صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۲
کد خبر: 2551
گزارشگر: 213
۱۲۳۸
۱
۰
۲
در مجمع امسال سازمان ملل:

عربستان از صلح اعراب و اسراییل حمایت کرد/تاکید بر خلع سلاح حزب الله لبنان

عربستان از صلح اعراب و اسراییل حمایت کرد/تاکید بر خلع سلاح حزب الله لبنان
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
پادشاه عربستان سعودی روز چهارشنبه دوم مهر در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار دستیابی به راه حلی جامع در مورد ایران و خلع سلاح گروه حزب‌الله به عنوان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در لبنان شد.

ملک سلمان همچنین حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد.

او اظهار داشت که ایران با نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام، در صدد تشدید فعالیت‌های توسعه‌طلبانه، ایجاد شبکه‌های تروریستی خود و استفاده از تروریسماست.

ملک سلمان تاکید کرد که نتیجه اقدامات جمهوری اسلامی ایران تا امروز، چیزی جز افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی در منطقه خاورمیانه نبوده است.

پادشاه عربستان در اظهارات ویدئویی اخیر خود که به دلیل بحران همه‌گیری ویروس جدید کرونا از پیش ضبط شده بود، خطاب به ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل، دستیابی به راه حلی جامع  قدرت‌های جهانی در قبال ایران را دو مسئله ضروری در برخورد با ایران عنوان کرد.

پادشاه عربستان در راستای تلاش برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها اظهار داشت که ابتکار صلح عربی در سال ۲۰۰۲، پایه و اساس دستیابی به «راه حلی جامع و عادلانه» به شمار می‌رود که تضمین‌کننده برخورداری فلسطینی‌ها از دولتی مستقل و تعیین اورشلیم شرقی/ بیت‌المقدس به عنوان پایتخت آنها خواهد بود.

ملک سلمان ادامه داد، ما از تلاش‌های دولت فعلی آمریکا در راستای دستیابی به صلح در خاورمیانه از طریق آوردن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به پای میز مذاکره به منظور رسیدن به توافقی عادلانه و جامع حمایت می‌کنیم.

او همچنین با یادآوری انفجار مرگبار بندر بیروت در ماه گذشته، وقوع این فاجعه را نتیجه هژمونی گروه حزب‌الله و مداخله آن با زور سرنیزه در فرآیند تصمیم‌گیری در لبنان عنوان کرد. ملک سلمان گفت:‌ باید این سازمان تروریستی را خلع سلاح کرد.

مقام‌های لبنان، دلیل انفجار مهیب بندر بیروت در روز ۱۴ مرداد را، انبار کردن ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بدون رعایت موارد ایمنی اعلام کرده‌اند. در پی این حادثه، دست‌کم ۱۹۰ نفر جان باختند و بیش از هفت هزار تن زخمی و مجروح شدند./
https://www.asianews.ir/u/1K8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
امیر کلانتر
۱۳۹۹/۰۷/۰۳
0
0
0

فقط و فقط تو هیکل دولت گرین کارتی شیخ حسن ناجور ریدن و شاشیدن که با ارائه طرح صلح هرمز شما آل یهود عربستان سعودی وهابی مسلک نجس را پررو کرد روحانی مملکت ایران را به لجن کشیده با مذاکره برجامی اش مرتیکه پوفیوز بیشرف


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید