صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
کد خبر: 2572
گزارشگر: 213
۱۰۰۵
۰
۰
۲
اظهارات جدید رئیس ستاد مقابله با کرونا:

تهران کاملا در «بحران»/درگذشت ۱۲ هزار نفر در پایتخت

تهران کاملا در «بحران»/درگذشت ۱۲ هزار نفر در پایتخت
رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: پایتخت ایران در وضعیت کاملا بحرانی قرار دارد و باید محدودیت‌های یک‌هفته‌ای اعمال شود.
علیرضا زالی که از شیب رو به تزاید آمار مبتلایان به کرونا در تهران خبر می داد، گفت: شرایط جدید بیماری در تهران کماکان به گونه‌ای است که وضعیت شهر تهران را در وضعیت کاملاً بحرانی و پر خطر قرار داده است.

وی درباره جزئیات محدودیت‌های احتمالی در تهران توضیحی نداد، ولی گفت که در این زمینه‌ نامه‌ای تهیه و به ستاد کلی مقابله با کرونا ارسال شده است.

رئیس ‌جمهور نیز در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این که مقررات و نظارت‌ها افزایش خواهند یافت، گفت ستادهای استانی مقابله با کرونا اختیار دارند که در صورت تشخیص تعطیلی برخی از مراکز برای یک هفته، پیشنهادشان را برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه دهند

.حسن روحانی همچنین از اجرایی‌ شدن یک برنامه ویژه در تهران در هفته جاری برای شناسایی و مجازات افرادی خبر داد که ماسک نمی‌زنند.

در اظهار نظری دیگر، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از مرگ ۱۲ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا خبر داده است.

به نقل از فارس، او با تاکید بر این که آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است، گفته است: تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ نفر هم رسیده است.

مسئولان وزارت بهداشت تاکنون از ارائه آمار تفکیکی استان‌های مختلف خودداری کرده‌اند. آمارهای رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت درباره مرگ و میر ناشی از کرونا نیز بارها مورد تردید و تشکیک نهادها و چهره‌های مختلف از جمله اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفته است: همه ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در حال حاضر به دلیل افزایش آمار مراجعات تکمیل شده است.

خداکرمی روز دوم شهریور امسال نیز آمار مربوط به تهران را ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرده بود.

با توجه به بازه زمانی موجود، در طول ۳۳ روز گذشته ۱۸۰۰ نفر در تهران جان باخته‌اند که میانگین روزانه حدود ۶۰ نفر را نشان می‌دهد./
https://www.asianews.ir/u/1Ks
اخبار مرتبط
افرادی که شرایط خانوادگی طبیعی و مناسب و ارتباطات خانوادگی دوستانه و سازنده دارند، خانه نشینی اجباری و دور شدن از محیط کار، دوستان، تفریح و معاشرت ها سخت است و انتخاب مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی برای گذران وقت و کسب درآمد و حفظ ارتباطات اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری نماز جمعه این هفته این استان، در همه نقاط و شهرستان‌ها جز ورامین خبر داد.
معاون کل وزارت بهداشت ایران،به مردم هشدار داد که بیمارستان جای مقابله با ویروس کرونا نیست، بلکه بیمارستان ته خط و انتهای رودخانه است.
حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچکس مجاز نیست دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند.
وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود احتمال فرو ریختن اقتصاد نظام سلامت در کشور هشدار داده است و گفته است اگر نظام سلامت فرو ریخت، اگر تاب‌آوری خدمتگزاران این عرصه از دست رفت، اگر دارو و تجهیزات نبود، اقتصادی برپا نخواهد ماند.
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست از بازگشایی حضوری همه مدارس در کلیه مناطق کشور جلوگیری کنند.
جمعیت عظیم ضد واکسن به رهبری David Icke در لندن تاکید کردند ویروس کرونا دروغی بزرگ بوده و به صورت جهانی توسط بیل گیتس سازماندهی شده است.
اعلام یکطرفه شدن جاده‌های هراز و کندوان در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط راهنمائی و رانندگی کشور، با تأکیدهای مکرر مسئولین ستاد مقابله با کرونا مبنی بر خودداری مردم از سفر به مازندران در تضاد است.
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ساسکس گفت: کرونا برای اغنیا فرصت خلوت کردن با خود است. فرصت با خانواده نشستن و احتمالاً تفریحات شیکی مثل یوگا اما برای کارگران نیروی مرگ مضاعف است. شما اگر در روز صد دلار درآمد داشته باشید، می‌توانید با نصف آن و احتمالاً کم کردن خودکار مخارجی چون سینما و مراکز خرید؛ زندگی متوسط و آرامتان را ادامه دهید، اما با روزی یک دلار مجیورید بر سر جانتان و سلامتی خودتان قمار کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید