صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۰۱:۵۳
کد خبر: 2561
گزارشگر: 213
۱۶۹۴
۰
۰
۳
توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا:

قاضی پرونده اعدام نوید افکاری به لیست تحریم ها رفت

قاضی پرونده اعدام نوید افکاری به لیست تحریم ها رفت
وزارت خزانه‌داری آمریکا قاضی ایرانی را که حکم به اعدام نوید افکاری داده بود، سه زندان و یک دادگاه ایران را تحریم کرد.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس گزارشی که این وزارتخانه روز پنج‌شنبه سوم مهرماه در وبسایت رسمی خود منتشر کرد، محمود ساداتی قاضی دادگاه نوید افکاری که حکم به اعدام او داد، به همراه محمد سلطانی قاضی دادگاه انقلاب مشهد به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.


همچنین زندان‌های ارومیه، عادل‌آباد شیراز و وکیل‌آباد مشهد به همراه شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به لیست سیاه آمریکا اضافه شده‌اند.

الیوت آبرامز، مسوول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۲ مهر در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته، به زودی تحریم‌هایی علیه تعدادی از مقامات و نهادهای ایران، از جمله قاضی دادگاه آقای افکاری اعمال خواهد شد.

نوید افکاری، عضو سابق تیم ملی کشتی ایران را به شرکت در اعتراض‌های مرداد ۹۷ شیراز و همچنین «قتل یک نیروی امنیتی وابسته به حراست شرکت آبفا» به نام حسن ترکمان در روز دوم مرداد ۷۷ متهم شده بود. اما نوید افکاری بارها ضمن رد اتهام قتل گفته بود که تحت شکنجه از او اعتراف گرفته‌اند.

وی اخیرا در حالی که وکیلش از «ابهامات زیاد» در پرونده‌اش خبر داده بود، اعدام شد و این اتفاق واکنش‌های تندی را در میان مدافعان حقوق بشر، ورزشکاران، کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی کشورهای خارجی برانگیخت.

بعد از اعدام نوید افکاری، سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی به آلمان، فرانسه و بریتانیا به صورت ناگهانی لغو شد و این کشورها روز چهارشنبه سفرای ایران را در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در ایران به وزارت خارجه احضار کردند.

قبلا مایک ‌پومپئو وزیر خارجه آمریکا از این کشورها خواسته بود که به خاطر اعدام نوید افکاری سفر ظریف را لغو کنند.

جواد ظریف قرار بود در این سفر موضوع برجام و فعال شدن مکانیسم ماشه برای بازگرداندان تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را با اعضای اروپایی برجام مذاکره کند. وی بعد از لغو شدن سفرش به اروپا، روز پنج‌شنبه راهی مسکو شد و با همتای روسی خود سرگئی لاوروف دیدار کرد.

آمریکا اخیرا نیز تحریم‌هایی علیه ده‌ها فرد ایرانی مرتبط با وزارت اطلاعات، همچنین کسانی که در برنامه‌های نظامی و هسته‌ای ایران مشارکت دارند، اعمال کرد./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1Kh
اخبار مرتبط
شبکه خبری المیادین دقایقی قبل به نقل از سفارت ایران در ترکیه از لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه خبر داد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.
آمریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانی‌ها اجازه می‌داد چند هفته دیگر دوباره به مبادلات قاچاق سلاح دست بزنند.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید