صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
کد خبر: 2570
گزارشگر: 213
۱۱۱۱
۰
۰
۳
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل:

اقدامات ایران سبب صلح اعراب با اسرائیل شد

اقدامات ایران سبب صلح اعراب با اسرائیل شد
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل گفت: امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر سبب نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد با نگاهی تازه به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.
انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، روز جمعه چهارم مهر گفته است، امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست تهاجمی جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر باعث نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد با نگاهی تازه به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.

به نقل ازآسوشیتدپرس، انور قرقاش در یک نشستی مجازی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اذعان کرد که شاید این هدف ایران نبوده است.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با این حال گفت، اما اقدامات ایران در منطقه تاثیرگذار بود.

سه شنبه ۲۵ شهریور در مراسمی در کاخ سفید و با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بحرین و امارات، دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس، با اسرائیل توافق صلح امضا کردند.

مقام های دولت ایران از پیمان صلح امارات متحده عربی به همراه بحرین با اسرائیل انتقاد کرده‌اند و رهبران امارات و بحرین را به بی‌دینی و بی‌اعتنایی به موضوع فلسطین متهم کرد و در مورد عواقب این اقدام هشدار دادند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات می گوید واکنش ایران به پیمان صلح با اسرائیل بسیار نگران بود.

انور قرقاش همچنین مخالفت ترکیه با پیمان صلح با اسرائیل را دو رویی محض خواند و گفت، آنکارا به دنبال سوءاستفاده از مساله فلسطین برای رویکرد منطقه ای خود است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۵۰ هزار اسرائیلی از ترکیه بازدید کرده‌اند ، تراز تجاری دو کشور سالانه حدود سه میلیارد دلار است و ده‌ها سال از گشایش سفارت اسرائیل در ترکیه می‌گذرد./

https://www.asianews.ir/u/1Kq
اخبار مرتبط
نماینده آلمان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانیه مشترک ۴۷ کشور را در محکومیت نقض ‌آزادی‌ها و در حمایت از شجاعت مدافعان حقوق بشر در ایران را خواند.
وزیر خارجه ایران می‌گوید که دولت آمریکا در صورت تمایل به بازگشت به برجام، باید به ایران خسارت بدهد و تعهد بدهد که «اقداماتی» مانند خروج از برجام را دیگر انجام نخواهد داد.
شبکه خبری المیادین دقایقی قبل به نقل از سفارت ایران در ترکیه از لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه خبر داد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.
آمریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانی‌ها اجازه می‌داد چند هفته دیگر دوباره به مبادلات قاچاق سلاح دست بزنند.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید