صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 2627
گزارشگر: 213
۹۸۸
۰
۰
۱
سازو کار خارج از منطق مالی در هفته های اخیر

هفته اول مهر و رالی رکوردهای بازارهای مالی در ایران!

هفته اول مهر و رالی رکوردهای بازارهای مالی در ایران!
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.

در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند و مرزهای مقاومتی جدیدی را پشت سر گذاشتند. در این میان دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.

 طی هفته‌های اخیر بازار طلا و ارز به صورت پله‌ای رشد کرد و سکه با بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش قیمت در طول هفته‌ای که گذشت بیشترین رشد را نسبت به دیگر بازارها به ثبت رساند.

سکه

قیمت سکه در این هفته به کانال 14 میلیون تومان رسید و در حال نزدیک شدن به قله 15 میلیون تومان است.

براساس داده شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه در پایان هفته منتهی به چهارم مهر ماه به قیمت 13 میلیون و 290 هزار تومان رسید و در این هفته یک میلیون و 310 هزار تومان گران شد.

با رشد 9.8 درصدی سکه طی روزهای اخیر، در پایان معاملات روز گذشته قیمت این فلز گرانبها به رقم 14 میلیون و 600 هزار تومان رسید که بالاترین قیمت ثبت شده است.

طلا

طلای 18 عیار رفتاری همانند سکه را طی هفته گذشته داشته و با رشد 8.4 درصدی در رده دوم جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان معاملات روز سوم مهر ماه به رقم یک میلیون و 246 هزار تومان رسید، اما با افزایش قیمت 105 هزار تومانی به ‌ازای هر گرم در طول هفته‌ای که گذشته به رقم یک میلیون و 351 هزار تومانی رسید.

دلار

دلار در این هفته با افزایش قیمت بیش از هزار تومانی فاصله خود را برای رسیدن به مرز مقاومتی 30 هزار تومان کمتر کرد.

اگر چه ممکن است طی روزهای اخیر و حتی چند هفته اخیر دلار در بازار آزاد وارد کانال قیمتی جدیدی شود اما صرافی ملی همچنان در اعلام این نرخ برای شاخص بازار ارز مقاومت می‌کند و دلار در این صرافی در کانال 28 هزار تومان در است.

قیمت دلار در روز پنج‌شنبه سوم مهر ماه 27 هزار و 800 تومان بود، اما با افزایش قیمت هزار و 100 تومانی در طول این هفته به رقم 28 هزار و 900 تومان در روز 10 مهر ماه رسید.

بورس

عملکرد شاخص کل بورس در این هفته نیز همانند هفته‌های اخیر بود و 6.8 درصد افت کرد.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تجارت نیوز، طبق داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل پیش از آغاز این هفته سطح یک میلیون و 611 هزار واحدی را نشان می‌داد در طول هفته با افت 108 هزار واحدی در پایان معاملات روز چهارشنبه با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و 503 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در هفته‌ای که گذشت حدود ۱٫۵ میلیون تومان کاهش یافت و به رقم 14 میلیون و 625 هزار تومان رسید./

https://www.asianews.ir/u/1Li
اخبار مرتبط
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
بررسی دقایق ابتدایی گشایش بازار سهام از بهبود اندک احتمالی در روند بازار سهام حکایت دارد و آیا شاخص بازار سهام امروز مثبت خواهد شد؟
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۲.۶ درصد کاهش داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۸ درصد افت کرد.
بازار امروز با فشار عرضه شروع به کار کرد و در ابتدای معاملات فشار عرضه باعث افت شاخص کل شد اما در ادامه تقاضا برای خرید و همچنین ارزندگی سهم‌ها باعث از سرگیری روند صعودی بازار شد.
روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می کند.
امروز با بازگشت صعود نسبی در بازار سرمایه مواجه بودیم که در پایان معاملات با رشد ۵۹ هزار واحدی شاخص کل همراه شد.
آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشد گروه بانکی و نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و فارس حدود ۲ درصد مثبت شد.
ثبت سفارش برای خرید عرضه اولیه ثامید از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید