صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
کد خبر: 2662
گزارشگر: 213
۹۹۷
۰
۰
۱
براساس اعلام بیانیه کمیته نوبل

نوبل پزشکی به سه پژوهشگر در درمان هپاتیت سی رسید

نوبل پزشکی به سه پژوهشگر در درمان هپاتیت سی رسید
هاروی آلتر و چارلز رایس از آمریکا و مایکل هاوتن، پژوهشگر بریتانیایی، روز دوشنبه به دلیل اکتشافات‌شان در زمینه ویروس هپاتیت سی، برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۰ اعلام شدند.
هاروی آلتر و چارلز رایس از آمریکا و مایکل هاوتن، پژوهشگر بریتانیایی، روز دوشنبه به دلیل اکتشافات‌شان در زمینه ویروس هپاتیت سی، برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۰ اعلام شدند.

کمیته نوبل در بیانیه اعلام این جایزه، یادآور شده که تلاش‌های این سه تن، به تشریح منشأ عمده هپاتیت سی، که پیشتر با تکیه بر مطالعات در مورد هپاتیت آ و بی قابل توضیح نبود، کمک کرده است.

این تلاش‌ها امکان بهره‌گیری از آزمایش خون و نیز داروهای جدیدی را فراهم کرده که به حفظ جان میلیون‌ها تن کمک می‌کند.

بیانیه کمیته نوبل تصریح می‌کند که به واسطه اکتشافات این سه دانشمند، «آزمایش‌های بسیار حساس خون، اکنون امکان‌پذیر است و این تلاش‌ها به برچیده شدن این بیماری در نقاطی از جهان پس از اقدام به ترزیق منجر شده و بهداشت جهانی را ارتقا داده است».

این تلاش‌ها همچنین به گفته کمیته نوبل، «زمینه‌ساز پیشرفت سریع در داروهای مربوط به هپاتیت سی بوده، و برای اولین بار در تاریخ، این بیماری امکان درمان یافته و امیدها برای ریشه‌کنی این بیماری در جهان افزایش یافته است».

برآورد سازمان بهداشت جهانی حاکی است که بیش از ۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان به هپاتیت مبتلا هستند و این بیماری سالانه به مرگ چهار هزار تن منجر می‌شود. این بیماری مزمن، از عوامل اصلی التهاب کبد و سرطان است.

جایزه نوبل شامل یک مدال طلا و مبلغ ۱۰ میلیون کرون سوئد (معادل سم میلیون و ۱۱۸ هزار دلار آمریکا) است که با ابتکار آلفرد نوبل در ۱۲۴ سال پیش شکل گرفت.

جایزه پزشکی نوبل، که امسال و با توجه به همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اهمیت بیشتری یافت، اهمیت تحقیقات پزشکی را برای جوامع و اقتصاد جهانی برجسته می‌کند.

این جایزه یکی از جوایز شش‌گانه نوبل است که اعلام آنها تا ۱۲ اکتبر ادامه خواهد داشت. دیگر جوایز نوبل، حوزه‌های فیزیک، شیمی، ادبیات، صلح، و اقتصاد را در بر می‌گیرد./
https://www.asianews.ir/u/1LR
اخبار مرتبط
زردچوبه یک آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی است و گیاهی است از خانواده زنجبیل و یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار می رود.
تغییرات شرایط آب و هوایی در جهان تاثیرات چشمگیری بر زندگی بشر، غذا و کشاورزی داشته و شامل افزایش گرمای کره زمین، افزایش طوفان و سیلاب و خشکسالی ها شده و بدون توسعه پایدار کشاورزی به قحطی و در نهایت کاهش امنیت غذایی می انجامد.
صنایع غذایی به ‌تنهایی 8/16 درصد از کل اشتغال صنعتی کشور را از آن خود کرده‌اند و در صورت حمایت کافی، برای اینکه فعالان اقتصادی بتوانند به انجام سرمایه‌گذاری ترغیب شوند، ثبات ارزی یکی از مسائل مهم و تعیین کننده است،
ایرانیان سالانه به طور متوسط ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می‌کند و در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته و میانگین مصرف نوشابه در ایران 4 برابر میانگین جهان است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید