صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۲
کد خبر: 2587
گزارشگر: 213
۱۸۸۶
۰
۰
۱
یک فعال اصلاح‌‌طلب:

حسن روحانی دوستانه طلاق بگیرد!

حسن روحانی دوستانه طلاق بگیرد!
یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، از حسن روحانی خواسته است که برای تغییر و بهبود وضعیت از سمت ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند؛ دوستانه طلاق بگیرد و استعفا دهد.
عباس عبدی در این پیشنهاد که در شماره روز یک‌شنبه ششم شهریور روزنامه اعتماد منتشر شده است، دولت روحانی را مثل استخوانی توصیف کرده که در گلوی اصولگرایان گیر کرده و نه می‌توانند آن را قورت دهند و اگر قورت هم دهند نه می‌توانند هضم کنند و نه می‌توانند آن را بالا بیاورند.

او با تاکید بر اینکه مجلس اجازه یا توان استیضاح روحانی را ندارد و تداوم شکاف‌های سیاسی موجود، به «از دست دادن فرصت‌های سیاسی برای کاهش مشکلات» منجر می‌شود پیشنهاد داده که روحانی دوستانه طلاق بگیرد و استعفا بدهد.

عبدی تاکید کرده که حتی اگر در انتخابات آینده آمریکا اتفاقاتی رخ دهد که نیازمند مدیریت سیاسی در ایران باشد، این مدیریت به روحانی و تیم او سپرده نخواهد شد، پس بهتر است برای مدیریت بهتر شرایط احتمالی پس از انتخابات آمریکا فرد دیگری رئیس‌جمهور باشد.

پیشنهاد این فعال سیاسی تازگی ندارد. او از سال ۹۷ تاکنون حداقل چهار بار بحث کناره‌گیری حسن روحانی یا برگزاری انتخابات زودرس را مطرح کرده ولی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

با این حال این پیشنهاد می‌تواند یک پیام سیاسی از سوی حامیان روحانی نیز باشد که به منتقدان او هشدار می‌دهند که در صورت افزایش فشارهای سیاسی، با طرح استعفا و کناره‌گیری رئیس‌جمهور تنش‌های سیاسی به مرحله عمیق‌تری وارد می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/1KH
اخبار مرتبط
وزیر بهداشت ایران در سخنانی کنایه‌آمیز خطاب به رئیس بانک مرکزی ایران گفته است برای اینکه موجب تزلزل پایه‌های نظام و تغییر نرخ دلار نشود، به معاون خود دستور داده است بودجه اندکی که برای مبارزه با کرونا اختصاص یافته بود را برگرداند.
وزیر خارجه ایران می‌گوید که دولت آمریکا در صورت تمایل به بازگشت به برجام، باید به ایران خسارت بدهد و تعهد بدهد که «اقداماتی» مانند خروج از برجام را دیگر انجام نخواهد داد.
بریتانیا، آلمان و فرانسه، سفیران ایران در لندن، پاریس و برلین را در اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و نحوه رفتار با زندانیان سیاسی احضار کرده‌اند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.
مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای موسوم برجام تعلیق شده بودند، با فعال کردن مکانیسم ماشه دوباره اجرایی شدند.
بریتانیا، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام ، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.
وزیر نفت گفت: برای دور زدن تحریم‌ها تلاش زیادی کرده است و از قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه و نیروهای امنیتی خواسته تا برای صادرات نفت کمک کنند.
براساس گزارش روزنامه بیلد سفر وزیر خارجه ایران به اروپا لغو شده است و آلمان اولین مقصد سفر وی به اروپا بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید