صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۷
کد خبر: 2595
گزارشگر: 213
۱۰۷۹
۰
۰
۳
به دلیل فشارهای روحی

خودکشی «پدر» یکی از محکومان و معترضان آبان ۹۸

خودکشی «پدر» یکی از محکومان و معترضان آبان ۹۸
پدر امیرحسین مرادی، از معترضان آبان ۹۸، خودکشی کرد و علت خودکشی وی فشارهای زیاد روانی و نگرانی از اجرای حکم اعدام فرزندش بیان شده است.
به نقل از کانال خبری «امتداد» پدر امیرحسین مرادی، یکی از معترضان آبان ۹۸، روز دوشنبه هفتم مهرماه در منزلش خودکشی کرده است.

امیرحسین مرادی یکی از معترضان بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ بود که از سوی دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، علت خودکشی پدر آقای مرادی،فشارهای زیاد روانی و بلاتکلیفی و نگرانی از اجرای حکم اعدام فرزندش بوده است.

مادر امیرحسین مرادی به کانال امتداد گفته که جنازه پدر خانواده را در زیرزمین خانه پیدا کرده‌اند و او «تا لحظه اخر و مرتبا درباره پسرش صبحت می‌کرده و آرزو داشته یک روز دوباره همگی بر سر یک سفره بنشینند».

او همچنین گفته است پس از وقوع این اتفاق، «نیروهای امنیتی در خانه حضور دارند و چند ساعتی بوده که تعدادی خبرنگار منتسب به صدا و سیما در حیاط خانه حضور داشتند که خواهان گفت‌وگو بوده‌اند».

خبر صدور حکم اعدام امیرحسین مرادی همراه با سعید تمجیدی و محمد رجبی، اسفند ۹۸ منتشر شد. سعید تمجیدی و محمد رجبی نیز در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ بازداشت شده بودند.

در این پرونده، امیرحسین مرادی علاوه بر حکم اعدام، بابت اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب و خروج غیرقانونی از کشور به ۱۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، ۲۴ تیرماه امسال با تایید اخبار مربوط به حکم اعدام این سه معترض، آنها را به ارتباط با گروهک‌های خاص خارج از کشور» متهم کرد.

این اظهارات با بازتاب منفی بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و هشتگ «اعدام نکنید» که میلیاردها بار در سراسر جهان دیده شد، حداقل برای سه ساعت به ترند نخست توئیتر تبدیل شد./
https://www.asianews.ir/u/1KP
اخبار مرتبط
وزارت خزانه‌داری آمریکا قاضی ایرانی را که حکم به اعدام نوید افکاری داده بود، سه زندان و یک دادگاه ایران را تحریم کرد.
بریتانیا، آلمان و فرانسه، سفیران ایران در لندن، پاریس و برلین را در اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و نحوه رفتار با زندانیان سیاسی احضار کرده‌اند.
شبکه خبری المیادین دقایقی قبل به نقل از سفارت ایران در ترکیه از لغو سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه خبر داد.
اعضای خانواده و آشنایان نوید افکاری با تجمع در محل دفن او واقع در روستای سنگر از توابع شهرستان سپیدان در استان فارس،‌ اقدام به گلباران محل دفن او کردند و حاضران در محل شعار «نوید قهرمان» سر دادند.
وزیر خارجه آمریکا در پی اعدام نوید افکاری از رهبران جهان خواست با ظریف دیدار نکنند.
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران با انتقاد شدید از واکنش برخی کشورهای اروپایی به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، خواستار رعایت آنچه «ادب دیپلماتیک» خواند، شد و گفت فشارهای خارجی تأثیری بر عملکرد قوه قضائیه نخواهد گذاشت.
براساس گزارش روزنامه بیلد سفر وزیر خارجه ایران به اروپا لغو شده است و آلمان اولین مقصد سفر وی به اروپا بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید