صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
کد خبر: 2611
گزارشگر: 213
۱۰۶۶
۰
۰
۲
خبرگزاری دولتی این کشور بامداد امروز خبر داد:

عربستان خواستار برخورد جدی جامعه جهانی با ایران شد

عربستان خواستار برخورد جدی جامعه جهانی با ایران شد
در ادامه تشدید تنش‌ بین ایران و عربستان، کابینه عربستان سعودی بار دیگر بر درخواست این کشور برای اتخاذ موضعی قاطع‌تر از سوی جامعه جهانی علیه ایران تأکید کرد.
در ادامه تشدید تنش‌ بین ایران و عربستان، کابینه عربستان سعودی بار دیگر بر درخواست این کشور برای اتخاذ موضعی قاطع‌تر از سوی جامعه جهانی علیه ایران تأکید کرد.

خبرگزاری دولتی عربستان بامداد چهارشنبه، ۹ مهرماه، گزارش داد که کابینه این کشور بار دیگر از جامعه جهانی خواسته است تا با «تخطی‌های» ایران در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش برخوردی جدی کند.

عربستان سعودی روز دوشنبه هم اعلام کرده بود که در ماه جاری یک هسته تروریستی آموزش‌دیده توسط سپاه پاسداران را متلاشی کرده و یک سخنگوی امور امنیتی عربستان گفت که «ده عضو این هسته بازداشت شده‌اند و از آنها سلاح و مواد منفجره ضبط شده است».

در بیانیه سخنگوی یاد شده آمده بود که اعضای این هسته به مدت چند هفته در اواخر سال ۲۰۱۷، «در پایگاه‌های سپاه پاسداران در ایران آموزش نظامی و میدانی دیده‌ بودند، از جمله این که چطور مواد منفجره بسازند».

یک روز پس از آن، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به این خبر، حکومت سعودی را متهم به «کنار گذاشتن عقلانیت سیاسی»، انجام «نمایشی دست چندم»، «پرونده‌سازی دروغین»، «اتهام‌زنی‌های تکراری، کلیشه‌ای و بی‌ارزش»، و «سناریونویسی‌های بی‌ارزش و سفارشی» علیه ایران «برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شکست‌خورده خود» کرد.

در روزهای اخیر، ملک سلمان، پادشاه سعودی، روز دوم مهر، در نخستین نطق خود در سازمان ملل گفت که ایران با نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام، در صدد «تشدید فعالیت‌های توسعه‌طلبانه، ایجاد شبکه‌های تروریستی خود و استفاده از تروریسم» است.

او در ادامه تأکید کرد که نتیجه اقدامات جمهوری اسلامی تا امروز چیزی جز «آشوب، افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی» در منطقه خاورمیانه نبوده است.

پس از آن، نماینده ایران در سازمان ملل و همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به سخنان پادشاه عربستان سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل، کشور عربستان را «موجودی حقیر» نامیده و سخنان پادشاه آن کشور را مردود دانستند

ریاض پیش از این نیز ایران را در رابطه با یک رشته حملات به تاسیسات نفتی و همچنین نفتکش‌های خود در خلیج فارس متهم کرده بود و خواستار برادر قاطع جهانی با جمهوری اسلامی ایران شده بود./

.
https://www.asianews.ir/u/1L3
اخبار مرتبط
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
یک روزنامه اسراییلی نوشت که احتمال دارد عربستان به زودی با اسرائیل به توافق برسد.
اتفاق های پرسر و صدای هفته گذشته و صلح اعراب و امارات و مراودات نزدیک به صلح چند کشور عربی با اسراییل، سبب شد با محسن فرشاد، سخنگوی جبهه ملی ایران گفت و گویی داشته باشیم..وی که عضو هیات رهبری و اجرایی جبهه ملی است، در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس و دکترای دولتی حقوق خصوصی را از دانشگاه "اکس مارسی" فرانسه گرفته است. مدرس و مشاور دانشگاه ها و سازمان های مختلف، از جمله فعالیت ها در کارنامه کاری اوست.. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
هیات دولت سعودی در نشست خود به ریاست ملک سلمان، بار دیگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و همچنین عدم لغو آن را خواستار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید