صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۵
کد خبر: 2666
گزارشگر: 213
۶۹۶
۰
۰
۱
تازه ترین وضعیت محمدرضا شجریان در بیمارستان

تلاش پزشکان برای پایدار ماندن وضعیت عمومی استاد آواز

تلاش پزشکان برای پایدار ماندن وضعیت عمومی استاد آواز
محمدرضا شجریان استاد موسیقی و آواز ایران، بار دیگر به دلیل افت سطح هوشیاری و فشار خون به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان جم تهران منتقل شد و در حال حاضر پزشکان در تلاش برای پایدار کردن وضعیت او هستند.

محمدرضا شجریان استاد موسیقی و آواز ایران، بار دیگر به دلیل افت سطح هوشیاری و فشار خون به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان جم تهران منتقل شد و در حال حاضر پزشکان در تلاش برای پایدار کردن وضعیت او هستند.

هیئت مدیره این بیمارستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آقای شجریان با توجه به شرایط عمومی، قلبی - ریوی ناپایدار و افت سطح هوشیاری و فشار خون، به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

آخرین بار ۲۵ مرداد بود که محمدرضا شجریان به دلیل افت سطح هوشیاری و نیز شوک عفونی به بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده بود و پس از حدود ۱۰ روز، سوم مهرماه، از بیمارستان به خانه‌اش منتقل شد.

پزشکان آقای شجریان در اطلاعیه‌های قبلی خود صرفاً به افزایش یا کاهش سطح هوشیاری اشاره می‌کردند و روشن نمی‌کردند که میزان هوشیاری دقیقاً چه حد است، اما این بار مهرداد بهلولی، عضو تیم پزشکی شجریان، به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است میزان هوشیاری آقای شجریان به عدد ۵ رسیده و در حال حاضر در کما به سر می‌برد.

بر اساس معیار کمای گلاسکو، عدد ۳ به‌معنای کمای مطلق و عدد ۱۵ به‌ معنای هوشیاری کامل است.

دکتر بهلولی همچنین گفته است که میزان پلاکت خون آقای شجریان نیز به‌شدت افت کرده و به عدد ۸ هزار که کاملاً خطرناک محسوب می‌شود رسیده است.

حسن عباسی، پزشک خانواده محمدرضا شجریان، نیز امروز به خبرآنلاین گفت ساعت ۱۶:۴۵ بالای سر محمدرضا شجریان در بخش آی.سی.یو بوده و «با این‌که حال استاد خوب نیست، اما تلاش تیم پزشکی برای بهبود و پایدار ساختن وضعیت سلامت ایشان ادامه دارد».

مهرداد بهلولی هم اعلام کرد در حال حاضر، برخی اندام‌های ایشان از جمله کلیه از کار افتاده و مغز استخوان هم دچار مشکل خون‌سازی است. با توجه به بیماری زمینه‌ای سختی که استاد داشته‌اند، به سختی در تلاش هستیم بتوانیم چون گذشته، شرایط جسمانی ایشان را متعادل کنیم.

اوایل اسفندماه سال گذشته نیز آقای شجریان به‌دلایلی از جمله افت شدید سطح هوشیاری در بیمارستان تحت رسیدگی‌های ویژه پزشکی قرار گرفته و در نهایت فروردین ۹۹ از بیمارستان مرخص شده بود.

محمدرضا شجریان در نوروز سال ۱۳۹۵ با انتشار ویدئویی اعلام کرد که ۱۵ سال است به بیماری سرطان مبتلاست و از آن سال خانه‌نشین شده و به‌ندرت نیز تصویری از او منتشر شده است.

به‌گفته برخی نزدیکان آقای شجریان، وی در یکی دو سال گذشته در خانه نیز تمام‌وقت در وضعیت مراقبت‌های ویژه به سر برده است.

وی اول مهرماه امسال ۸۰ ساله شد./

https://www.asianews.ir/u/1LV
اخبار مرتبط
محمدرضا شجریان به علت کاهش سطح هوشیاری امروز در بیمارستان بستری شد و هیات مدیره بیمارستان جم خواست برای سلامتی وی دعا کنند.
رئیس بیمارستان جم گفت: سطح هوشیاری استاد شجریان خوب نیست و ایشان نیاز به مراقبت ویژه دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید