صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
کد خبر: 2581
گزارشگر: 213
۷۹۸
۰
۰
۱
به دنبال حملات روزانه به اماکن آمریکایی

پایان ماه عسل/خشم آمریکا و تهدید به بستن سفارتش در عراق

پایان ماه عسل/خشم آمریکا و تهدید به بستن سفارتش در عراق
واشینگتن که از ناتوانی دولت عراق برای جلوگیری از حملات روزانه به اماکن آمریکایی در عراق ناخرسند و خشمگین است تهدید کرده که علاوه بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از این کشور، سفارتخانه خود در عراق را نیز تعطیل خواهد کرد.

واشینگتن که از ناتوانی دولت عراق برای جلوگیری از حملات روزانه به اماکن آمریکایی در عراق ناخرسند و خشمگین است تهدید کرده که علاوه بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از این کشور، سفارتخانه خود در عراق را نیز تعطیل خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه و مسئولان خارجی و مقام‌های دولت عراق، در میانه افزایش تنش‌ها با عراق، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، هفته گذشته با برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، تماس گرفت تا او را در جریان اولتیماتوم تعیین شده قرار دهد.

مدت‌هاست که عراق به صحنه رویارویی میان ایران و آمریکا به عنوان متحدانش در منطقه تبدیل شده و این درگیری‌ها از سال ۲۰۱۸ به این سو، با اتخاذ سیاست «فشار حداکثری» علیه تهران از سوی واشینگتن شدت یافته است.

آمریکا که نیروهای مورد حمایت ایران را مسئول این حملات می‌داند امید داشت مصطفی کاظمی که در ماه مه گذشته نخست‌وزیری عراق را برعهده گرفت این حملات را به پایان برساند.

به گفته منابع آگاه، آمریکا تهدید کرده است در صورتی‌که حمله بی‌وقفه راکت‌ها به مواضع نظامی و سیاسی ایالات متحده متوقف نشود، هر دو اقدام یادشده را عملی خواهد کرد. یک منبع مطلع با اشاره به خشم بسیار زیاد» مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که ماه عسل به پایان رسیده است.

همچنان صدها تن دیپلمات آمریکایی برای انجام ماموریت در منطقه سبز در بغداد حضور دارند و در حدود سه هزار نیروی نظامی این کشور در سه پایگاه در سراسر عراق مستقرند.

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام، در اظهارات دو هفته پیش خود بیان کرد که حملات به نیروهای آمریکایی در عراق در ماه‌های اخیر افزایش داشته‌ است./

https://www.asianews.ir/u/1KC
اخبار مرتبط
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سازمان ملل گفت: امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل ندارد، بلکه سیاست جمهوری اسلامی طی سه دهه اخیر سبب نگرانی بسیاری از کشورهای عربی شد و آنها را وادار کرد با نگاهی تازه به روابط خود با اسرائیل توجه کنند.
نماینده آلمان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانیه مشترک ۴۷ کشور را در محکومیت نقض ‌آزادی‌ها و در حمایت از شجاعت مدافعان حقوق بشر در ایران را خواند.
وزیر خارجه ایران می‌گوید که دولت آمریکا در صورت تمایل به بازگشت به برجام، باید به ایران خسارت بدهد و تعهد بدهد که «اقداماتی» مانند خروج از برجام را دیگر انجام نخواهد داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا قاضی ایرانی را که حکم به اعدام نوید افکاری داده بود، سه زندان و یک دادگاه ایران را تحریم کرد.
شبکه خبری المیادین دقایقی قبل به نقل از سفارت ایران در ترکیه از لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه خبر داد.
آمریکا در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشت.
ایالات متحده آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت دفاع و سایر بخش‌های درگیر در برنامه هسته‌ای و تسلیحاتی ایران وضع کرد تا موضع این کشور مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران در چارچوب فعال شدن «مکانیسم ماشه» را تقویت کند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: توافق قبلی که جان کری و جو بایدن آن را امضا کرده بودند به ایرانی‌ها اجازه می‌داد چند هفته دیگر دوباره به مبادلات قاچاق سلاح دست بزنند.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید