صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۳
کد خبر: 2654
گزارشگر: 213
۹۳۲۵
۰
۱
۶
دکتر مهدی کریمی تفرشی/یادداشت

رازهای زردچوبه ای چیست؟

رازهای زردچوبه ای چیست؟
زردچوبه یک آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی است و گیاهی است از خانواده زنجبیل و یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار می رود.

زردچوبه نام لاتین: Turmeric

زردچوبه یک آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی است. زردچوبه گیاهی است از خانواده زنجبیل و یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار می رود. ساقه های زیرزمینی یا ریزیوم های این گیاه جمع آوری و پس از جوشاندن خشک می شوند و بعد به پودری زرد-نارنجی رنگ آسیاب می شوند.

زردچوبه یکی از پرمصرف ترین ادویه جات به شمار میرود. خاستگاه اصلی آن کشور هند است. عمده ترین ادویه مورد مصرف بویژه در غذاهای آسیایی است که معمولا به تنهایی یا به صورت مخلوط با دیگر ادویه ها استفاده می شود. تقریبا تمامی خورش های ایرانی با پیاز سرخ شده در روغن و زردچوبه آغاز می شوند. همچنین در پزشکی سنتی هند و چین زردچوبه به عنوان یک دارو استفاده می شده است.

ماده اصلی فعال موجود در زردچوبه پلی فنلی بنام کورکومین (Curcumin) است که عامل رنگ زرد زردچوبه و ماده دارویی اصلی آن است. زردچوبه یک منبع عالی منگنز و آهن و یک منبع خوب ویتامین B ، فیبر، مس و پتاسیم می باشد.

زردچوبه بدلیل خصوصیات آنتی اکسیدانی یکی از موثرترین مواد جهت جلوگیری از سرطانی شدن سلول های بدن است.

زردچوبه ضد تومور ، ضد باکتری، ضد ویروس، ضد بیماریهای التهابی روده است و در درمان ورم مفاصل، درمان بیماریهای شکم، کبد و زخم ها، سرطان های سینه ، پروستات، ریه و روده ی بزرگ، بهبود عملکرد کبد، مقابله با بیماریهای قلبی و عروقی و حمله مغزی، کاهش کلسترول، بادشکن، تصفیه کننده خون، تب بر، محرک، انرژی زا، درمان کمردرد، پشت درد و سینه درد، اسهال و اسهال خونی، درمان رماتیسم و سل، رفع دندان درد و التهاب لثه و دندان بسیار مفید و موثر است. باعث افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در بیماران دیابتی می شود. مثل داروهای مسکن باعث کاهش درد میشود. مانند یک داروی استروئیدی باعث کاهش التهاب میشود. خواص ضدالتهاب کپسول زردچوبه برای درمان هر دو نوع آرتروزهای استخوانی و روماتوئید عالی است.

کپسول زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام لیپو پلی ساخارید است که به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. عوامل ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس زردچوبه نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. با داشتن اثر آنتی اکسیدانی قویتر از ویتامین C و E یک سیستم ایمنی قوی احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا و سرفه کمتر خواهد شد. اگر به هر یک از این بیماری‌ها مبتلا شدید، یک‌بار در روز یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و میل کنید.

کپسول زردچوبه برای حفظ وزن سالم بسیار مفید است. ایجاد یا پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.کپسول زردچوبه نوعی پاک‌کننده طبیعی کبد به شمار می‌رود.
مقدار مصرف عادی زردچوبه که هر روز می‌توان بدون عارضه جانبی از آن استفاده کرد "1.5" تا"3" گرم در روز است.

برای مصرف دارویی ، میتوان آن را در کپسول های پانصد میلی گرمی ژلاتینی که در داروخانه ها به فروش می رسند، پُر نموده و استفاده کرد.میزان مصرف زردچوبه به عنوان دارویی تا روزی 3 تا 4 گرم برای اشخاص بالغ بلامانع می باشد. اگر تهیه کپسول براتون مشکل است میتوانید یک سوم قاشق چایخوری زردچوبه را با آب ولرم حل کنید.
اما باید دقت شود زردچوبه به همراه داروهای رقیق کننده خون و در موارد التهاب معده ،کبد و اثنی عشر استفاده نشود. افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند، -افرادی که بیماری صرع دارند، افرادی که به انسداد کیسه صفرا مبتلا هستند و -بیماران قلبی نیز کمتر و حتما با مشورت پزشک این ماده را مصرف کنند./


https://www.asianews.ir/u/1LH
اخبار مرتبط
بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در ایران این قابلیت را دارند که پاسخگوی نیازهای منطقه باشند بنابراین اگر از این فرصت با شناخت کافی از بازارهای هدف استفاده شود، می‌توان علاوه بر افزایش میزان صادرات شاهد ماندگاری در بازارهای هدف بود.
بی توجهی به برندسازی در صادرات محصولات کشاورزی ایران یکی از دلایل ضعف در توسعه صادرات غیرنفتی است.
دولت با برداشتن موانع صادراتی و کمک به رونق تولید کالاهای صادرات محور و کالاهایی که کشور در تولید آنها مزیت نسبی دارد و گسترش صادرات بویژه صادرات غیرنفتی به طور جدی کمک کند تا در کنار آن از اقشار ضعیف جامعه حمایتی مستقیم ‌شود.
بسته بندی یکی از مؤلفه های مهم برای صادرات محصول محسوب می شود و به همین دلیل این صنعت در کشور ما نیازمند یک تحول اساسی و جهش بزرگ است و باید بتواند خود را با استانداردهای صنعت بسته بندی دنیا هماهنگ و به روز کند.
اقتصاد ایران بشدت به نفت و صادرات نفتی و جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز واردات و صادرات وابسته است، ولی نکته حائز اهمیت این است که وابستگی اقتصاد ایران به نفت می تواند باعث تکان های اقتصادی شدید و منفی شدن رشد اقتصاد ایران در سال های آینده شود.
تغییرات شرایط آب و هوایی در جهان تاثیرات چشمگیری بر زندگی بشر، غذا و کشاورزی داشته و شامل افزایش گرمای کره زمین، افزایش طوفان و سیلاب و خشکسالی ها شده و بدون توسعه پایدار کشاورزی به قحطی و در نهایت کاهش امنیت غذایی می انجامد.
سال های اخیر بطور مشهودی با روند افزایش قراردادهای موقت را شاهد بودیم و حتی قرارداد کارهای مستمر هم بصورت موقت بسته می شود؛ در حالی که در قانون مواردی در رابطه با قرارداد موقت و دایم آمده است، ولی اما آنچه از روابط قانون کار شاهدیم، به هیچ عنوان در قانون نیامده و حتی قابل اجرا هم نیست زیرا با متن قانون منافات دارد.
صنایع غذایی به ‌تنهایی 8/16 درصد از کل اشتغال صنعتی کشور را از آن خود کرده‌اند و در صورت حمایت کافی، برای اینکه فعالان اقتصادی بتوانند به انجام سرمایه‌گذاری ترغیب شوند، ثبات ارزی یکی از مسائل مهم و تعیین کننده است،
ایرانیان سالانه به طور متوسط ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می‌کند و در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته و میانگین مصرف نوشابه در ایران 4 برابر میانگین جهان است.
انتقال پروتئین های مفید حبوبات و غلات و ایجاد اسید آمینه ها در مواد غذایی مختلف، می تواند رژیم غذایی بسیار مناسب برای انسان ها باشد و کیفیت بسیاری از مواد غذایی افزایش پیدا کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید