صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
کد خبر: 2591
گزارشگر: 213
۱۰۴۷
۰
۰
۲
محبوبه مظاهری؛کسب و کار خانگی(قسمت سوم)/یادداشت

فروش بیشتر کالای خانگی با ارایه مجوز/انواع کسب و کار پردرآمد

فروش بیشتر کالای خانگی با ارایه مجوز/انواع کسب و کار پردرآمد
کسب و کار خانگی می تواند تحت نظارت سازمانی باشد و هر فردی که می تواند که کالایی را در خانه تولید کند، برای فروش کالا و براساس نوع کالای تولیدی به مجوز نیاز دارد.

این تصور وجود دارد که کسب و کار خانگی تحت نظارت سازمانی نیست و به مجوز نیاز ندارد و هر فردی می تواند هر کالایی را در خانه تولید نماید. اما برای فروش کالا براساس نوع کالای تولیدی به مجوز نیاز دارید و در صورتی که تحت انجمن صنفی کالای مورد نظر فعالیت نمایید فروش شما افزایش خواهد داشت. همچنین می توانید برای فروش کالا و حضور در جامعه در انجمن مشاغل خانگی، سازمان شهربانو متعلق به شهرداری تهران، بخش مشاغل خانگی در شهرداری تهران و انجمن های صنفی مرتبط عضو شوید و از امکانات و حمایت های آنها بهرمند گردید.

همچنین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در حال اجرا است، لذا کلیه علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی www.mashaghelkhanegi.ir نسبت به تکمیل فرم ها و کسب اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

کلیه متقاضیان مستقل و پشتیبان برای انجام فعالیت در حوزه مشاغل خانگی نیاز به دریافت مجوز دارند. مشمولین قانون ، با ارائه مجوز کسب و کار خانگی می توانند نزد صندوق تامین اجتماعی بیمه مراجعه کنند و از مزایای آن برخوردار شوند. مشمولین صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تابع قوانین و مقررات مربوطه خواهند بود. متقاضیان دارای مجوز کسب و کار خانگی که مورد تایید دستگاه اجرائی ذیربط می باشند ، می توانند از این تسهیلات بانکی بهرمند شوند.

مطابق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، عرضه محصول تنها در بازار خارج از محیط مسکونی صورت گرفته و عرضه و فروش محصول (کالا و خدمات ) در منزل مسکونی ممنوع می باشد. به همین منظور بازارهای محلی موقت به تناسب جهت عرضه محصولات خانگی اختصاص داده می شوند.

بر اساس تعاریفی که وزارتخانه ارائه داده است:

مشاغل یا کسب و کار خانگی: آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد های مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود. شاغلین کسب و کار مذکور برای کسب منافع به صورت های ذیل فعالیت می کنند:

1- انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی
2- انجام فعالیت مستقل اعم از تامین مواد اولیه تا عرضه و محصول به خارج از محیط مسکونی
3- انجام فعالیت به صورت تعاونی، اتحادیه ویا مشارکت با بنگاه های بالا دستی تامین کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار ، ترجیحا به صورت کسب و کار خوشه ای

- پشتیبان : اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار (حسب مورد ) ، مشاوره ، طرحی ، نوآوری ، بسته بندی ، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.
- افراد تحت پوشش: افرادی که متقاضی انجام فعالیت تحت پوشش پشتیبان هستند.


- مستقل (خوداشتغالی) :
نوعی اشتغال است که فرد می تواند با اتکاء به توان شخصی، خلاقیت و ابتکار ، به شکل خویش فرمایی به فعالیتهای تولیدی و خدماتی بپردازد که در نتیجه منجر به کسب در آمد و ایجاد فضای کسب و کار می شود.


- کسب و کار مجازی:
کسب و کاری است که در آن از اینترنت جهت انجام تبلیغات و فروش کالا و خدمات استفاده می شود.

لیست کسب و کار خانگی پر درآمد عبارتند از:

· بازاریابی تلفن

· تولید محتوا

· طراحی سایت و اپلیکشن

· آموزش و مشاوره مجازی

· فروش البسه در خانه

· آشپزی

· تدریس

· صنایع‌دستی

· پرورش گیاهان خانگی

· خیاطی

· تهیه چاشنی‌ها و مواد اولیه

· شیرینی‌پزی

· مونتاز قطعات الکترونیکی

· مونتاز وسایل و ابزار پلاستیکی مانند عروسک-گل مصنوعی- ظروف/

 

ادامه دارد..



https://www.asianews.ir/u/1KL
اخبار مرتبط
افرادی که شرایط خانوادگی طبیعی و مناسب و ارتباطات خانوادگی دوستانه و سازنده دارند، خانه نشینی اجباری و دور شدن از محیط کار، دوستان، تفریح و معاشرت ها سخت است و انتخاب مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی برای گذران وقت و کسب درآمد و حفظ ارتباطات اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید