صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۱
کد خبر: 2647
گزارشگر: 213
۱۱۷۴
۰
۰
۱
اظهارات رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی

فیلترینگ اینستاگرام و ناتوان تر شدن اقتصاد ایران

فیلترینگ اینستاگرام و ناتوان تر شدن اقتصاد ایران
رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بازار «پنج هزار میلیارد تومانی» اینستاگرام در سال گفت: فیلترینگ اینستاگرام باعث اثرات مخرب مستقیم و غیرمستقیم بر فضای اقتصادی حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی و کل اقتصاد خواهد بود.
رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بازار «پنج هزار میلیارد تومانی» اینستاگرام در سال گفت: «فیلترینگ اینستاگرام باعث اثرات مخرب مستقیم و غیرمستقیم بر فضای اقتصادی حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی و کل اقتصاد خواهد بود.»

افشین کلاهی امروز شنبه،‌ ۱۲ مهر گفت: ما حدود ۲۴ میلیون کاربر اینستاگرام داریم که بر اساس برآوردها، ۳۷ درصد از آن‌ها حداقل یک بار روی اینستا خرید و فروش انجام داده‌اند.

به نقل از ایلنا، او درباره اخباری مبنی بر احتمال فیلترینگ اینستاگرام اظهار داشت: به هر حال نگرشی در حاکمیت وجود دارد که به دنبال ایجاد محدودیت در فضای مجازی، خصوصا برای شبکه‌های اجتماعی بوده و هست و این موضوع را در محافل و جلسات مختلف مطرح و دنبال می‌کنند، اما این‌که اخیرا مصوبه یا برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام وجود داشته باشد، حداقل من از آن بی‌اطلاع هستم.

کلاهی با اشاره به تجربه‌های گذشته فیلترینگ در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و تلگرام گفت: «به نظر می‌رسد که فیلتر کردن این شبکه‌ها فقط پروسه را کمی سخت کرده یا باعث رونق رقیب آن‌ها شده، اما باعث موفقیت در عدم استفاده مردم از آن‌ها نشده است و تنها وقت و هزینه بیشتری را از آن‌ها گرفته است.»

چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را به عنوان «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» ارائه داده‌اند.

بسیاری از کاربران بیم آن دارند که این طرح مقدمه‌ای برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام شود.

برآوردها از حدود ۲۰۰ هزار کسب‌وکار فعال در شبکه‌های مجازی خبر می‌دهد که با فیلتر شدن آن‌ها بخش بزرگی از این فعالیت‌های اقتصادی با چالش جدی مواجه می‌شوند.
https://www.asianews.ir/u/1LB
اخبار مرتبط
برخی گزارش ها حاکی است که فعالان حوزه استارتاپ از احتمال فیلترینگ اینستاگرام تا دو هفته آینده در ایران خبر داده‌اند.
در سال‌های اخیر ارتباط بین فضای مجازی و پورنو گرافی، یکی از عرصه‌های مهم تحقیق در بین محققان رسانه بوده است و ظاهراً نظارت درونی در جامعه ایرانی روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است که کامنت هایی بی‌محابای دعوت از زنان متاهل به مسایل جنسی در زیر تصاویر نوشته می‌شوند.
وزیر بهداشت در اینستاگرام خود نوشت: ای کاش توانی، اختیاری، ابزاری یا مددی فراتر از تمنا و خواهش و التماس داشتم تا با این ترددهای بی رویه برای روزهای سخت خیز مجدد بیماری و زحمت و گرفتاری همکارانم مضطرب نمی‌شدم و تا این حد از مظلومیت، خستگی و بردباری‌شان شرمسار نمی‌گشتم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید