صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 2628
گزارشگر: 213
۸۹۶
۰
۰
۲
تغییرات در بازارهای مالی جهان

شوک های اولیه بر بازار سهام و نفت پس از ابتلای ترامپ به کرونا

شوک های اولیه بر بازار سهام و نفت پس از ابتلای ترامپ به کرونا
پس از اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص سهام در آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت.
پس از اعلام خبر مثبت شدن  تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص سهام در آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت.

بر اساس این تغییرات، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا به ۳۷.۶۲ دلار کاهش یافت. نفت برنت دریای شمال نیز ۳۹.۸۷ دلار معامله شد.

 دونالد ترامپ بامداد جمعه در توییتی خبر داد که تست کرونای خود او و ملانیا، همسرش، نیز مثبت شده است. او در این توییت نوشت که به اتفاق همسرش قرنطینه را فورا آغاز می‌کند و «ما با هم بر این بیماری فائق خواهیم شد».

در روزهای اخیر با توجه به تداوم پاندمی کرونا که بازار تقاضا را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همچنین افزایش تولید نفت خام، قیمت نفت پیش از این رخداد هم روند کاهشی را تجربه می‌کرد.

در همین حال قیمت دلار آمریکا در برابر برخی ارزها مثل دلار استرالیا یک درصد افزایش یافت. قیمت یورو و ین ژاپن نیز نسبت به دلار نیم درصد کاهش یافته است.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، بازارهای مهم سهام مانند شانگهای و هنگ‌کنگ تعطیل بودند و بازار سهام استرالیا ۱.۳ درصد سقوط کرد.
به نقل از رویترز این نوسانات در بازارها  «شوک اولیه» و زودگذر است.

اما ابتلای رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا، آن هم تنها ۳۰ روز مانده به انتخابات این کشور، فقط در بازارهای جهانی سروصدا به پا نکرد.

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین، همتای روس دونالد ترامپ، صبح جمعه در تلگرامی خطاب به او آرزوی شفای عاجل برای رئیس جمهور آمریکا و همسرش کرده است.

پیش از او بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، هم که خود چند ماه پیش به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در خانه و سپس در بیمارستان بستری شد به آقای ترامپ پیامی داده و آرزو کرده بود که زودتر بهبود پیدا کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که رابطه نزدیکی با دونالد ترامپ دارد و همین طور شارل میشل، رئیس شورای اروپا، هر یک در توییت‌هایی جداگانه به خبر ابتلای رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داده‌اند.

از سوی دیگر تدروس آدانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، نیز در واکنش به خبر ابتلای ترامپ و همسرش برای آنها آرزوی بهبودی سریع کرد.

دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به پیروی از سیاست‌های چین، انتقادات زیادی علیه آقای آدانوم و این سازمان مطرح کرده بود.

رئیس ‌جمهور آمریکا همچنین گفت که به دلیل «قصور» سازمان جهانی بهداشت در مواجه با بحران ویروس کرونا، کمک مالی آمریکا به این نهاد بین المللی را تعلیق می‌کند.

به گزارش نشریه «د هیل» آمریکا بزرگترین کمک‌کننده به سازمان جهانی بهداشت، یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد، است. طبق این گزارش، آمریکا بودجه اختصاصی به این نهاد برای سال آینده میلادی را ۵۸ میلیون دلار تعیین کرده است. این بودجه سال گذشته ۱۲۲ میلیون دلار بوده است./
https://www.asianews.ir/u/1Lj
اخبار مرتبط
ساعتی پس از آن که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به دنبال مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکس، دستیار خود، باید خود را قرنطینه کند، دونالد ترامپ خبر داد که خود و همسرش نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نخستین مناظره تلویزیونی خود بر سر دیوان عالی آمریکا، کووید- ۱۹، سوابق دو نامزد، اقتصاد، تغییرات اقلیمی، مسائل نژادی و خشونت در شهرها و یکپارچگی انتخابات به بحث و جدل پرداختند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «ایمی برت» را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه در جنگ نامرئی با ویروس چینی هستیم و این سازمان باید چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا در خصوص اقداماتش پاسخگو کند، درباره ایران هم گفت که ما از توافق بسیار بد هسته‌ای با ایران خارج شدیم.
دونالد ترامپ گفت: نامزد خود برای جانشینی قاضی «روث گینزبرگ» را تا روز جمعه یا شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد و گزینه او قاضی زن است.
یک مقام آمریکایی گفته است ایالات متحده روز دوشنبه ۳۱ شهریور لیست تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای، موشکی و نظامی ایران منتشر کند.
یک نامه حاوی ماده سمی ریسین برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارسال شد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا، پلیس اف بی ای، تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده تا مشخص کند این نامه از کجا ارسال شده است.
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با صدور فرمان اجرایی تمهیداتی را برای مجازات ناقضان تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کند.
مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت، به سخنان اخیر رئیس ‌جمهوری آمریکا اعتراض کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید