صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 2608
گزارشگر: 213
۱۰۲۸
۰
۰
۱
هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران

دلجویی رئیس‌جمهور و فرمانده نیروی قدس از آیت‌الله سیستانی

دلجویی رئیس‌جمهور و فرمانده نیروی قدس از آیت‌الله سیستانی
رئیس‌جمهوری ایران امروز هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران از آیت‌الله سیستانی به عنوان کسی یاد کرد که همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است.
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، روز سه‌شنبه هشتم مهر، هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران از آیت‌الله سیستانی به عنوان کسی یاد کرد که «همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است».

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز سیستانی، مرجع تقلید شیعیان ساکن عراق، را نماد افتخار و اقتدار مرجعیت و قدرت بسیج‌کنندگی آن در جامعه عراق و جوامع اسلامی خواند.

سرمقاله حسین شریعتمداری در کیهان درباره آیت الله سیستانی، با واکنش‌های تندی از سوی مقامات عراقی مواجه شد تا جایی که روز گذشته مدیرمسئول کیهان از آیت‌الله سیستانی عذرخواهی کرد و توضیح داد که یادداشت قبلی‌اش خطای ناخواسته بوده و برداشت او با واقعیت فاصله داشته است.

حسن روحانی در دیدار امروز خود با نصیر عبدالمحسن عبدالله، سفیر جدید عراق در تهران، همچنین گفت که نقش مرجعیت آیت‌الله سیستانی «در ثبات و امنیت عراق بی‌بدیل است».

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، نیز در یک دیدار عمومی، مقاومت مردم عراق در برابر داعش را محصول درایت، هوشمندی و نقش‌آفرینی محوری سیستانی توصیف کرد و او را نماد افتخار و اقتدار مرجعیت در این کشور خواند./
https://www.asianews.ir/u/1L0
اخبار مرتبط
روزنامه کیهان دو روز گذشته به آیت‌الله سیستانی که در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواهان انتخابات پارلمانی این کشور تحت نظارت سازمان ملل شده بود، انتقاد کرد و این انتقاد به واکنش منفی مقام سابق این کشور منجر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید