صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 2546
گزارشگر: 213
۲۲۲۴
۰
۰
۳
با یک تولید کننده درباره قطع صادرات مواد غذایی به کشور عراق

«خرما بار»؛ شکلات لاکچری ایرانی

«خرما بار»؛ شکلات لاکچری ایرانی
عراق حدود ۲۸ کالای خوراکی ایرانی را به کشورش ممنوع کرده است و به نظر می رسددر هفته های اخیر سعی کرده تا خود را با کشورهای دیگری که با ایران زاویه دارند، همسو کند؛ این در حالی است که در یکی دو سال اخیر صادرات مواد غذایی به عراق بسیار زیاد بوده..در این باره خواستیم از تاثیرات این موضوع بر فعالیت تولید کنندگان در ایران مطلع بشویم و آن را با غلامرضا عطاران در میان گذاشتیم ..وی دارای کارخانه های تولید مواد غذایی و شبکه بازاریابی خاورمیانه است..این گفت و گو را در ادامه بخوانید :

 غلامرضا عطاران معتقد است که قطع صادرات ایرن از سوی عراق در تولید مواد غذایی در ایران تاثیرگذار نخواهد بود و جمعیت ایرانی در سراسر جهان، اتکا به بازاریابی شبکه ای مواد غذایی و پیوستن به کشورهای عضو اوراسیا و تولید محصولات با کیفیت از خرمای ایرانی، با نام «خرما بار» سبب می شود که خللی در عرصه صادرات مواد غذایی ایران در ایام اخیر ایجاد نشود.

شما که کارخانجات تولید مواد غذایی دارید و در بازاریابی شبکه ای مواد غذایی قویا فعال هستید ، درباره تصمیم عراق مبنی بر قطع واردات از ایران چه نظری دارید و این تصمیم چه تاثیری در فعالیت تولید کنندگان خواهد داشت؟

هیچ تاثیری روی نخواهد داد. تولید محصولات کشاورزی با توجه به آب و هوا و گرما و سرمای هر کشوری متفاوت است. برخی اوقات محصولات خوب تولید می شوند و نیاز به صادرات ندارند، البته اگر عراق صادرات ما را قطع کند، کشورهای دیگر هم هستند و با توجه به افزایش جمعیت کشور خودمان و فعالیت بازاریابی شبکه ای، هر ایرانی که هر جای دنیا باشد، خودش خریدار کالای ما ‌و مبلغ آن است.

خب این شرایط برای محصولات شماست و آیا این وضعیت بر دیگر تولید کنندگانی که امکانات شما را ندارند، تاثیر ندارد؟ یا شما به آنها کمک می کنید؟

البته ما هم می توانیم به آنها کمک برسانیم و قطعا تاثیری بر بازارهای جدید دیگر منطقه نخواهد داشت. از سویی ما خوشبختانه به کشورهای عضو اوراسیا پیوستیم و کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان پیمانی با ایران بستند؛ یعنی ۶ بازار جدید برای ما باز شده است که متقاضی تمام کالاهای ما هستند.

با خبر هستیم که خرما از کالاهایی است که عراق واردات آن را برای همیشه ممنوع کرده است.. همچنین مطلع هستیم که یکی از کارخانه های جدید شما خرمایی را با نام «خرما بار» تولید می کند که پس از مصر، تنها تولید کننده آن شما هستید و قاعدتا عراق باید به واردات این خرما نیاز داشته باشد...

خرمابار

ما جزو دومین کشور تولید کننده خرما در جهان هستیم و عراق هم بعد از ایران است و رتبه اول مصر است..حدود ۳ هزار نوع خرما وجود دارد و ۴۰۰ نوع آن را در ایران داریم. خرما جزو هفت میوه مقدس در قرآن نام برده شده و سابقه اش به دوره دوم زمین شناسی می رسد و سابقه مصرفش هم به ۶ هزار سال قبل از میلاد برمی گردد. درباره این میوه در کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکلی که وجود دارد طوفان های شن در فصل خرماپزان است که سبب نفوذ شن ریز به داخل خرماها می شود و ما کارخانه جدیدی رابرای نحوه اصولی مصرف خرما احداث کردیم؛ با سیستمی که خرما را شست و شو می دهد و از داخل تونل هایی عبور می کند که کشنده میکرب هاست و هسته گیری می کند و در نهایت به صورت شکلات در می آید که به آن می گوییم «خرمابار» و باز هم خوشبختانه دومین کشوری هستیم که پس از مصر به این تکنولوژی دست یافته ایم. خرما بار بسته بندی می شود و با ۱۸ ماه تاریخ مصرف بدون هر گونه افزودنی شیمیایی است./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1K3
اخبار مرتبط
موضوع فروش و بازاریابی شبکه ای، مساله ای قابل توجه در عصر امروز به شمار می آید؛ چرا که فروش در تولید اهمیت بالایی دارد و تولیدکنندگانی هستند که قادر به فروش کالاهایشان نیستند. به همین بهانه با غلامرضا عطاران که سال هاست در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران فعالیت مستمر دارد و به گونه ای به «پدر» بازاریابی شبکه ای شهرت یافته است ، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
شیرین نوری؛ اقتصاددان و پژوهشگر، درباره دلایل تصمیم دولت مبنی بر پیش فروش اوراق نفتی و تبعات آن به موضوعاتی اشاره کرده است و عدم هماهنگی میان شورای عالی اقتصادی را نیز از اشتباهات دیگر چنین تصمیمی برشمرد.
دلبر نیروشک، متخصص مدیریت و تحول منابع انسانی و تنها ارزیاب و راه انداز مراکز توسعه و ارزیابی است. او که فارغ التحصیل مدرک دکترای روانشناسی بالینی با رویکرد تغییر و تحول از آمریکا است، درباره شیوه ای در حوزه مهارت های مدیریتی با عنوان «لیدر شیپ کوچینگ» سخن گفت. گفت و‌گوی ما با او درباره اختصاصات و فوائد این موضوع را بخوانید:
نوسانات قیمت طلا و بازار سکه و جواهر در ایام اخیر سبب شد تا با دکتر هومن زنگنه، عضو هیات رییسه اتحادیه انجمن طلا و جواهر کشور گفت و گویی کوتاه در روزنامه آسیا داشته باشیم. زنگنه با توضیحاتی اختصاصی درباره وضعیت کسب و کار طلا و جواهر، از خبرهای خوبی درباره این صنف در چند ماه آینده صحبت کرد که در ادامه می خوانیم:
مساله افرایش خط فقر در کشور، با توجه به وضعیت تولید در ایران، موضوعی بود که در خصوص آن با یزدان حیدری، از مدیران اقتصادی کشور، دانش آموخته صنایع لاستیک از کشور ژاپن و آلمان و رشته شیمی از دانشگاه تهران، در آسیا به گفت و‌گو نشستیم. حیدری برای نخستین بار خط تولید نوارهای آب بندی با تکنولوژی ترموپلاستیک را راه اندازی کرده است. او اذعان دارد که مسایل اقتصادی و آماری را در نسبت با اوضاع تولید رصد می کند و درباره وضعیت خط فقر در ایران حرف هایی دارد. این گفت و گو را بخوانید:
از مسایل این روزها درباره تولید زعفران، این است که کشورهایی مانند امارات و اسپانیا، زعفران ایران را به طور فله ای خریداری و با بسته بندی خود صادر می کنند..درباره تولید و صادرات زعفران علی شریعتی مقدم، بازرگان زعفران، صحبت هایی دارد..او همچنین در نظر دارد با تولید غذا و نوشیدنی، با شمایل خاص زعفرانی، برای استفاده و شناخت بیشتر مردم از این محصول باارزش ملی، فرهنگ سازی کند.. گفت و گو‌ با شریعتی مقدم، موسس «گروه بین المللی نوین زعفران» را در ادامه بخوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید