صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
کد خبر: 2593
گزارشگر: 213
۲۲۷۵
۰
۰
۱
واکنش منفی نخست‌وزیر پیشین عراق به سر مقاله کیهان

نوری المالکی: به آیت الله سیستانی و مردم عراق توهین شده است!

نوری المالکی: به آیت الله سیستانی و مردم عراق توهین شده است!
روزنامه کیهان دو روز گذشته به آیت‌الله سیستانی که در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواهان انتخابات پارلمانی این کشور تحت نظارت سازمان ملل شده بود، انتقاد کرد و این انتقاد به واکنش منفی مقام سابق این کشور منجر شد.
در پی انتقاد حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، از آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعه، نخست‌وزیر پیشین عراق به این انتقاد واکنش منفی نشان داده و آن را شدیداً محکوم کرد.

به گزارش یک وب‌سایت نزدیک به منابع عراقی، نخست‌وزیر پیشین عراق در بیانیه‌ای نوشته است که توهین به مرجعیت، توهین به همه مردم عراق است.

به نوشته روزنامه کیهان، آیت‌الله سیستانی در دیدار با «جنین هینیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواسته است که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل انجام شود.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، دو روز پیش در یادداشتی نوشت که این درخواست «دون ‌شأن و جایگاه» این مرجع تقلید شیعه است و این‌که «دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوش‌بینی به بیگانگان است.»

اکنون نوری المالکی در بیانیه خود در این باره نوشته است که «حضرت آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر تشیع همواره در خدمت امنیت عراق برای حفاظت از روند سیاسی بوده و در سخت‌ترین شرایط از کشور پشتیبانی کرده است و ایشان مورد حمایت همه طیف‌های ملت عراق قرار دارد.»

مالکی افزوده است: «یادداشت یک روزنامه در ایران و انتقاد موجود در آن که توهین به مرجعیت عالیقدر در پی استقبال ایشان از جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل به‌شمار می‌آید را شدیداً محکوم می‌کنیم، این اقدام توهین به همه مردم عراق به‌شمار می‌رود.»

المالکی در پایان از این روزنامه خواسته تا این موضع خود اصلاح کند./
https://www.asianews.ir/u/1KN
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید