخی کشورها برای انجام اصلاحات اساسی در سازمان ملل، انتقاد ایالات متحده از شیوه برخورد این سازمان با مسئله کرونا و تنش بین آمریکا و چین از چالش‌های بزرگ پیش‌روی امسال سازمان ملل است که اغلب با سخنرانی رهبران در فضای مجازی صورت گرفت.
در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که روز سه‌شنبه رسما آغاز شد، رهبران جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای اولین بار به جای گردهمایی در نیویورک، از طریق تماس ویدئویی سخنرانی می‌کنند.

برزیل به طور سنتی اولین سخنران این نشست چندروزه بود و پس از آن سخنرانی رئیس جمهور ایالات متحده برنامه‌ریزی شد.

برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد نطق دونالد ترامپ به صورت زنده وجود داشت، اما هفته گذشته، دستیاران او گفتند که او تصمیم به پخش یک سخنرانی از پیش ضبط شده گرفته است.

پخش این ویدئوها در یکی از سالن‌های مجمع عمومی انجام می‌شود و از هر کشور تنها یک نماینده در این سالن حضور خواهند داشت.

این گردهمایی که به طور معمول هزاران نفر از مقامات بلندپایه کشورها را به مقر سازمان ملل می‌آورد، امسال فاقد رویدادهای جانبی معمول و جلسات غیررسمی است که در آن اغلب تماس‌ها و پیشرفت‌های دیپلماتیک اتفاق می‌افتد.

این نشست یک روز پس از مراسم عمدتا آنلاین سازمان ملل به مناسبت ۷۵امین سالگرد تشکیل این سازمان برگزار می‌شود.

فشار از سوی برخی کشورها برای انجام اصلاحات اساسی در سازمان ملل، انتقاد ایالات متحده از شیوه برخورد این سازمان با مسئله کرونا و تنش فزاینده بین آمریکا و چین از چالش‌های بزرگ پیش‌روی سازمان ملل در دوره حاضر است./
https://www.asianews.ir/u/1JZ
اخبار مرتبط
رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه در جنگ نامرئی با ویروس چینی هستیم و این سازمان باید چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا در خصوص اقداماتش پاسخگو کند، درباره ایران هم گفت که ما از توافق بسیار بد هسته‌ای با ایران خارج شدیم.
دونالد ترامپ گفت: نامزد خود برای جانشینی قاضی «روث گینزبرگ» را تا روز جمعه یا شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد و گزینه او قاضی زن است.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
مراسمی به میزبانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، هم اکنون در کاخ سفید در حال برگزاری است. در این توافق عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل امضا و مناسبات رسمی بین کشورها آغاز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید