صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
کد خبر: 2641
گزارشگر: 213
۱۲۸۸
۰
۰
۵
با سعید رضوی؛ صاحب جواهر فروشی «الهام»

تولیدکنندگان طلا؛ آسیب پذیرترین قشر بازار جواهر!

تولیدکنندگان طلا؛ آسیب پذیرترین قشر بازار جواهر!
کسب و کار طلا و جواهر هم مانند دیگر کسب و کارها و بدتر از دوران تحریم، با اوضاع نابسامانی دست و پنجه نرم می کنند و آن طور که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران و نایب رییس این اتحادیه بارها گفته اند، کسب و کار جواهر فروشان چندان خوب نیست؛ در این خصوص با سعید رضوی، صاحب طلا و جواهرفروشی «الهام» واقع در پاساژ «میلاد نور» صحبت کردیم. خانواده رضوی بیش از ۸۰ سال پیش به این صنف وارد شده است. با وی که نسل سوم این خانواده است، گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم:

کسب و کار طلا و جواهر هم مانند دیگر کسب و کارها که این روزها حالشان خوب نیست و بدتر از دوران تحریم، وضع مالی خوبی ندارند و با اوضاع نابسامانی دست و پنجه نرم می کنند؛ در حالی که مردم به دلیل بالا رفتن قیمت طلا گمان می کنند صنف طلا و جواهر کسب و کار طلایی دارند؛ ولی آن طور که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران و نایب رییس این اتحادیه بارها گفته اند، کسب و کار جواهر فروشان چندان خوب نیست؛ بسیاری مستاجرند و قدرت پرداخت اجاره محل را ندارند چون فروش شان پایین آمده...مردم هم این روزها اغلب طلای دست دوم یا خالص می خرند که کالای سرمایه ای است..

در این خصوص با سعید رضوی، صاحب طلا و جواهرفروشی «الهام» واقع در پاساژ «میلاد نور» که سابقه کار طولانی در صنف طلا و جواهر دارد، صحبت کردیم. خانواده رضوی بیش از ۸۰ سال پیش به این صنف وارد شده است. پدربزرگ وی سید محمود رضوی، آغاز سرمایه گذاری در طلا را بنیان گذاشت و سید عطاالله رضوی، پدر سعید رضوی، در لاله زار طلا فروشی بنام راه اندازی کرد. با وی که نسل سوم این خانواده است، گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

رضوی درباره تازه ترین وضعیت بازار طلا و خرید و فروش جواهر توضیح داد: قطعا طلا و جواهر صنفی است که هر فردی بخواهد با آن کسب و کار ایجاد کند، در وهله نخست باید خانه شخصی، اتومبیل و ضروریات زندگی اش را تهیه کند و بعد در تجملات سرمایه گذاری داشته باشد. کالاهای لوکس در حال حاضر از نظر فروش افت کرده اند و بیشتر مردم به عنوان کالای سرمایه ای به آن نظر دارند و با توجه به اینکه طلا گران می شود، طبعا اجرت ساخت هم گران می شود.

 

«قطعا طلا و جواهر صنفی است که هر فردی بخواهد با آن کسب و کار ایجاد کند، در وهله نخست باید خانه شخصی، اتومبیل و ضروریات زندگی اش را تهیه کند و بعد در تجملات سرمایه گذاری داشته باشد. کالاهای لوکس در حال حاضر از نظر فروش افت کرده اند و بیشتر مردم به عنوان کالای سرمایه ای به آن نظر دارند»

 

وی درباره ساز و کار فعالیت این روزهای تولید کنندگان صنف جواهر اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان دچار مشکل می شوند؛ به این دلیل که هم هزینه ها بالا می رود و هم پرسنل زیاد است.

رضوی همچنین گفت: این روزها بسیاری از طلا و جواهر فروشان کسب و کار خود را تعطیل می کنند، چون مغازه هایشان اجاره ای است و پروانه کسبشان را باطل می کنند و در نتیجه سرمایه هایشان را به مغازه های قدیمی و پیشکسوت واگذار می کنند و تولید کنندگان در نهایت دچار مشکل می شوند، در حال حاضر آسیب جدی را تولید کنندگان می بینند./


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1Lw
اخبار مرتبط
عراق حدود ۲۸ کالای خوراکی ایرانی را به کشورش ممنوع کرده است و به نظر می رسددر هفته های اخیر سعی کرده تا خود را با کشورهای دیگری که با ایران زاویه دارند، همسو کند؛ این در حالی است که در یکی دو سال اخیر صادرات مواد غذایی به عراق بسیار زیاد بوده..در این باره خواستیم از تاثیرات این موضوع بر فعالیت تولید کنندگان در ایران مطلع بشویم و آن را با غلامرضا عطاران در میان گذاشتیم ..وی دارای کارخانه های تولید مواد غذایی و شبکه بازاریابی خاورمیانه است..این گفت و گو را در ادامه بخوانید :
موضوع فروش و بازاریابی شبکه ای، مساله ای قابل توجه در عصر امروز به شمار می آید؛ چرا که فروش در تولید اهمیت بالایی دارد و تولیدکنندگانی هستند که قادر به فروش کالاهایشان نیستند. به همین بهانه با غلامرضا عطاران که سال هاست در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران فعالیت مستمر دارد و به گونه ای به «پدر» بازاریابی شبکه ای شهرت یافته است ، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
شیرین نوری؛ اقتصاددان و پژوهشگر، درباره دلایل تصمیم دولت مبنی بر پیش فروش اوراق نفتی و تبعات آن به موضوعاتی اشاره کرده است و عدم هماهنگی میان شورای عالی اقتصادی را نیز از اشتباهات دیگر چنین تصمیمی برشمرد.
دلبر نیروشک، متخصص مدیریت و تحول منابع انسانی و تنها ارزیاب و راه انداز مراکز توسعه و ارزیابی است. او که فارغ التحصیل مدرک دکترای روانشناسی بالینی با رویکرد تغییر و تحول از آمریکا است، درباره شیوه ای در حوزه مهارت های مدیریتی با عنوان «لیدر شیپ کوچینگ» سخن گفت. گفت و‌گوی ما با او درباره اختصاصات و فوائد این موضوع را بخوانید:
نوسانات قیمت طلا و بازار سکه و جواهر در ایام اخیر سبب شد تا با دکتر هومن زنگنه، عضو هیات رییسه اتحادیه انجمن طلا و جواهر کشور گفت و گویی کوتاه در روزنامه آسیا داشته باشیم. زنگنه با توضیحاتی اختصاصی درباره وضعیت کسب و کار طلا و جواهر، از خبرهای خوبی درباره این صنف در چند ماه آینده صحبت کرد که در ادامه می خوانیم:
مساله افرایش خط فقر در کشور، با توجه به وضعیت تولید در ایران، موضوعی بود که در خصوص آن با یزدان حیدری، از مدیران اقتصادی کشور، دانش آموخته صنایع لاستیک از کشور ژاپن و آلمان و رشته شیمی از دانشگاه تهران، در آسیا به گفت و‌گو نشستیم. حیدری برای نخستین بار خط تولید نوارهای آب بندی با تکنولوژی ترموپلاستیک را راه اندازی کرده است. او اذعان دارد که مسایل اقتصادی و آماری را در نسبت با اوضاع تولید رصد می کند و درباره وضعیت خط فقر در ایران حرف هایی دارد. این گفت و گو را بخوانید:
از مسایل این روزها درباره تولید زعفران، این است که کشورهایی مانند امارات و اسپانیا، زعفران ایران را به طور فله ای خریداری و با بسته بندی خود صادر می کنند..درباره تولید و صادرات زعفران علی شریعتی مقدم، بازرگان زعفران، صحبت هایی دارد..او همچنین در نظر دارد با تولید غذا و نوشیدنی، با شمایل خاص زعفرانی، برای استفاده و شناخت بیشتر مردم از این محصول باارزش ملی، فرهنگ سازی کند.. گفت و گو‌ با شریعتی مقدم، موسس «گروه بین المللی نوین زعفران» را در ادامه بخوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید