صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 2600
گزارشگر: 213
۸۶۷
۰
۰
۱
با کسب اکثریت آرا

جنجال در مجلس و وزیر شدن رزم‌حسینی

جنجال در مجلس و وزیر شدن رزم‌حسینی
علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز در جلسه رای اعتماد بدون حضور رییس جمهور که با حاشیه هایی نیز همراه بود، موفق به کسب رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
به گزارش تسنیم، رزم‌حسینی موفق شد ۱۷۵ رای موافق از میان ۲۶۴ نماینده حاضر در جلسه را به دست آورد.

۸۰ نماینده نیز به وی رای مخالف و ۹ نماینده نیز رای ممتنع دادند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری، اول مهرماه در نامه‌ای علیرضا رزم‌حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده بود.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی، اعلام کرد که ستاد ملی کرونا با حضور حسن روحانی در این جلسه مخالفت کرده و به جای او اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، در صحن علنی حاضر خواهد بود.

مجلس پیش از این با حسین مدرس خیابانی، گزینه دیگر روحانی برای تصدی وزارت صمت، مخالفت کرده بود.

حضور نیافتن حسن روحانی که در جلسه بررسی صلاحیت مدرس خیابانی نیز جنجال‌برانگیز شده بود، این ‌بار هم با انتقاد شماری از نمایندگان مواجه شد.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات، در اخطاری مستند به اصل ۱۳۱ قانون اساسی به عدم حضور رئیس جمهوری در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت اعتراض کرد.

با این حال محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت عدم حضور رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد «خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.»

همچنین به نوشته ایسنا، در جلسه علنی صبح امروز، علی‌اصغر عنابستانی، نماینده‌ای که به عنوان موافق رزم‌حسینی صحبت ‌کرد، اقدام به پخش ویدیویی چند دقیقه‌ای از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران کرد.

در این ویدئو، سلیمانی در کنار آقای رزم‌حسینی در جلسه‌ای نشسته بود که پخش آن از مانیتورهای مجلس، اعتراض و فریاد نمایندگان را به دنبال داشت و باعث شد جلسه برای لحظاتی متشنج شود.

خبرگزاری ایرنا نوشته علیرضا رزم‌حسینی، ۵۹ ساله، فارغ‌التحصیل رشته علوم اقتصادی و بازرگانی دانشگاه باهنر کرمان است.

وی پیش از این سمت‌هایی چون ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم «صاحب‌الزمان»، ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر «دفاع مقدس»، استانداری کرمان و خراسان رضوی در دولت یازدهم را بر عهده داشت./
https://www.asianews.ir/u/1KT
اخبار مرتبط
یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، از حسن روحانی خواسته است که برای تغییر و بهبود وضعیت از سمت ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند؛ دوستانه طلاق بگیرد و استعفا دهد.
حسن روحانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را.
شنبه و یکشنبه 29 و 30 شهریور است چه اتفاقی در راه است که حسن روحانی، رئیس دولت دوازدهم گفته است با پیروزی ملت ایران همراه است.
طرح «گشایش اقتصادی» دولت به گفته اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور از دستور کار خارج شده است.
نماینده مردم تهران در جلسه امروز مجلس گفت: گشایش اقتصادی نداریم و بازار بورس هم که دلگرمی ندارد، به این ترتیب دولت تعطیل است.
سایت‌های خبری به دلیل دعوت نشدن به نشست خبری روز سه شنبه رئیس جمهوری، پوشش نشست دیروز او با مدیران خبرگزاری ها و روزنامه ها تحریم کردند.
یک نماینده مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در تذکری مستند به ماده ۲۱۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: پنج سوال کلیدی (از رییس جمهور) مطرح شده بود که مهم‌ترین بحث آن در حوزه اقتصادی، گرانی، تورم، تعطیلی کارخانجات و معیشت مردم است.
شورای همکاری خلیج فارس به مواضع جمهوری اسلامی علیه امارات واکنش نشان داد و گفت که اظهارات مقامات ایران با منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و مسیر دیپلماسی در مغایرت است.
جعفر سرقینی با حکم حسن روحانی، رییس جمهور به عنوان سرپرست وزارت صمت منصوب شد.
معاون دفتر رئیس‌جمهوری گفت که وعده «گشایش اقتصادی» روحانی در هفته آینده اعلام می شود و درباره‌ی لوایح مرتبط با FATF نیست
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید