صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۷
کد خبر: 2667
گزارشگر: 213
۸۸۶
۰
۰
۳
آخرین وضعیت کرونایی ایالات متحده و رییس جمهور آمریکا

نیویورک تعطیل شد!ترامپ برای هوادارانش دست تکان داد

نیویورک تعطیل شد!ترامپ برای هوادارانش دست تکان داد
رئیس آژانس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: خوش‌بینانه‌ترین برآورد این آژانس نشان می‌دهد که ممکن است تاکنون تقریباً از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان یک نفر به ویروس کرونا آلوده شده باشد و در راستای سرعت صعود این بیماری مراکز غیرضروری شهر نیویورک نیز به مدت دو هفته تعطیل شد.
رئیس آژانس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: خوش‌بینانه‌ترین برآورد این آژانس نشان می‌دهد که ممکن است تاکنون تقریباً از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان یک نفر به ویروس کرونا آلوده شده باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایکل رایان با ذکر این رقم که بیش از ۲۰ برابر تعداد موارد تأیید شده ابتلا به کرونا در جهان است به کشورها هشدار داد که دوره‌ای دشوار در پیش رو است.

در همین حال روز دوشنبه اعلام شد که شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در هند در این روز از ۱۰۰ هزار نفر گذشته و با این حساب این کشور پس از ایالات متحده و برزیل اکنون بیشترین قربانیان کرونایی را دارد.

به نوشته شبکه خبری الجزیره، با وجود تلاش‌های شدید هند برای کنترل شیوع بیماری کووید۱۹ و برقراری یکی از سخت‌گیرانه‌ترین تعطیلی‌های عمومی در جهان، این ویروس با سرعت نگران‌کننده‌ای در آن کشور شیوع پیدا کرده است.

تا به امروز، در هند بیش از ۶.۶ میلیون مورد ابتلا به کرونا ثبت شده که این کشور را از نظر این تعداد پس از ایالات متحده قرار می‌دهد.

با ادامه وضعیت وخیم در آمریکا، شهردار نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد در طول هفته جاری در ۹ ناحیه این شهر، مدارس و مؤسساتی که در تولید نیازمندی‌های اولیه نقشی ندارند به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.

با این تصمیم، در بروکلین و کوئینز، دو منطقه‌ای که شاهد اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا هستند، حدود ۵۰۰ هزار نفر دست از کار خواهند کشید.

در پاریس و چند شهر دیگر فرانسه نیز وضعیت هشدار حداکثری نسبت به کرونا اعلام شده است و قرار است روز دوشنبه، مقامات فرانسه تعطیلی بارها و مکان‌های پرجمعیت دیگر را اعلام کنند.

براساس این مقررات، رستوران‌ها با رعایت پوشش صورت با ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، محدود کردن ساعات کار و ثبت نشانی مشتریان مجاز به فعالیت هستند. چند شهر دیگر فرانسه مانند لیون، لیل، گرونوبل و تولوز هم به مرحله هشدار حداکثری نزدیک می‌شوند.

شرایط بیماری رئیس جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده که تست کووید۱۹ او مثبت شده است، در ۱۳ مهر، به مدت کوتاهی از بیمارستان نظامی که در آنجا تحت درمان قرار دارد خارج شد و سوار بر یک خودروی ضدگلوله به استقبال هوادارانش رفت.

او با تکان دادن دست از برابر جمعیتی پرچم‌به‌دست که برایش کف می‌زدند گذشت و سپس به بیمارستان «والتر رید» محل درمانش بازگشت.

دونالد ترامپ ساعتی پیشتر، با انتشار ویدیویی گفت، از زمان ابتلایش به ویروس کرونا چیزهای بسیاری در این مورد آموخته است که با خواندن کتاب فرق می‌کند، و تنها با تجربه واقعی به‌دست می‌آید./
https://www.asianews.ir/u/1LW
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، در ویدیویی تازه و یک روز پس از رفتن به بیمارستان والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در پیامی ویدئویی گفت که اکنون حال او بسیار بهتر است و به زودی بازمی‌گردد.
پزشک معالج رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش گفت: حال رییس جمهور مساعد و بسیار خوب و رو به بهبود است و ایشان کمی سرفه می کنند و احساس خستگی دارند که به مرور در حال بهتر شدن هستند.
گزارش ها حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پس از رفتن به بیمارستان در یک سوئیت مخصوص در بیمارستان نظامی والتر رید حضور دارد و در شرایط حال عمومی مناسب به کار خود ادامه خواهد داد.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
ساعتی پس از آن که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به دنبال مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکس، دستیار خود، باید خود را قرنطینه کند، دونالد ترامپ خبر داد که خود و همسرش نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نخستین مناظره تلویزیونی خود بر سر دیوان عالی آمریکا، کووید- ۱۹، سوابق دو نامزد، اقتصاد، تغییرات اقلیمی، مسائل نژادی و خشونت در شهرها و یکپارچگی انتخابات به بحث و جدل پرداختند.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «ایمی برت» را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه در جنگ نامرئی با ویروس چینی هستیم و این سازمان باید چین را به دلیل شیوع ویروس کرونا در خصوص اقداماتش پاسخگو کند، درباره ایران هم گفت که ما از توافق بسیار بد هسته‌ای با ایران خارج شدیم.
دونالد ترامپ گفت: نامزد خود برای جانشینی قاضی «روث گینزبرگ» را تا روز جمعه یا شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد و گزینه او قاضی زن است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید